Het is nu di nov 21, 2017 3:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2011 10:12 pm 

De reactie kan jammer zijn maar is wel terecht ;) . Minimale afmetingen voor een rattenkooi zijn: 70 x 45 x 70. Maar hoe groter hoe beter. De bak die je beschrijft is een gerbilbak. Helaas worden zelfs hamsterkooien van 20 x 30 als rattenkooi verkocht in een dierenwinkel. In dit topic viewtopic.php?f=12&t=54 is nog veel meer te vinden over kooien, maten en inrichting.

Je hebt je weg naar een leuk (:clown: ) forum gevonden en je hebt zeker nagedacht over aanschaf en o.a. bodembedekking. Ik hoop dat je we je ook kunnen laten zien hoe rattenkooien eruit kunnen zien en wat fijn is voor de dieren. Dierenwinkels lichten nou eenmaal heel verkeerd voor. Mede daarom mijd ik ze persoonlijk. Ik koop er geen spullen, geen voer en geen dieren. Dat stimuleert allemaal broodfok. Mannenratten kunnen aardig groot worden en hebben zeker ook genoeg ruimte nodig, net als dames trouwens. Daarbij zijn rittens wellicht klein maar heel speels. Hoe meer ruimte, hoe beter. ;)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 9:33 am 

Zelfs als je de grootste maat hebt gekocht (80x31,5x50) is hij te smal en te laag.
Er van uitgaande dat het deze kooi is dan.
In tralies van 25 cm valt niet veel te klimmen, als ze rechtop op het plateau gaan staan
komen ze met de koppies tegen de tralies van het dak.
Echt heel jammer weer dat een dierenwinkel deze kooi adviseerd...hij kost niet niks.
Het is dan ook duidelijk dat je een goede kooi wilde aanschaffen, balen hoor!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 12:27 pm 

je link doet het niet mina. maar goed dan hebben ze mij idd niet goed geadviseerd en deze kooi was idd niet goedkoop, dus baal er wel van idd. ik heb er wat overna zitten denken, maar ik kan hem natuurlijk wel in de hoogte uitbreiden, dan bouw ik er gewoon meer etages op?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 1:00 pm 

Omdat hij nieuw is zou ik misschien eerder proberen om hem te koop te zetten op Marktplaats. Verlies je wellicht niet zoveel op. Bij ratjes is het ook veeeeel fijner als je alles van tralies hebt omdat de urine wel sneller kan gaan ruiken in zo'n onderbak. Dierenwinkels zijn gewoon knudde. Ze adviseren alleen op verkoop en dat is jammer. Goede en niet te dure rattenkooien voor 2 ratjes zijn:

http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=499

http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=746

http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=266

Ik zou sowieso goed op marktplaats kijken. Daar heb ik bijna altijd mijn kooien vandaan gehaald en dat is een stuk goedkoper dan de winkel!

Angela met 27 engeltjes

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 1:01 pm 

Dierenwinkel zijn, enkele uitgezonderd, over het algemeen niet zulke goede raadgevers ;) En ik kan me voorstellen dat je er van baalt. Doe je je best om het zo goed mogelijk te maken voor de beestjes en dan blijkt het nog te klein/niet goed te zijn. Misschien is Marktplaats een optie om deze kooi te verkopen en een grotere (desnoods ook via Marktplaats) te kopen. :weetniet: Maar in de lucht kan natuurlijk ook al blijft het oppervlakte te klein.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 1:36 pm 

ik heb de bon er dus nog even bij gehaald, maar er staat dus wel rattenkooi op de bon! rattenkooi cabry 60 staat erop. mooi slecht dan!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 3:34 pm 

Misschien terug gaan naar de DW en proberen hem om te ruilen.
Op casper staat hij ook en daat staat dat hij uitermate geschikt is voor met name muizen en hamsters

Succes met het vinden van de juiste kooi!

Meester Splinter† Misty† Dirk† Roosje† en Moor† Ik mis jullie heel erg lieverds!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 4:24 pm 

Ik zou even naar de site van Casper toe gaan en die pagina waarop de omschrijving van de kooi staat:

Ferplast Gabry 60
Schitterende kooi, die uitermate geschikt is voor muizen, (dwerg) hamsters en gerbils. De onderbak is gemaakt van volglas en wordt geleverd met de afgebeelde accessoires.
Afmetingen: 62 x 34 x 52 cm (l x d x h)

en dan met de bon teruggaan naar de dierenwinkel en hem/haar vertellen dat hij verkeerde informatie heeft verschaft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 4:54 pm 

Inderdaad gewoon teruggaan en desnoods de consumentenbond erbij halen ofzo. Of Radar of Kassa of welke cavalerie dan ook tot je beschikking staat, want dit is ronduit schandelijk en zonde.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 5:14 pm 

even snel, ik ben terug geweest maar of ze hem terug nemen is nog de vraag. dat ligt eraan of hij beschadigd is ofzo. hij is wel een week gebruikt namelijk. nou goed ik ga er wel vanuit, we zien het morgen.
ondertussen hebben we al wel een grotere kooi gehaald, straks zal ik wel ff een fotootje maken. deze kooi is groot zat 80x50x80cm.
ik vertel straks nog wel even wat de mevrouw van de winkel zei, pfff ben nog pissig, ik ga nu eerst ff eten

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 5:45 pm 

nog even een vraagje hoor, maar in een kooi van 80x50x80cm, hoeveel ratjes mogen daar in zitten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 5:56 pm 

Vier tot vijf :knikt:
Wat super dat je terug bent geweest en dat je al een andere kooi hebt :bloemen:
Ik denk dat je een Jenny hebt gekocht gezien de maten.
Dat is echt een prima kooi :thumbsup:
Ben wel heel benieuwd naar het verhaal van de winkeljuf :knikt:
Maar eet eerst maar lekker!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 6:30 pm 

Ik ben ook benieuwd. En echt goed van je dat je terug bent geweest! :thumbsup: Je wil niet weten hoeveel mensen ratjes in veel te kleine kooien houden. :nee: En niet omdat ze geen grotere willen aanschaffen maar puur omdat ze in de dierenwinkel verkeerd geïnformeerd worden.

Angela met 27 engeltjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 6:37 pm 

Super dat je een grotere kooi bent gaan kopen :thumbsup: En ik zou een kopie maken van de informatie op de site van Casper. Misschien ook een kopie van de informatie op dit forum.

Ik hoop dat je je geld terug krijgt ! Succes iig.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 18, 2011 7:17 pm 

daar ben ik dan,
de winkeljuffrouw zei dat ik niet had gevraagd hoe groot de kooi moest zijn voor een rat. nee ik vroeg om een rattenkooi, dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat ik dan ook een echte rattenkooi koop, of niet dan. ja maar vissen stoppen ze ook in een ronde kom en die verkopen ze ook. en dat is ook niet goed. nou feit is dat ze die kooi als rattenkooi verkopen en het is gewoon geen rattenkooi. als ik dat meteen geweten had dan had ik meteen een grotere gekocht. nou goed, dan had ik dus maar moeten vragen in hoe grote bak ratten konden. ook verkocht de leverancier dit als rattenkooi, dus konden zij niks aan doen. nou goed ik mag toch verwachten dat zij wel iets weten van producten die zij verkopen, niet dus.
uiteindelijk vroeg ik of ik die oude mocht terug brengen, nou eigenlijk niet, maar dat lag eraan hoe hij eruit zag. dat ding is nog geen week gebruikt en mankeerd nog niks, dus ik verwacht dat ze hem gewoon terug nemen. ook dit kon vandaag niet, want de bedrijfsleider was vandaag vrij.... dus morgen brengt mijn man de kooi terug, ze nemen hem maar:D

groetjessss

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]