Het is nu di nov 21, 2017 5:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: kan je ratten douchen?
BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 5:29 pm 

ik heb een stomme vraag,maar kan je ratten douchen? en zo ja wat voor zeep gebruik je dan?

alvast bedankt

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 5:33 pm 
Ere-lid

Waarom zou je ratten willen wassen?

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 5:40 pm 

omdat ze zo ontzettend stinken ;) en ik dacht, misschien kan dat ook wel gewoon bij ratten!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 5:46 pm 

Als je je kooi goed schoon houd zullen je ratten
Minder gaan ruiken. Het zijn dieren en die zul je altijd
Blijven ruiken.

Meester Splinter† Misty† Dirk† Roosje† en Moor† Ik mis jullie heel erg lieverds!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 5:55 pm 
Ere-lid

Als je ratten stinken komen bij mij meteen een aantal vragen op
- hoe groot is je kooi
- welke bodembedekker gebruik je
- hoeveel ratten zitten er in de kooi
- welk voer geef je
- hoe vaak maak je de kooi schoon en waarmee

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 6:10 pm 

En wat ik me afvraag, maar weet niet zeker hoor.. maar sommige ratten (die van mij) hebben van zichzelf gewoon een sterke geur, maar zou je dat niet erger maken door ze te wassen? Doordat ze niet meer naar zichzelf ruiken dat ze zich vies gaan maken? Is bij honden nl wel zo ;) als je die doucht met shampoo, dan kun je er de donder op zeggen dat ze in de eerste vieze modderpoel gaan liggen rollen.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 6:15 pm 

ik heb een grote kooi, de jenny dacht ik, er zitten momenteel 4 ratjes in.
de bodembedekker is momenteel kranten, zal dat het probleem zijn? ik wacht nog op de ecobed!
schoonmaken doe ik ook wel 2 keer per week, met zeep of dettol
de hangmatjes was ik uit
ik geef rattenvoer aan ze.

tuurlijk weet ik dat ratten wel ruiken,maar de lucht lijkt alleen maar erger te worden.de ratjes zelf stinken nu ook echt

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 6:23 pm 
Ere-lid

Realiseer je dat een brandschone kooi niet meer naar hen ruikt. Het 1e wat ze zullen doen is overal plassen om het weer vertrouwd te maken.
Verdiepingen afnemen met een vochtig doekje en 1x per week met heet water de boel schoonmaken, géén sop gebruiken! Eens in de zoveel tijd doe je dat wel om de kooi weer tiptop te hebben. Je ratten zullen dan weer hun eigen geur terug willen, gebruik dus een mild ruikend schoonmaakmiddel.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 7:43 pm 

Zelf vind ik kranten niet de ideale bodembedekker :nee: . Het absorbeert niet echt maar gaat wel snel ruiken... Ik gebruik kranten alleen om in de kooi te "verscheuren" zodat ze hun huisjes ermee kunnen inrichten :clown: . Wassen is voor mij geen optie bij ratjes. Hoe schoner je ze maakt hoe meer ze hun eigen geur terug willen en gaan "bevuilen". Neem anders, totdat je ecobed hebt, eens een zak aubiose. Dat zou de geur ook moeten verminderen. En doekjes en houten dingen in de kooi gaan ook snel stinken en dat "steekt de ratjes dan weer aan" waardoor die ook echt kunnen ruiken.

De laatste opvangers die ik binnenkreeg zaten op kranten en hadden een houten huis. Waren ook al een tijd niet schoon gemaakt hoor... maar die stonken zo vreselijk. Met goede bodembedekker, hout uit de kooi en doekjes op tijd vervangen was het binnen een week veeeel beter!

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 7:58 pm 

Angela schreef:
Zelf vind ik kranten niet de ideale bodembedekker :nee: . Het absorbeert niet echt maar gaat wel snel ruiken... Ik gebruik kranten alleen om in de kooi te "verscheuren" zodat ze hun huisjes ermee kunnen inrichten :clown: . Wassen is voor mij geen optie bij ratjes. Hoe schoner je ze maakt hoe meer ze hun eigen geur terug willen en gaan "bevuilen". Neem anders, totdat je ecobed hebt, eens een zak aubiose. Dat zou de geur ook moeten verminderen. En doekjes en houten dingen in de kooi gaan ook snel stinken en dat "steekt de ratjes dan weer aan" waardoor die ook echt kunnen ruiken.

De laatste opvangers die ik binnenkreeg zaten op kranten en hadden een houten huis. Waren ook al een tijd niet schoon gemaakt hoor... maar die stonken zo vreselijk. Met goede bodembedekker, hout uit de kooi en doekjes op tijd vervangen was het binnen een week veeeel beter!

he dank je wel, ik wist dus niet dat dat aan de kranten kon liggen, want ja ze plassen eigenlijk overal wel. hout heb ik niet in de kooi trouwens. helaas hebben ze hier in de stad nergens aubiose! wel corbo,maar dan ligt mn huis de volgende dag vol (en dat vond ik dus niet zo'n succes) nah ja misschien nog ff een zakje deze week erin doen, dit is me ook niks!

groejtess

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 05, 2011 10:21 am 

Misschien kun je bij de supermarkt een wijndoos kunnen halen en die zelf in stukjes knippen/snijden.
En dat tijdelijk voor bodembedekking kunnen gebruiken.

En misschien zou je 2 poepbakken kunnen aanschaffen zodat ze sowieso leren om daar hun behoefte te doen,alleen plassen doen ze niet allemaal op de bak.
Je leert het ook wel heel makkelijk aan zonder dat het op dwang matig hoeft.

Je zet de bak dichtbij hun slaap plekje dus als ze wakker worden dat ze niet al te ver hoeven lopen ervoor.
En dan doe je de eerste week (minimaal) elke dag de poepjes in de bak gooien. Als je dit conceqeunt vol houd dan zal je zien dat ze het daarna ook daarop gaan doen.
En zorg er dan wel voor dat ze niet te over vol raken,want dan gaan ze er niet meer op.

En de rest hierboven ga ik ook in mee.

Succes

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 05, 2011 10:49 am 

Maar het belangrijkste is denk.ik dat je.niet meer schoonmaakt met zeep.
Ik heb eens twee logeetjes gehad en die stonken een uur in de wind, hoe.goed.die baasjes de kooi ook.schoonhielden. Nou ben ik zelf niet zo'n poetser, dus ik was daar veel minder secuur in als zij. Ik poetste eens in de anderhalve week (grote kooi met 2 ratjes) de kooi met heet water en waste.de.hangmatjes uit, klaaar.
Na 6 weken logeren kwamen de baasjes terug en het viel hen meteen op dat de.kooi zo veel.frisser rook... Sindsdien poetsen zij ook wat relaxter en is de geur heel veel minder!

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 05, 2011 10:51 am 
Ere-lid

Shantal schreef:
Je zet de bak dichtbij hun slaap plekje dus als ze wakker worden dat ze niet al te ver hoeven lopen ervoor.
En dan doe je de eerste week (minimaal) elke dag de poepjes in de bak gooien. Als je dit conceqeunt vol houd dan zal je zien dat ze het daarna ook daarop gaan doen
Het handigste is om de ene poepbak daar neer te zetten waar ze veel poepen - ratten hebben vaak een vaste plek - en idd de elders gevonden poepjes erin mikken. De 2e zet je op de plek waar het vaakst geplast wordt, plasjes op andere plekken hoef je niet erin te mikken :P

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 05, 2011 9:54 pm 

^^Ja dat is ook handig ja :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2012 8:39 pm 

Ik weet nog dat ik toen ik 10 was en ratten had, ik ze wel eens in bad deed (Heel ondiep natuurlijk! en waste met baby shampoo, zwitsal.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]