Het is nu do nov 23, 2017 10:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 7:31 pm 

Hallo,

Nadat ik zelf tijdens mijn studententijd jarenlang zelf ratten heb gehad, zijn mijn kinderen nu ook toe aan hun eerste ratten!
We willen er het liefst twee, die samen in een kooi kunnen, en we denken dat mannen leuker zijn i.v.m. de hogere aaibaarheid..
Heeft iemand wellicht een goed adres voor ons, ik wil ze niet bij een dierenwinkel halen maar bij een goede Rattery.
Het liefst wil ik toch wel jonge ratten, en we zouden ze over een week of twee willen ophalen (rond 19/20 januari) .
We wonen in Enschede.

Bedankt alvast!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 7:41 pm 

Hallo,

Het enige wat ik zo snel in de buurt kan bedenken is een opvang, Parzival te Duiven. Een opvang is ook een goede optie, en ook daar komen zo nu en dan nestjes binnen als ik me niet vergis :). Je hebt ook rattery Ratyco in Duiven (al zou ik je dat niet aanraden). Wat wel een feit is is dat je binnen 2 weken waarschijnlijk geen jonge ratjes gaat vinden bij een rattery. De meeste nestjes zijn al gereserveerd voordat ze geboren zijn.

Succes ermee :)
groetjes,

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 9:34 pm 

Hallo,

Dank je wel voor je reactie!
Wel grappig.. Duiven 'in de buurt van' Enschede.. :) (100 km ongeveer.. haha)
Ik zie op de site dat ze alleen nog opvang doen, en ik wil mijn kids echt laten beginnen met kleine ratten, en niet met ratten die al ouder zijn en dus nog korter zullen leven dan ze toch al doen (ik heb de nodige dierenartsbezoekjes erop zitten toen ik ze had.. is prima, hoort er ook bij hoor, maar liever niet elk half jaar een 'begrafenis' om mee te beginnen. Honden hebben we trouwens altijd uit het asiel gehaald hoor, dus ik vind het ook heel belangrijk dieren een nieuwe kans te geven, maar wil nu toch even zo safe mogelijk gaan.. )

Waarom raadt je Ratyco af eigenlijk?

Bedankt voor je reactie alvast,

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 9:51 pm 

Ik weet ook niks wat echt dichtbij is voor jullie, helaas.
Rattery Shita in Loenen is denk ik de dichtstbijzijnde, maar het duurt nog wel even voor het volgende nestje www.ratteryshita.tk

Er komen ook regelmatig zwangere ratjes of jonge nestjes in de opvang, of ratjes van pas een paar maanden oud. Een opvangertje hoeft dus absoluut geen ouder ratje te zijn!

Binnen twee weken zou ik echter niet zo gauw beschikbare rittens weten. Meestal duurt het toch allemaal net wat langer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 9:58 pm 

Zo rond de plaats waar jij zit is gewoon niks dichterbij :P ik heb ook gezocht in die richting (kom uit doetinchem), maar moest ook de kant van duiven op.
Ik merk dat mijn ratjes van Ratyco in het begin een stuk minder tam waren dan ratjes van verschillende andere ratteryen/rattery's (wat is het meervoud? xD)
Ik heb ratjes uit twee nestjes, en ik heb het bij allebei de nestjes. Nou was dat in een maandje wel over en zijn het nu ongelofelijke schatjes <3, maar ik heb wel
het idee dat het daardoor komt. Een vriendin van me heeft daar ook een keer een ratje vandaan gehad, en die viel hetzelfde op. Maar dat wil niet zeggen dat
Ratyco gelijk slecht is hoor :) is meer een observatie van mij.

Ik zou toch ook de opvang wat in de gaten houden :).

Groetjes,

Dag liefste lieverds, Mica, Saar, Munch, Belle, Otto, Izzy, Faye, Abby, Hayleigh en Yeva

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 4:07 am 

Hey ik haal binnen kort ratjes uit Dordrecht die moeten nog geboren worden komen uit een Raterry En ik kom uit Glanerbrug
Ik heb 2 mannen besteld en kan ze eind maart begin april ophalen dus als je belang hebt kan je er denk ik daar ook wat bestellen ik wil ze dan wel voor je meenemen . Want ik kan hier in de omgeving ook niks vinden :rattenpootje: Dus als je belang hebt hoor ik het wel !

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 8:24 am 

Hey! Welke rattery is dat in Dordrecht? Want degene die ik hier ken in de buurt zijn echt niet veel soeps, helaas. :nee:

Faye

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 8:44 am 

Ik heb geen belang, dankje :). Ik ga liever zelf naar een rattery toe, ook gewoon om de mensen te kennen, knuffelmiddag etc. Maar toch bedankt :).

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 11:33 am 

hallo allemaal,

Bedankt voor het meedenken!

Inmiddels heb ik ze toch via een dierenwinkel waar ik vertrouwen in heb aangeschaft. Het gaat prima allemaal, de ratjes waren 8 weken en binnen een paar dagen ook bij de kinderen al heel rustig en tam.

succes allemaal!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 11:36 am 

Zonde :nee: . Je weet de nadelen van dierenwinkelratten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 11:42 am 

:( Het gaat eigenlijk nog niet eens om de dierenwinkel, al zitten ze daar meestal ook niet goed, het gaat erom waar ze vandaan komen, de zogenaamde broodfokkers. Ikzelf noem het knaagdierfabrieken.
http://www.ratz.co.uk/rodentfarm.html
Dit is een engels site, maar de foto's zijn in Nederland gemaakt. En ze kunnen in de dierenwinkel zeggen wat ze willen, het is echt zo dat 99% van de knaagdieren uit dierenwinkels uit zulke knaagdierfabrieken komen.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 12:21 pm 

Liesanne schreef:
Ik heb geen belang, dankje :). Ik ga liever zelf naar een rattery toe, ook gewoon om de mensen te kennen, knuffelmiddag etc. Maar toch bedankt :).

dat mag net zo goed weg, had me verlezen en dacht dat je het tegen mij had :').

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 12:44 pm 

Ik was alleen benieuwd of iemand zo'n Rattery wist hier in de buurt, ik hoef nou ook weer niet ZOO ingewikkeld te doen over twee beestjes die natuurlijk hartstikke leuk zijn maar ook maar een jaar of 2, 3 oud worden. Als het nou om een hond ging! En zelfs die haal ik uit het asiel! Ik heb jaren ratten gehad, altijd via een nestje van een vriend of de dierenwinkel en dat ging altijd prima!

Dank voor de reacties, maar ik ga even geen forums meer doen denk ik! Ik wens iedereen heeeel veeeel plezier met de beestjes, dat doen wij in ieder geval zeker!! :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 12:48 pm 

Voor ons (daarom is het ook het ratjesforum) is een rat even belangrijk qua fok en aanschaf als een hond. Dat zul je op de meeste fora tegenkomen. Mensen zijn gewoon fel tegen de broodfok.

Jammer dat je daar anders over denkt maar uiteraard volledig je eigen keuze! :knikt: Veel plezier met je ratjes!

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 19, 2012 12:54 pm 

Bovendien staat een asiel waar je een hond haalt gelijk aan een rattenopvang en een rattery staat weer gelijk aan een hondenfokker die met stamboom fokt. Vroeger kon je honden ook in de dierenwinkel kopen, iets wat in bijvoorbeeld de VS nog heel normaal is, maar dat kan gelukkig niet meer. Ook die honden werden net als de ratjes die nu nog steeds in een dierenwinkel verkocht worden onder erbarmelijke omstandigheden gefokt.

Dus als je nu nog honden had kunnen kopen in een dierenwinkel dan was er waarschijnlijk op een hondenforum hetzelfde gereageerd als er nu hier is gereageerd: niet doen, haal liever een hond bij het asiel of een erkende fokker vandaan!

Niet om je aan te vallen of wat dan ook, maar meer een uitleg waarom 'wij' zo fel tegen dierenwinkels zijn.

Heel veel plezier met je ratjes! :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]