Het is nu do nov 23, 2017 11:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 2 of 3 rittens?
BerichtGeplaatst: wo maart 28, 2012 9:22 pm 

Zijn jullie trouwens niet bang dat wanneer je de kooi open doet je ratten eruit springen?
Hier komen ze hoger te staan (tenminste, wanneer ze gaan komen natuurlijk, denk er wel alvast over na), dus straks vinden ze dat ze kunnen springen, en gaat het niet goed.
Hoe doen jullie dat?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2012 12:35 pm 

Wennen en aanvoelen denk ik ;) . Ik heb mijn furet XL op een tafeltje staan dus de afstand naar de grond is wel een stukje. Zodra ik thuis kom gaat de voorste deur in de kooi open (met kettinkjes vastgemaakt zodat het een beetje "een hangbrug" is) en ook die bovenop. De ratjes amuseren zich zelf prima met op en langs de kooi klauteren..

Hier is er nog nooit een afgevallen. Natuurlijk let je met rittens wel op. Die moeten wennen aan de kooi, aan jou, aan de gewoontes etc...

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2012 1:16 pm 

Opletten doe ik natuurlijk vanzelfsprekend (niet alleen qua hoogte, maar heb ook een hond. Ze is echt een sukkel en zal dus niks doen, maar ik neem toch het zekere voor het onzekere). Ben veel te bang dat er iets gebeurd.
Het is denk ik een krappe meter hoog, maar verkeerd vallen kan van elke hoogte.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2012 1:48 pm 

Je ontwikkelt ook je eigen "gang van zaken" op termijn :knikt: . 7 jaar geleden stond mijn kooi laag bij de grond en was ik ook heel bang dat iets zou gebeuren. Daardoor heel voorzichtig de ratjes op de bank, onder toezicht voor als ze eraf zouden springen etc. Logisch ook eigenlijk.

Inmiddels ruim 20 ratjes/karaktertjes verder en nu staat de kooi open als ik er ben. Ze komen ook mee op de bank en daar durf ik ze gerust een uur te laten zitten als ik aan de tafel (paar meter verderop) met andere dingen bezig ben of in een andere kamer de was ophang. Met 2 loslopende katten erbij. Je gaat je ratten leren kennen en gaat dan ook beter aanvallen wat wel/niet kan. Ik heb een aantal dames gehad die van de bank kwamen. Mijn huidige groep doet dat niet. :clown:

Als ik logees heb of vakantieopvang, dan ga ik daar weer heel anders mee om. Die diertjes reageren anders op de omgeving en ook de katten gedragen zich heel anders t.o.v. vreemde ratjes...

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2012 1:58 pm 

Ik zal inderdaad vast merken wat wel en niet kan, en waar ik me zelf fijn bij voel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 04, 2012 9:06 pm 

hey,
ik zou graag weten hoe het is afgelopen en of je foto's van je ratten/rittens hebt?

overleden:
Sinata
Toet-Toet
Lady
Ratatouille

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 04, 2012 9:15 pm 

Ik heb geen foto's want ik heb nog geen rittens ;) . Ik heb dit topic gestart omdat ik alvast info wilde, maar ik had nog geen plannen om rittens aan te schaffen. Ik zit ondertussen ook een beetje in dubio of ik de diertjes er plezier mee zou doen. Volgend jaar doe ik eindexamen, dan ga ik 2 weken op reis in m'n eentje en 3 maanden later ga ik aan mijn vervolgopleiding beginnen. Aan het eind van m'n 1e jaar ga ik op stage in het buitenland dus zouden ze hoogstwaarschijnlijk weg moeten. Dit kan ik natuurlijk niet maken, want je kiest geen dieren om ze vervolgens te dumpen omdat het niet uitkomt. Ik moet het dus helaas nog een tijdje uitstellen. Maar ik geniet er liever later volop van, dan dat ik er nu misschien te weinig tijd voor zou hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 05, 2012 8:16 am 

ja, helemaal gelijk!
Ik heb er nu 2, ga naar de middelbare.
Dus me ouders zeggen ook van, als deze overleden zijn, eerst ff goede cijfers op school.
dan gaan we bij een opvang kijken.
Slimmer dan ze verwaarlozen.

overleden:
Sinata
Toet-Toet
Lady
Ratatouille

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]