Het is nu ma nov 20, 2017 11:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 1:32 am 

ik heb ook zoiets meegemaakt. was bij iemand die jolanda hielp, waar een opvanger zat die ik graag een plekje wou aanbieden. alles was goed qua kooi en verzorging en ik mocht van haar part hem meenemen. uiteindelijk moest ik opeens alles weer opnieuw voorleggen aan jolanda omdat zij opeens erover besloot, terwijl de ander die hem nu had het wel goed vond.
nou uiteindelijk na lange tijd las ik opeens op het forum dat hij onderweg naar duiven was. en ik had zoiets van he? dat hadden we niet echt afgesproken, want ik zou hem dan in leiden op halen.
nou uiteindelijk na lange tijd mailtje van jolanda en dat ik hem dus niet mocht.
nou fijn, ik was al helemaal blij dat ik hem mocht en een huisje aan mocht bieden en uit het niets was het dat ik te veel wou? vond het niet echt een geweldige reden, dat ik te veel wou..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 8:27 am 

Degene die de opvang heeft beslist uiteindelijk waar een opvanger naar toe gaat. En soms kan dat afketsen omdat degene er gewoon 'geen goed gevoel' bij heeft om een ratje ergens te plaatsen. Ik weet niet of dat in jouw geval ook zo gegaan is maar neem van mij aan dat iemand als Jolanda gedegen te werk gaat en hoge eisen stelt aan degene die het ratje uiteindelijk mag hebben. Ze heeft dan ook al jaren ervaring en gaat gewoon niet over een nacht ijs.

En ik denk dat dat ook goed is. Het kan overigens ook wel eens niet goed gaan tot aan bijna rechtzaken aan toe.... en dat allemaal omdat Jolanda begaan is met de dieren die ze opvangt en er meestal ook financieel dik op moet toeleggen qua operaties/medicatie etc.

V.w.b. het niet reageren op mailtjes wil ik in ieder geval nog zeggen dat Jolanda niet alleen eigen ratten heeft maar dus ook een opvang en een soort pleegouders zijn van Podenco's. Als je een snelle reactie wilt hebben is het vaak beter even een telefoontje te doen. Het blijft natuurlijk wel jammer dat er geen reactie komt als je een mailtje stuurt. Ik heb bij mijn opvangers vaak gewoon gebeld als ik foto's op het forum zag staan en gevraagd wanneer ik langs kan komen om ratten 'uit te zoeken'. En dat heeft niets te maken met elkaar kennen of niet. Jolanda en andere opvangers zouden zichzelf echt te kort doen als ze de ratjes alleen aan mensen geven die ze kennen.

En sorry Mickey maar om dan gelijk te zeggen dat je ze dan maar uit de dierenwinkel gaat halen..... vind ik een beetje kort door de bocht. Maar je moet doen wat je niet laten kunt. Je weet ondertussen dondersgoed dat een ratje uit de dierenwinkel soms risico's met zich mee brengt. Maar het is jouw keuze! Ik denk alleen dat je nu wel je glazen hebt ingegooid als het gaat om ratjes uit een opvang krijgen met deze opmerking. :weetniet:

Succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 8:48 am 

Als eerste wil ik de opmerking maken dat er niet zomaar wordt besloten dat een ratje ergens niet heen gaat. Er zijn meerdere redenen. Er is dan serieuze twijfel over de persoon of misschien over de rat. Als blijkt dat een rat het beter doet in een grote groep, zal hij niet bij 1 andere geplaatst worden. Als een ratje twijfelachtige gezondheid heeft, wordt het niet uitgeplaatst. Als toevallig iemand bij Jolanda komt om met een eigen ratje te kijken of het klikt en het is dan liefde op het eerste gezicht maar dat ratje is toevallig al gereserveerd via internet, tja, dan had mijn reserveerder wellicht ook pech want je doet het uiteindelijk voor de dieren ;) . Natuurlijk is het altijd de insteek om hier duidelijk over te communiceren, daar ik niet weet hoe de situaties zijn geweest kan ik daar niets over zeggen. Daarnaast komt het nu en dan (met al die reserveringen en mail en fora) ook wel eens voor dat er oprecht een vergissing wordt gemaakt.

Daarnaast is Jolanda per mail moeilijker te bereiken (Denk dat veel mensen geen notie hebben van wat zij allemaal doet voor de opvangers en andere dieren die ze in huis opneemt), maar ik vind het niet netjes dat in dit topic zo wordt gezet dat zij afspraken terug draait en afspraken niet nakomt. Dit zijn zaken die je persoonlijk met mensen dient te regelen en niet op een openbaar forum :nee: . Ik zou dus aan zowel Micky als xbeyondx willen vragen om dit met de persoon in kwestie te regelen en niet via het forum.

Daarnaast moet je helaas wat moeite doen om een opvangratje te krijgen. Sowieso zitten de opvangadressen niet super verspreid dus de kans is aanwezig dat je een stukje zal moeten reizen. Mail en bel een opvang (zo moeilijk bereikbaar zjin ze nou ook weer niet, buiten wellicht een vakantieperiode :fluiten: ) en ga zelf langs. Dat maakt een heel andere indruk en dan kan ook meteen uitgelegd worden waarom iets wel/niet mogelijk is.

Als je dan vervolgens toch besluit om ratjes bij een dierenwinkel te kopen en daarmee direct de broodfok te steunen, tja... dan is dat heel jammer.

Ik denk zelf echter dat dit bij TS nog niet zover is anders was dat vast al gebeurd en was er geen topic met een "frustratie" geopend. Wellicht dat er toch nog ergens een fijn opvangratje zit...

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 9:00 am 
Ere-lid

@Micky, jij bent Monique? Dan heb ik een fout gemaakt, je aanvraag formulier stond zelfs nog open. :oops: Excuses hiervoor!
@Melissa, de opvang waar hij zat had je mail naar mij door moeten sturen, daar zat een communicatie probleem. En verder weet je de reden waarom ik weigerde om bij je te plaatsen.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 11:20 am 

Angela schreef:
Daarnaast is Jolanda per mail moeilijker te bereiken (Denk dat veel mensen geen notie hebben van wat zij allemaal doet voor de opvangers en andere dieren die ze in huis opneemt), maar ik vind het niet netjes dat in dit topic zo wordt gezet dat zij afspraken terug draait en afspraken niet nakomt. Dit zijn zaken die je persoonlijk met mensen dient te regelen en niet op een openbaar forum :nee: . Ik zou dus aan zowel Micky als xbeyondx willen vragen om dit met de persoon in kwestie te regelen en niet via het forum.

Helemaal mee eens. Vind dit echt niet fair tegenover Jolanda, zij doet zo ontzettend goed en veel werk, je kunt niet verwachten dat ze nooit een fout maakt. En om dan, door 1 slechte ervaring, direct over te gaan op dw ratjes komt op mij over alsof je er verder geen moeite voor wil doen. Om na 1 opvang alle opvangs en ratteries af te schrijven, vind ik erg kort door de bocht. En daarbij zal Jolanda nooit bewust jou niet mailen of een fout maken, zoals gezegd, als ze niet wil dat jij die rat(ten) krijgt, dan geeft ze dat eerlijk aan.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 1:03 pm 
Ere-lid

Jolanda M schreef:
@Micky, jij bent Monique? Dan heb ik een fout gemaakt, je aanvraag formulier stond zelfs nog open. :oops: Excuses hiervoor!
Even voor de duidelijkheid, Benny is gaan wonen bij een zeer lastig meidje waar hij de ideale match voor lijkt te zijn. Normaal zou ik met een reserveerder overleggen of het erg vervelend is als het ratje naar iemand anders zou verhuizen vanwege.... In dit geval was het ter plekke dat er voor Benny gekozen werd en ben ik vergeten dat er al een reserveerder was. Nogmaals excuses!

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 9:44 pm 

@ Bernadette: ik had idd beter geen voorbeeld kunnen noemen en dat over benny met jolanda zelf moeten bespreken. Maar je leest niet helemaal goed want ik baseerde mijn uiting niet op een kwestie bij 1 opvang, maar bij meerdere opvangen waar ik berichtjes heen gestuurd heb maar nooit iets van gehoord heb. Mijn mening was dus absoluut niet op 1 ervaring gebaseerd.

@ Jolanda: excuses geaccepteerd, sorry dat ik benny als voorbeeld heb genoemd. Eigenlijk was het nog de beste ervaring tot nu toe, want je hebt tenminste nog gereageerd in plaats van helemaal niet wat sommige anderen doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 25, 2012 10:56 pm 

Sommige anderen? ik vraag me dan alweer af welke sommige anderen.......

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 7:22 am 

Ik ook.

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 8:27 am 

Het maakt eigenlijk niet uit om welke opvang het gaat. In het algemeen is het gewoon beter om rechtstreeks (en heel ouderwets) de telefoon te pakken en ze te bellen.

De mensen met een opvang hebben vaak nog zoveel werk(zaamheden) er naast dat het beantwoorden van de mail vaak niet een eerste prio heeft.

Ik hoop dat je je toch bedenkt voor het halen van een ratje in de dierenwinkel en contact opneemt met een van de mensen die nu zulke lieve rittens hebben (zie onder Opvang)! :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 1:35 pm 

Ik ga ze natuurlijk niet noemen want dan doe ik hetzelfde als bij Jolanda. Ik zal het wel met hen zelf bespreken.
Een ritten is denk ik zielig als ie in zijn eentje bij mijn twee oudere ratten moet?
Daarom zat ik meer te denken aan een leeftijdsgenootje. Ik kan helaas geen twee rittens nemen want mijn kooi is echt voor maximaal drie ratten.

En btw, ik begon dit topic vooral te schrijven vanuit boosheid en dat had ik beter niet kunnen doen. Dus excuses daarvoor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 2:14 pm 

Je mag je boosheid wel uiten. Het is alleen jammer dat je gelijk begon over 'dat je dan maar een ratje uit de dierenwinkel' zou gaan uitzoeken... dat is hier nl. nogal een heikel punt. :D

Maar je excuses zijn wat mij betreft welkom! Neem vanaf nu eens live contact op met degene die een ratje heeft waar je mogelijk iets in ziet. Ik kan me niet voorstellen dat ze je dan in de kou laten staan. Het is nu alleen wel vakantieperiode dus geef het niet te snel op als je iemand niet kunt bereiken bijv. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 4:28 pm 
Ere-lid

Mickey~ schreef:
@ Jolanda: excuses geaccepteerd, sorry dat ik benny als voorbeeld heb genoemd. Eigenlijk was het nog de beste ervaring tot nu toe, want je hebt tenminste nog gereageerd in plaats van helemaal niet wat sommige anderen doen.
Dank je, vind het echt heel vervelend dat het zo gelopen is!

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 6:45 pm 

Mickey~ schreef:
Ik ga ze natuurlijk niet noemen want dan doe ik hetzelfde als bij Jolanda. Ik zal het wel met hen zelf bespreken.
Een ritten is denk ik zielig als ie in zijn eentje bij mijn twee oudere ratten moet?
Daarom zat ik meer te denken aan een leeftijdsgenootje. Ik kan helaas geen twee rittens nemen want mijn kooi is echt voor maximaal drie ratten.

En btw, ik begon dit topic vooral te schrijven vanuit boosheid en dat had ik beter niet kunnen doen. Dus excuses daarvoor.

Gelukkig dat je boosheid gezakt is:-)

Rittens kunnen inderdaad het beste samen, maar een leeftijdsgenootje moet er vast wel voor je zijn bij de opvang.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 9:11 pm 
Moderator

Mickey~ schreef:

We hebben op dit forum zeer weinig "niet-bespreekbare-items". Je kunt dus ook je boosheid en twijfels uitspreken. Mits op een nette manier de discussie gevoerd wordt én het helpt ;) Zinloos moddergooien accepteren we niet, de kluit belazeren ook niet, voorbeelden zijn vast bekend.
Ik hoop dat je duidelijkheid gekregen hebt en je twijfels weggenomen (of iig verminderd) zijn.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]