Het is nu do nov 23, 2017 2:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 7:55 pm 

Ik moet zeggen dat ik nu een tijdje bij dit forum zit en helemaal overtuigd was geraakt dat ratjes beter bij een rattery gehaald kunnen worden. Maar nu ga ik toch weer ratten in de dierenwinkel kopen omdat je er bij rattery's helemaal niet tussen komt als je de mensen niet al langer kent. Ik heb nu diverse aangeschreven en conversaties gehad maar elke keer krijg ik geen antwoord meer of zie ik hier op het forum dat het betreffende ratje al, zonder dat er iets naar mij is gecommuniceerd, bij een ander geplaatst is. En dat terwijl ik er eerder op gereageerd had dan die ander! Ik zorg heel goed voor mijn ratjes, heb een goede kooi voor ze en veel aandacht voor ze (ze lopen elke dag een hele tijd los) en ik weet dus dat het niet aan mijn manier hoe ik om ga met de ratjes ligt.
Ik ben dat moeilijke gedoe zat en ga gewoon weer ratten bij de dierenwinkel kopen, want zo kom ik er tenminste aan. Zo, daar wilde ik even mijn gal over spuien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 7:59 pm 

Veel succes ermee dan maar! Waar een wil is is een weg, maar daar moet je wat voor doen natuurlijk.

Je hebt rattery's en opvangen waar ontzettend lieve ratten zitten. Maar het is je eigen keus om natuurlijk uit de dierenwinkel te halen. Wel jammer!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 8:01 pm 

Dan moet je wel reacties krijgen op je mails of formulieren die je naar een rattery stuurt.... en foto's en dergelijke. Er zijn er genoeg maar blijkbaar mag je als onbekende geen ratten van een rattery... ik heb alles geprobeerd.
Dan maar ratjes uit de dierenwinkel halen en die een goed leven geven, dan zijn ze gered van de situatie waarin ze gehouden worden...

Ik vind het heel jammer dat rattery's en opvangen zo moeilijk doen. Ze voelen zich duidelijk elitair en verheven boven mensen die buiten hun kennissenkring komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 8:03 pm 

Je kunt mij niet onder moeilijk doen zetten als opvang, als je mij geen mail of pm hebt gestuurd natuurlijk. En ik heb toch ontzettend lieve en leuke ratten op het forum hier staan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 8:03 pm 

Ik vraag me wel af dan bij welke ratteries je het geprobeerd hebt dan?

Faye

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 8:07 pm 
Opperfikkiestoker

Ik weet niet welke rattery's je hebt geprobeerd. Maar ik ben het verhaal wat jij verteld nog nooit tegen gekomen. Ik heb ook pas 2 rattery ratjes, ruim van te voren gereserveerd en 2 meisjes gekregen. Zelfs van 2 verschillende rattery's, omdat er in het nestje waarvoor ik had gereserveerd maar 2 vrouwtjes waren geboren (en 1 hield ze zelf), ze heeft toen voor mij geregeld dat ik uit een ongeveer even oud nestje van een bevriende rattery een ratje kon krijgen.
En dat was, eerlijk waar, de eerste keer dat ik rattery ratjes had.

Dus nogmaals, ik weet niet wat voor rattery's je hebt geprobeerd maar het verhaal wat jij verteld ken ik helemaal niet! En daarbij, je kunt ook de opvang proberen? Momenteel zijn er best wat rittens in de opvang volgens mij, en wat oudere of echt oudere ratten zijn er ook altijd!

Ik zou het jammer vinden als je nu toch ratjes in de dierenwinkel gaat halen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 8:13 pm 
Moderator

Ik weet niet met welke rattery's je contact hebt gehad? Hieronder in ieder geval mijn ervaring... (en veel reacties ertussendoor inmiddels :P)

Bij rattery's kom je op een wachtlijst en reserveer je vaak nog voordat er een dekking is geweest, als ik bij Topolino of Rapalje reserveer dan zou ik ook niet voorop geplaatst worden omdat ik ze al ken. Ik hoor misschien eerder iets over de nestjes dan dat het op internet komt. Bij de eerste reservering bij Rapalje heb ik een formulier ingevuld en daarop had ze verder geen vragen en ik had verder ook geen vragen naar haar toe, reservering was toen aangenomen en we stonden toen op nr. 7&8 geloof ik.

Ratten die over zijn dat komt weinig voor bij de rattery's die ik 'ken', die zijn al voor de dekking of geboorte gereserveerd. Wel dat er soms eens ratjes terugkomen bij de rattery omdat het eerdere baasje er niet meer voor kan zorgen.

Bij opvangen is het ook wat 'makkelijker' als je de opvang al kent. Bij Jolanda of Ineke zou ik bellen om langs te gaan en omdat ze al weten hoe de ratten hier zitten en dat we naar de dierenarts gaan is dat wat sneller dan een reserveringsformulier invullen via internet, antwoord afwachten ect. Een opvang is vaak iets wat naast een baan of huishouden gedaan wordt, het is echt veel werk en soms is met de ratten bezig zijn even belangrijker dan mailen.
Als er een ratje gereserveerd is voor een ander dan is het echt niet zo dat ik die mag meenemen omdat ze mij langer of beter kennen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 8:20 pm 

Oké, opvangen heb ik geprobeerd, geen rattery. Foute woordkeuze.
Ik heb zo'n beetje alle opvangen die hier bekend zijn geprobeerd.
En het huidige voorbeeld is Benny, ik was in bespreking over hem, hoor niets meer, en ineens is ie bij een ander geplaatst. En ik heb daar, nog steeds, niet netjes een berichtje van gekregen.
Ik weet zeker dat deze door iemand die wel bekend was is meegenomen en dat die voorrang kreeg omdat hij of zij bekend was. Ik ben daar echt boos over!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 8:20 pm 

Ik vind het ook een overdreven reactie eigenlijk.. Ik denk dat bijna de helft van mijn rittens naar mensen ga die ik niet ken, hoewel dat nu iets minder is dan vroeger. Maar dan nog gaan er rittens naar onbekenden. Ik weet inderdaad niet wie je hebt gemaild. Ik doe zelf mijn best mails binnen 48 uur te beantwoorden, soms ben ik echt zo druk dat het er wel eens bij in schiet. Het is ook maar de manier hoe je er in staat hoor, als je net zo lief naar de dierenwinkel gaat.. Dan zou ik daar ook niet zo blij van worden als rattery ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 8:22 pm 

Je leest niet goed... ik ga niet net zo lief naar een dierenwinkel, maar er rest mij geen keuze als ik geen opvangratjes kan krijgen. Ik wil gewoon een derde ratje en kennelijk is het niet mogelijk om die op een andere manier te krijgen dan bij zo'n stomme dierenwinkel....

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 8:31 pm 

Ik heb ook op een opvang gereageerd waarop ik eigenlijk niet een reactie kreeg, maar bij een andere opvang kreeg ik gelukkig heel snel reactie (volgens mij dezelfde avond nog) en nu zitten de dames gezellig hier bij mij :)
Ik heb mijn andere twee ratjes uit de dierenwinkel, maar het voelt nu wel heel goed nu ik de nieuwe dames bij een opvang vandaan heb en ze een nieuw huisje heb gegeven.

Maar ik snap je frustratie wel. Ik hoop dat je opvangadressen toch nog een kans wilt geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 8:41 pm 

Ik heb pas geleden contact gehad met jolanda en daar hebben wij 2 castratjes uit de opvang gehaald.
Je moet wel geduld hebben, zeker rond deze tijd.
Je kan begrijpen dat er juist nu erg veel ratten naar de opvang gebracht worden omdat mensen met vakantie gaan en een rat dan wel heel ongemakkelijk is.
Ik denk dat ze het heel druk hebben in de opvang en daar door kunnen ze niet altijd direct reageren.
Ik neem aan dat je daar wel enig respect voor kan hebben, zij doen het ook alleen maar omdat ze liefde hebben voor dit beestje en een opvag runnen is best tijdrovend.
Ik zou zeggen: geduld is een schone zaak. :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 8:42 pm 
Opperfikkiestoker

Ik weet niet hoe het is gegaan met Benny, dat is ook iets tussen jou en Jolanda. Maar wat ik wel even duidelijk wil maken is dat Jolanda echt niet zomaar een rat die gereserveerd is aan iemand anders zal geven. Dat geloof ik gewoon niet!

Wat ik wel weet, is dat Jolanda niet altijd de snelste is met mail beantwoorden. Maar op moment komt er ook gewoon redelijk veel binnen, en daarnaast heeft ze ook nog gewoon een gezin/leven naast de opvang.
Dus dan is er niet altijd tijd om meteen te antwoorden.

Wat ik wel heel zeker weet, is dat Jolanda genoeg ratjes heeft zitten en als jou kooi groot genoeg is en je zorgt goed voor ze, dan wil ze echt wel een ratje bij jou plaatsen! En mocht ze dat nou niet willen, dan zegt ze je dat ook gewoon. Maar eerlijk gezegt zie ik niet waarom jij geen derde ratje erbij kan hebben.

Ik zou gewoon Jolanda nog eens mailen/bellen met de vraag wat ze heeft zitten (staat meestal nog niet allemaal op de site/forum) en bijvoorbeeld eens langs gaan om een leuk ratje uit te zoeken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 9:20 pm 
Moderator

Wat er met Benny is 'gebeurd' weet ik niet, maar ik denk niet dat je er vanuit moet gaan dat een bekende hem heeft gehad. Misschien is je laatste mail wel niet aangekomen, of die van Jolanda naar jou, om maar iets te noemen?
Om te weten hoe of wat zou ik Jolanda mailen/bellen en vragen om uitleg, jij, ik en alle anderen kunnen alleen maar gissen. Het is ook niet iets tussen jou en het forum hierin, maar tussen jou en Jolanda.

Ook ik weet dat Jolanda vaak niet het meest snel is met mailtjes beantwoorden en dat er wel eens een tussendoor glipt, daarom bel ik zelf liever of ik gooi er een mailtje achteraan als ik ongeduldig word :clown:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 24, 2012 9:42 pm 

Jammer inderdaad dat je n.a.v. deze ervaring nu meteen alle opvangen in de ban doet. Jolanda is echt niet iemand die ratten alleen meegeeft aan mensen die ze kent. Wel wil ze graag dat je van tevoren een vragenlijst invult, maar dat is in mijn ervaring bij elke opvang de normale gang van zaken. Ik geloof ook niet dat Jolanda bewust jou heeft overgeslagen en Bennie voor een ander heeft gereserveerd omdat ze jou niet 'kent', ik vermoed dat er gewoon sprake is geweest van een miscommunicatie!

Toen ik een paar jaar geleden gezelschap zocht voor Sara en Claudia, heb ik ook contact opgenomen met Jolanda. Ik heb een vragenlijst ingevuld en heb toen een afspraak gemaakt om in Duiven langs te komen. Hier hebben we verder kennis gemaakt en heb ik uiteindelijk Katinka en Brigitte meegenomen. Ik kende Jolanda toen nog helemaal niet (ik wist alleen dat ze hier Admin is en dat ze een opvang heeft) en ik kende ook nog geen andere mensen van dit forum. Dit is allemaal later pas ontstaan en toch heb ik als 'onbekende' twee ratten van haar meegekregen.

Zoals anderen ook al hebben gezegd heeft Jolanda niet altijd even veel tijd om haar mailtjes snel te beantwoorden. Ze heeft haar opvang waar ze veel tijd aan kwijt is (denk aan eten geven, water geven, kooien schoonmaken, medicijnen geven, dierenarts bezoek, etc, etc), haar eigen dieren en natuurlijk haar gezin. Dat Jolanda niet snel of helemaal niet reageert op haar e-mail zal echt nooit met kwade opzet zijn.

Kortom: neem gewoon nog even contact op met Jolanda en spreek het uit. Dan kun je waarschijnlijk binnenkort gewoon een afspraak maken om voor een maatje voor je huidige twee ratjes te komen kijken! :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]