Het is nu za nov 25, 2017 5:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Castraat??
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2012 3:03 pm 

Hallo Allemaal,

Ik heb 2 mannen van 11 maanden..
ik wilde altijd als er 1 zou overlijden 2 rittens erbij willen, maar mijn hart gaat meer naar opvangertjes om hun nog een mooie tijd te kunnen geven.
Nu heb ik alleen een vraagje ter orientatie..
Kan je bij een opvang een leenratje krijgen om te kijken of ik 3 mannen in mn kooi goed vind en of ik er 3 aandacht genoeg kan geven.
Is dat mogelijk of niet..

Graag jullie reactie hierop.

Groetjes

Profiel  

Berichttitel: Re: Castraat??
BerichtGeplaatst: di jul 10, 2012 7:59 pm 

Ik snap je vraag niet helemaal... Je wilt proberen om nu een ratje te 'lenen' om bij je huidige ratjes te zetten? En dat alleen om te zien of je drie ratjes aandacht kan geven?

Ik denk niet dat een opvang je daarvoor een ratje wil lenen. Meestal doen ze dat alleen als er bijv. nog een ratje bij iemand over is en die persoon wil stoppen met ratjes. Dan plaatsen ze soms tijdelijk een vriendje/vriendinnetje om het overgebleven ratje niet alleen te laten zitten. Als het ene ratje dan overleden is gaat het 'leenratje' weer terug naar de opvang.

Als een van je huidige ratjes komt te overlijden dan heb je er dus nog een over en dan zou ik er gewoon weer twee rittens bij zetten. Dan heb je er wel drie maar ik zie persoonlijk niet in waarom je drie ratjes niet net zoveel aandacht zou kunnen geven als twee. En als je daar serieus aan twijfelt denk ik dat je het echt niet moet doen. Maar dan zou je dus bij je overgebleven ratje een leeftijdsgenootje moeten zetten en als het ratje tegen die tijd wat ouder is kom je over een bepaalde tijd met hetzelfde probleem te zitten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 10, 2012 8:05 pm 

Monique & harem schreef:
Ik snap je vraag niet helemaal... Je wilt proberen om nu een ratje te 'lenen' om bij je huidige ratjes te zetten? En dat alleen om te zien of je drie ratjes aandacht kan geven?

Ik denk niet dat een opvang je daarvoor een ratje wil lenen. Meestal doen ze dat alleen als er bijv. nog een ratje bij iemand over is en die persoon wil stoppen met ratjes. Dan plaatsen ze soms tijdelijk een vriendje/vriendinnetje om het overgebleven ratje niet alleen te laten zitten. Als het ene ratje dan overleden is gaat het 'leenratje' weer terug naar de opvang.

Als een van je huidige ratjes komt te overlijden dan heb je er dus nog een over en dan zou ik er gewoon weer twee rittens bij zetten. Dan heb je er wel drie maar ik zie persoonlijk niet in waarom je drie ratjes niet net zoveel aandacht zou kunnen geven als twee. En als je daar serieus aan twijfelt denk ik dat je het echt niet moet doen. Maar dan zou je dus bij je overgebleven ratje een leeftijdsgenootje moeten zetten en als het ratje tegen die tijd wat ouder is kom je over een bepaalde tijd met hetzelfde probleem te zitten.

Owh oe dan heb ik het verkeerd begrepen ik dacht dat mensen dat ook deden met een leen atje maar dan zit ik verkeerd mijn excusses :knikt:

Dus als het zou gebeuren kan je dus volgens jou bet 2 rittens nemen dan steeds een opvang ratje te blijven nemen klopt dat?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 10, 2012 8:10 pm 

Het is wat je zelf wilt. Je kunt bij een overgebleven ratje een leeftijdgenoot uit de opvang zetten maar als je geen bezwaar hebt tegen drie ratjes dan zou ik er twee rittens bij zetten. Dan blijf je een 'groepje' houden.

En opvangcentra zijn er voor om ratten tijdelijk op te vangen met als intentie om ze zo snel mogelijk weer bij een goed baasje te kunnen plaatsen. Het is geen bibliotheek waar je ratten uit kunt proberen. Dat wil overigens niet zeggen dat als je zou kiezen voor een opvangertje en het zou absoluut niet klikken met jouw overgebleven ratje dat de opvang het beestje niet terug zou willen nemen. Maar dat is niet de bedoeling.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 10, 2012 8:13 pm 
Moderator

En je hebt soms ook rittens in de opvang :) Nu zijn er toevallig erg veel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 10, 2012 10:59 pm 

Oke dank je wel...
Wat ik al zei ik dacht zoiets begrepen te hebben maar dat was dus niet goed...
Nee drie vind ik niet erg hoor. Hopelijk gaan ze samen nog lang mee ze zijn pas 1 jaar dus ze zijn pas op de helft ongeveer. Hopelijk langer.. en zo kan ik meer sparen tot er dan 2 bij komen voor grotere kooi en dat mn dierenarts potje groeit haha.
In heel die jaar heeft 1 mannetje last van zn oogje gehad een week zalfje erop klaar verder nog nooit met ze naar de da geweest. Hopelijk blijft dat zo. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 9:04 am 

je hebt 4 ratten in je kooi gehad waarvan je er 2 weg hebt gedaan. Waren allemaal jong. Dan weet je toch of je 3 ratten aandacht kunt geven? En of er 3 in je kooi passen? Ik snap er helemaal niets meer van

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 10:02 am 

En waarom moet je een grotere kooi als er twee bij komen :weetniet: Dat zou een ratje meer zijn dan je nu hebt. Dus dat is toch geen probleem? En een potje voor dierenartskosten is altijd handig inderdaad! :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 10:07 am 

Monique & harem schreef:
En waarom moet je een grotere kooi als er twee bij komen :weetniet: Dat zou een ratje meer zijn dan je nu hebt. Dus dat is toch geen probleem? En een potje voor dierenartskosten is altijd handig inderdaad! :-)

Ja dat klopt maar ik heb een savic freddy 2 normale en ze zeggen dat de max 2 ratten zijn terwijl de calculator 4 aangeeft dus wat is het nou hahaha

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 10:09 am 

Maar je komt dan toch op max. 3 ratjes? Dan is het geen probleem lijkt me. En vooral als je zoals Mamborats aangeeft er ook al eens 4 in hebt gehad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 10:27 am 
Ere-lid

Waarom heb je er 2 weggedaan?

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 12:15 pm 

Jolanda M schreef:
Waarom heb je er 2 weggedaan?

Omdat ze een Fuzz leuker vond dan gewone ratjes en er dus twee weg moesten om plaats te maken voor Fuzz, als we dan eerlijk zijn dan hier ook maar meteen over.
Ik hou mijn hart vast als er een opvang is die Agnetja nog ratjes geeft, excuses of niet want het begint dus weer van voren af aan en nu wil ze dus ineens een castraat :scratch: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 12:21 pm 

ZE vroeg het toch aan mij niet aan jou?
Jij verdraaid toch dinge :huh: n wat niet waar ik dus bemoei je er niet mee als jou niks gevraagd word.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 12:29 pm 

Dit is een forum en mag iedereen antwoorden hoor Agnetha en als jij de waarheid niet verteld moet een ander dat doen he.
En ik bemoei me me alles als het om het beste voor ratjes gaat dus wen daar maar vast aan en ik denk dat er hier niet veel mensen blij zullen zijn met jouw houding tegenover ratjes en het wisselen omdat de kleur of huidstructuur je niet aanstaat ineens, punt uit !

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 11, 2012 12:35 pm 

Dit is een forum waar iedereen zijn eigen mening en eigen reactie mag geven op topics. Ook als er niet om gevraagd wordt. Uiteraard zolang er netjes en duidelijk gereageerd wordt en er niet gescholden wordt. Dat is niet het geval nu dus zolang de discussie netjes blijft mag iedereen reageren. Ook mensen die niet gevraagd zijn te reageren ;). Dat hoort er nu eenmaal bij.

Daarnaast vind ik het zelf heel belangrijk dat men open en duidelijk is over het aanschaffen, plaatsen, herplaatsen of afstaan van ratjes. Meningen en ervaringen van opvangadressen en ratteries mogen dus ook gewoon geuit worden.

Maar ik zou ook graag weten waarom je 2 ratjes hebt weggedaan en waar je ze dan heen hebt gebracht. Dat zijn ook standaard vragen die je krijgt wanneer je naar een opvang of rattery gaat voor nieuwe ratjes...

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]