Het is nu do nov 23, 2017 9:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2011 7:36 pm 

Uiteindelijk zijn het dus drie heertjes en twee dametjes geworden.

Even voor de duidelijkheid,
M'n nichtje had drie ratten aangeschaft als voer voor de slangen, twee mannetjes en een vrouwtje, het vrouwtje was duidelijk zwanger dus die had ze eerst appart gehouden en nog niet aan de slangenbeesten gevoerd. Die heeft uiteindelijk een nestje gehad van tien waarvan ze er vijf en mams vervoerd heeft, maar blijkbaar vonden de slangen de beesten dus niet lekker genoeg of vond ze het zelf te zielig omdat de beestje zo gilden (lekker duidelijk).
Ik zou vandaag eigenlijk twee van de mannetjes ophalen, maar ze zei dat ze dan de rest vrij zou laten of naar een dw brengen :nee: daarnaast zaten ze daar met z'n allen in een hamsterkooitje.
Nouja goed, m'n moeder d'r vriend had voor nood wel een grote vogelkooi over zodat ik de dames apart kon zetten, zodoende dus alle vijf maar meegenomen.
Uiteraard heeft mijn nichtje er niet aan gedacht om ze na 4,5 week uitelkaar te halen, ze zijn nu ongeveer 3/4 maand oud. De komende vier weken dus even goed in de gaten houden of de dames niet zwanger zijn geraakt.
Ze zijn ook nog niet echt hand-tam, ze bijten niet maar zijn wel bang-ig zeg maar.

Ik ga m'n handen er dus nog vol aan hebben, zit op het moment met redelijk wat stress-hoofdpijn x.x maar die zal morgen wel weer over zijn

Maar het zijn zulke dotjes! :inlove:

Met z'n allen nog in de vervoerbak
Afbeelding

In de vervoerbak, in de badkuip zodat ik ze uitelkaar kon halen zonder vluchtelingen in de gordijnen ofzo
Afbeelding

Twee van m'n mannekes, grijze husky & siamees
Afbeelding

De beige husky (man)
Afbeelding

Siamees dame
Afbeelding

De andere dame waarvan ik de tekening naam niet weet, ze is donker bruin met beetje witte pootjes (tsja kan niet alles weten)
Afbeelding

Uiteraard ga ik zo snel mogelijk een betere kooi vinden voor de dames en zodra ze (of een ervan) dikke buikjes krijgen voor rittens voorbereiden.

Op het moment zitten ze zich allemaal lekker te wassen en de kooitjes te verkennen. Ik zal binnenkort wat duidelijkere foto's maken, vooral wanneer de kooitjes ook mooi in orde zijn allebei.

En dan natuurlijk ook nog bijpassende namen bedenken :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2011 8:18 pm 

Wat een verschrikkelijk verhaal met die slangen!
Goed dat je ze allemaal meegenomen hebt. :thumbsup:
Ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om er een paar als (levend!)slangenvoer achter te laten!
Dat je slangen voert met ratten kan ik me nog enigszins indenken...maar niet met levende :shock:

Hoop voor je dat de dames niet zwanger zijn..dan heb je er nog meer werk aan..
Succes met het vinden van alle spullen..
woon helaas niet echt in de buurt, anders had ik je graag willen helpen.
Hoop dat ze snel wat minder bang worden en dat het allemaal goed komt!

~*~ Love the Life you Live ~*~

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2011 8:29 pm 
Ere-lid

Wat gaat je nichtje nu voeren?
Fijn dat deze dieren nu een thuisje bij je hebben en ik hoop dat er geen zwanger is.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2011 11:15 pm 

Ik ben benieuwd of er nog iets zwanger is... Ik duim van niet.

@ Angelaangela, hoe denk je dat dode ratten die als slangenvoer gevoerd worden dood gaan? Ook niet heel fijn :nee: Vaak worden ze levend ingevroren en of tegen de muur gegooid. Levend voeren is, als dat goed gebeurd en de slang ook daadwerkelijk honger heeft, ook snel gebeurd. Ik zou het fijner vinden als de mensen die hun reptielen voeren met ratten/muizen deze dieren een iets beter leven zou bieden tijdens het fokken/voor het voeren... :knikt: .

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2011 11:27 pm 

@angela, 'k snap ook wel dat het doden van voederratten niet echt "humaan" gebeurd..
bedoelde er meer mee dat ik het zelf niet zou kunnen aanzien dat een slang een levende rat opeet.

~*~ Love the Life you Live ~*~

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 8:49 am 

Niet om het goed te praten ofzo om levende dieren te voeren, maar
Sommige slangen eten geen dode dieren.
Idd dat ze een beter leven moeten krijgen vind ik helemaal.

Het zijn wel schatties je ratties! Veel plezier met ze.

Meester Splinter† Misty† Dirk† Roosje† en Moor† Ik mis jullie heel erg lieverds!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 11:50 am 

Jolanda M schreef:
Wat gaat je nichtje nu voeren?
Fijn dat deze dieren nu een thuisje bij je hebben en ik hoop dat er geen zwanger is.

Ze wil de slangen ook weg doen ze is namelijk zwanger en wil ze niet meer hebben zodra het kind er is, het glas van het terrarium is namelijk nogal dun vandaar.
Het scheelt dat ik al ervaring heb met een oeps nestje grootbrengen, hoewel twee waarschijnlijk wat veel word, naast de bijkomende problemen die kunnen ontstaan. Maar goed, daar ga ik me nu eerst verder niet druk over maken anders heb ik straks weer hoofdpijn xD

Vanmorgen lagen ze iig lekker allemaal op 'hoopjes' bij elkaar, m'n mam en ik gaan vanmiddag even om wat beukensnippers of corbo (als ik dat kan vinden) te halen met miss. wat extra onderdelen voor beide groepjes.

Ondertussen hoop ik dat het Siamees vrouwtje binnenkort ophoud met proberen zich door de tralies te wurmen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2011 3:11 am 

Ik bedoel dit niet als persoonlijk kritiek op jouw nichtje..

maar ik snap echt niet waarom mensen altijd maar de dieren het huis uit sturen als er een baby komt of iets dergelijks? Als ik een dier koop, is dat tot deze dood gaat want daar heb je immers voor gekozen toen je het dier aanschafte. Een terrarium is toch ook aanpasbaar/vervangbaar. Maar het is niet echt een vraag, meer iets wat mij altijd verbaasd in mensen; hoe makkelijk een dier weg wordt gestuurd als het even niet meer uitkomt. Als dit met kinderen (mensen) zou gebeuren zou dit onaanvaardbaar zijn maar dieren...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]