Het is nu wo nov 22, 2017 7:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: morgen opvang kijken
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2008 7:14 pm 

Hilde schreef:
pukkiepower schreef:
dit mag wel gesloten worden ik heb besloten ze niet bij de opvang te halen in overleg met mijn moeder wegens veel pech en verdriet.

We sluiten hier geen topics en eigenlijk heb ik ook een vraagje. Waar baseer je op dat de rittens die je nu hebt gezonder zijn dan rittens uit de opvang? Beiden zijn niet op gezondheid gefokt namelijk, dus het risico is net zo groot.

daar baseer ik ook niet op het is gewoon de keuze die ik maak

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 29, 2008 7:37 pm 

De keus is zeker aan jou. Ik snap alleen je redenatie niet. Je schrijft dat je geen rittens haalt bij een opvang wegens pech en verdriet. Vervolgens haal je wel rittens uit een oepsnest. Is het dan zo vreemd dat ik me dan afvraag waarop je baseert dat die rittens minder risicovol zijn qua gezondheid?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 12:23 am 

:weetniet: Ik begrijp het niet zo. Als je de keuze tussen slecht verzorgd en slecht verzorgd hebt, waarom heb je dan niet gezocht naar een betere opvang?
Je wilde ze niet uit deze opvang vanwege verdriet over eerdere opvangdieren die ziek werden en overleden maar daar maken deze ratjes toch evenveel kans op? Ze zijn ook niet gefokt op gezondheid en hebben een even slechte omgeving gehad als de opvangers.
Ratten zijn nu eenmaal dieren die snel ziek worden en niet lang leven. waar je ze ook vandaan haalt, ze kunnen gemakkelijk ziek worden en zullen zeker een keer sterven.Verdriet zul je op een gegeven moment toch te verwerken krijgen als je ratten hebt.
Ik wil je hiermee niet aanvallen, ik begrijp gewoon echt je redenatie niet dat je ze vanwege verdriet niet uit de opvang wil maar wel uit een oepsnest en waarom je niet op zoek bent gegaan naar een opvang of ratery waar de ratten wel goed verzorgd worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 9:34 am 
Ere-lid

De keuze gemaakt omdat ze én beschikbaar waren én je er niet al te veel moeite voor hoefde te doen? Geef dat dan gewoon toe en draai er niet om heen.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 1:46 pm 

Alathariel schreef:
Ehm, in dit topic zeg je dat ze van marktplaats komen, en in dat fototopic waar je heen linkt zeg je dat ze bij Claudia vandaan komen. Wat is t nou? :|
beide claudia had een advertentie op marktplaats :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 1:49 pm 

Jolanda M schreef:
De keuze gemaakt omdat ze én beschikbaar waren én je er niet al te veel moeite voor hoefde te doen? Geef dat dan gewoon toe en draai er niet om heen.
ik draai er niet omheen ik zeg toch dat ik er voor gevallen ben .. en de opvang was pas savonds open dus ik ben eerst bij claudia wezen kijken, moeie maakt me niets uit hoor want heb hier ook een hamstertje uit zuidholland, waar ik 3 maand op heb gewacht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 1:53 pm 

de aanvallen over rattery's en opvangs die beter zijn weet ik van het hamsterforum ook wel, ik weet wel wat ik kan verwachten aangezien ik een hamster uit de opvang in hem moeten slapen wegen 3 mnd aan de medicatie en verslechterde, en mn laatste hamster had een jaar lang een wangabces, die elke maand naar de dierenarts moest ter controle.. ik zal dit er ook allemaal voor over hebben.
ik snap iedereen heel goed dat je hier een discussie over gaat voeren waar ze weg komen, maar de keuze is gemaakt, en daar word de situatie, nog mijn gedachte niet anders van ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 2:48 pm 

Het enige dat ik zeg is dat rittens uit de opvang en rittens uit een oepsnestje bij iemand thuis gelijke kansen en risico's hebben qua gezondheid. Aangezien je opvangrittens een te groot risico vindt qua gezondheid, snap ik niet waarom rittens uit een oepsnest dan wel goed zijn. En daar vraag ik je reactie op, maar blijkbaar komt dat niet over bij je of wil je er geen antwoord op geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 3:22 pm 

Hilde schreef:
Het enige dat ik zeg is dat rittens uit de opvang en rittens uit een oepsnestje bij iemand thuis gelijke kansen en risico's hebben qua gezondheid. Aangezien je opvangrittens een te groot risico vindt qua gezondheid, snap ik niet waarom rittens uit een oepsnest dan wel goed zijn. En daar vraag ik je reactie op, maar blijkbaar komt dat niet over bij je of wil je er geen antwoord op geven.

ik ben gevallen voor de kleine rittens van claudia, uit de opvang zijn ze meestal ouder, of leeftijd niet achterhaalbaar, ik heb deze keuze in overleg met mijn moeder en oma gemaakt. als ik een leuke rat zie in de toekomst bij de opvang die een baasje zoekt, zal ik hier ook zekr mijn handen niet voor omdraaien

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 5:41 pm 

Dat is een duidelijker antwoord. Dank je wel. Trouwens, op 1 rat na, waren al mijn opvangratten (tot nu toe 10) onder de 6-8 weken ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 7:09 pm 
Moderator

Toch vind ook ik het jammer. Je haalt ze bij iemand die ze open en bloot verkeerd huisvest, er gaan bij verschillende mensen belletjes rinkelen bij die dame, en tóch verwacht je dat je gezonde en probleemloos oud wordende rittens hebt? :weetniet:
Ik denk dat een pretfukker echt geen betere rats heeft dan een opvang hoor. Een opvang doet ook in tweedehands DW-ratten, klopt. Mensen die in een impuls ratten kopen en er na drie weken weer vanaf willen omdat bedenk maar wat, élke reden voldoet. Die ratten landen als ze geluk hebben via een opvang bij een liefhebber. Oók de rittens van de zwanger gekochte DW rats belanden vaak in de opvang. Die hebben net zoveel kwaliteit als jouw "zaagselliefhebberfokkermarktplaatsmiep".
Ik vind het dus jammer dat je allerlei adviezen vraagt, en krijgt, en die achteloos over je schouder wegsmijt en zegt dat het gewoon een keuze is die je maakt.....
Ongetwijfeld hebben moeders en oma's van veel dingen ruime kennis en ervaring, maar ze slaan de plank ook wel eens mis....

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 8:30 pm 

Ik had ook liever de rats van die opvang gehaald.

Ze zijn nota bene gedumpt :( dan had ik liever oudere rats dan kleintjes van iemand die er geen verstand van heeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 10:54 pm 

Ik heb ook al een paar keer rittens uit de opvang gehaald, waarvan de exacte geboortedatum wel degelijk bekend is, omdat ze in de opvang zijn geboren. Er komen namelijk ook vaak zat zwangere dames binnen bij een opvang.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 9:23 am 

Alathariel schreef:
Ik heb ook al een paar keer rittens uit de opvang gehaald, waarvan de exacte geboortedatum wel degelijk bekend is, omdat ze in de opvang zijn geboren. Er komen namelijk ook vaak zat zwangere dames binnen bij een opvang.

Ja inderdaad. Ik heb hier Aiko die ook in de opvang van Jolanda is geboren.
Ik vind het echt ontzettend jammer dat je om advies vraagt, forummers de tijd nemen om een duidelijk advies en antwoord te geven en je de adviezen in de wind slaat...... :weetniet:
Zoals al gezegd wordt er bij een pretnestfokker niet gelet op gezondheid. Dus de kansen van een rat uit de opvang en een rat van een pretnest zijn gelijk.
Dan zou mijn keuze vallen op de opvang en niet op een pretnestfokker die schijnbaar ook nog eens geen verstand heeft van ratten..... :confused: En zo heb je de opvang ook weer geholpen.

Dag lieve Nobu, Gonzo, Macho, Draco. Aiko, Deimos, Anubis, Neptunus, Quast, Amore, Fionn, Eamonn, Wodan & Amadeo........we missen jullie ontzettend :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 25, 2008 7:34 pm 

Van de opvang moet je trouwens niet veel verwachten ik ben al bijna 2 jaar aan het onderhandelen maar van de zaagsel willen ze ze niet afhalen en groter als een hamsterkooi neemt te veel ruimte in.
Hier brengen mag volgens hun niet van de DB terwijl dat niet waar is heb de DB nu maar weer overtuigt dat ze de ratten echt hier moeten brengen en niet daar.

http://www.opvangaaenhunze.nl/contents/media/l_rat%20dame2%20jan08.jpg

http://www.opvangaaenhunze.nl/contents/media/rat6.jpg
En in de bovenstaande kooi zitten dus 3 ratten.

Het is echt om te janken daar maar ze willen gewoon niet luisteren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]