Het is nu zo nov 19, 2017 7:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fokker gezocht
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 10:35 am 

Hallo,

Ik ga binnenkort beginnen met ratjes. :)
Ik wil er 2, maar ik heb nog nodig:

- een kooi
- fokker
- voeding

Weet iemand waar je een fokker vind, ik woon in Deventer. Op internet lees ik alleen verouderde sites van fokkers.
Iemand? :)

Oh ja, de kooi wil ik via marktplaats regelen, als het kan. 2de hands. Nieuw zijn ze iets te duur :P

Profiel  

Berichttitel: Re: Fokker gezocht
BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 11:12 am 
Moderator

In die buurt zou je kunnen kijken naar de rattery's Rapalje (Nijmegen), Topolino (Elst GLD), Ratpack (Duiven, site wel verouderd)
Je hebt ook nog rattenopvang Parzival (Duiven) en rattenopvang Leusden in Leusden, daar zitten ook veel lieve ratjes die een huisje zoeken.

Qua kooi kan ik je een Ferplast Jenny aanraden, erg fijn voor 2 ratjes en op marktplaats vaak te vinden voor een leuke prijs.

En wat voor een voer wil je voeren? Een aantal goede zijn science selective (labbrok) en xtra vital (gemengd).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 09, 2012 5:00 pm 

Nog even als aanvulling op wat Marjoleine schreef: En denk niet dat er in de opvang alleen volwassen ratjes zitten (al verdienen die ook een goede thuis), er zitten ook vaak rittens( =jonge ratjes) Er worden b.v. met enige regelmaat vrouwtjes in een dierenwinkel gekocht die achteraf zwanger blijken te zijn, zo komt een nestje in de opvang terecht. Ook bij inbeslagnames komt het nogal eens voor dat er één of meerdere vrouwtjes zwanger blijken te zijn. Deze rittens groeien op/worden verzorgd door mensen die er met heel veel liefde heel sociale ratjes van maken, als ze dat uit zichzelf al niet zijn ;)

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 18, 2012 12:29 pm 

Er zijn verschillende opvangs die rittens hebben zitten (ik krijg bv. binnenkort 2 mannen van 4 maanden jong binnen, ben opvanglocatie voor Parzival).... :)

Mocht je rittens van een rattery willen gaan, dan zijn er verschillende waar je kan kijken... de meeste goede rattery's zijn hier volgens mij ook wel aangemeld :)

Qua kooi ben ik helemaal fan van mijn eigen alu (die ik heb overgenomen van iemand)... voor de opvangers heb ik een Jenny staan... en dat is ook een erg prettige kooi... :) Ik heb voor mijn groepjes ook een Furet XL gehad en Royal Suite 95 Double... allemaal ook fijne kooien... :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]