Het is nu di nov 21, 2017 2:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 2:59 pm 

Jill* schreef:
Het Knagertje zal ongetwijfeld goed werk doen, maar met 200-300 dieren is het natuurlijk erg moeilijk om elk dier de nodige aandacht te geven, ik kan me zo voorstellen dat alle tijd in het verzorgen gaat zitten. Dat er dan een aanbod vanuit verschillende opvangen loopt om ratten over te nemen is toch hartstikke mooi, ik begrijp dan ook niet zo goed dat daar niks mee gedaan wordt. De rittens zijn inderdaad een voorbeeld, ze hebben bijna vijf weken daar gezeten zonder dat ze in handen kwamen en nu zit er dus heel veel werk in. Dat maakt de kans op plaatsing er ook niet groter op, iets waar geen enkele opvang baat bij heeft. Qua organisatie zou het dus, in mijn ogen, een stuk beter kunnen.

Ik ben het absoluut met jullie eens dat de organisatie veel beter zou kunnen. Ik heb ook al meerdere malen hulp aangeboden waar niks mee gedaan werd. Er werd mij ook niet verteld dat er al anderen langs zijn geweest die ook al hulp hadden aangeboden. Dit is zeker jammer omdat ze zo alleen maar meer dieren binnen krijgen en er niet "vanaf komen". Ik weet hier ook vanaf.

Toch zijn de vrijwilligers er daar dag in dag uit heel druk mee. Ze doen echt hun best om de verzorging daar goed op zich te nemen…. Ik vind het dan ook best dubbel. Maar ondanks dat er dingen veel beter kunnen ben ik ervan overtuigd dat ze hun best doen en dat ze toch ook een hele hoop dieren helpen!!!

Er is te veel werk voor te weinig handen en ik snap wel dat hulp van andere opvang op termijn lonend is maar op de korte termijn alleen maar extra werk betekend en ze daar niet veel in zien….

Iedereen moet natuurlijk doen wat hij of zij zelf wil. Zet anders ook even het rekeningnummer en ten name van van opvang Parzival erbij. Hoe makkelijker we het iedereen maken om te doneren hoe groter de kans! :lol:

(Of is dat niet de bedoeling op dit forum??)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 3:33 pm 
Site Admin

Oh, ik twijfel er ook niet aan dat ze hun best doen! :) Maar het is niet meer dan logisch dat je met zoveel dieren niet toekomt aan wat extra aandacht voor de dieren die dat nodig hebben en dan vind ik het echt doodzonde dat ze niks met de aanbiedingen die van verschillende kanten komen doen. Ik snap dat dat ook extra organisatie kost, maar misschien zou daar een vrijwilliger op gezet kunnen worden. Want uiteindelijk zouden ze daar zelf ook meer baat bij hebben, dan is er veel meer doorstroom en veel meer specifieke zorg/aandacht per dier.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 6:09 pm 

Het rekeningnummer van Jolanda staat ook al in het topic van de financiële adoptie, maar hier dan ook maar eens:
gironummer 4612266 tnv JM de Rooij te Duiven. En omdat het dierendag is zal ik meteen maar een klein bedragje overmaken :knikt: Wie volgt ?

*Misty* *Mika* *Maxi* *Mara* *Mauro* *Mova* *Melle* *Mélin* *MaX* *MaddoX* *Milish* *Meagan* *Morena* zijn nu engeltjes, ze wonen voor altijd in mijn hart

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 04, 2012 7:53 pm 

Knagertje doet zeker haar best maar er zitten zoveel dieren. En met de vele vrijwilligers die ook regematig wisselen is het moeilijk alles soepel te laten verlopen.
Ik heb nu al een aantal keren als ik wat plek had in de opvang bij het knagertje een aantal ratjes opgehaald.
Dat zijn dan meestal de oudjes of moeilijke ratjes.
Ze zijn er daar erg blij mee, voor de ratjes natuurlijk maar ook dat er dan weer wat ruimte vrijkomt.
Heb de laatse keer het nestje en 5 alleen zittende mannen mee genomen. Alle 5 pubers die niet te koppelen zijn.
Ik laat ze castreren en hoop zo op een fijn nieuw huisje voor ze.
Ze laten de ratjes bij het Knagertje ook opereren als ze een tumor hebben, de ratjes die zorg nodig hebben omdat ze ziek zijn of na een operatie gaan vaak met een vrijwiliger mee naar huis.

Ik bel zelf meestal eens op om te vragen wat er voor ratjes zitten. Nu kan ik wel zeggen, ze bellen zelf niet dus bekijken ze het maar. Ik doe het voor de ratjes en ben blij als ik de ratjes kan helpen en daar doe ik het voor.

Het is een tijd geleden inderdaad zo geweest dat er geen gebruik werd gemaakt van het aanbod ratjes over te nemen, maar gelukkig is dit nu anders.
Komt ook omdat er opvangen waren die alleen de plaastbare ratjes wilden overnemen en de moeilijke en oudjes niet wilde hebben. En juist voor deze ratjes is het zo belangrijk overgeplaatst te worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 8:54 am 
Ere-lid

Het is gewoon jammer dat je er zelf achteraan moet, mijn telefoonnummer hangt notabene aan het prikbord! Eén telefoontje is voldoende, Marja woont in Zoetermeer - heeft ook diverse malen aan gegeven de ratten op te willen nemen- dus de ratten zijn zo opgehaald en kunnen daarna verder naar Leusden/Duiven. Zeker met rittens vind ik dat zo ontzettend belangrijk.

Overigens vangt het Knagertje vooral konijnen en cavia's op en wat kleine knagers en ik weet dat ze daar altijd behoorlijk veel van in de opvang hebben. Juist daarom zou het zo fijn zijn als de ratten daar niet lang hoeven te blijven, kunnen ze zich helemaal richten op de andere dieren.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 05, 2012 8:57 am 

Eens met Jolanda. Als aan alle kanten hulp wordt geboden, maak er dan gebruik van. Ik snap dat niet zo goed. Het bekende schoenmaker hou je bij je leest.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 10:06 am 

Als nieuweling ga ik toch mijn mening geven dat ik het echt not done vindt om muren te bekalken.
Ik vindt het zelfs ronduit aso om de bezitting van een ander te bevuilen.
Ik snap het,maar als je geen koeien of varkens heb hoe wil je dan de landen bemesten voor het graan of om de veel restproduchten weg te werken die er wordt gebruikt als veevoer?
Ik ken 1 dierenwinkel die ook ideren verkoopt maar die haalt ze bij goede fokkers vandaan,dus de restprduct zeg maar.
niks geen broodfok,daar heeft de beste man zelf een grote hekel aan en vaak kom je in zijn zaak dan heeft hij geen dieren zitten en kom je op een wachtlijst.
Helaas willen mensen nu meteen een dier en gaan ze meteen bij een broodfokker kijken,echt zo diep triest.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 06, 2012 10:17 am 

Het is voor ons ook een kleine moeite om ratjes op te halen in Den Haag (mn vriend werkt daar) en ze dan richting Duiven of Leusden te brengen. Als ze echt willen is er wel goede opvang te vinden (zonder veel moeite!) voor de ratjes..

Faye

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]