Het is nu za nov 18, 2017 6:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ratjes aanschaffen
BerichtGeplaatst: wo jun 11, 2008 10:25 pm 

:applaus: goed dat je je zo goed voorbereid! Ik heb tot nu toe 4 ratten van Ratjetoe (Leusden, is nu niet meer bij Ratjetoe aangesloten maar voorheen wel)gehad en je kunt inderdaad pech hebben maar ook zo veel mazzel. Ook van de ratjes die wel gezondheidsproblemen kregen heb ik geen seconde spijt gehad dat ik ze heb meegenomen. Op het moment dat je ze mee neemt naar huis zijn de ratjes niet ziek, als ze later wat blijken te hebben is dat gewoon domme pech. Met rittens is er nog niet zo veel van te zeggen maar met oudere opvangers weet je in elk geval wat het karakter is. En wat je zegt, je helpt de ratten en de opvang en als je toch niet wilt fokken is de achtergrond niet zo heel belangrijk. ehem, zoals je merkt, ik zweer bij de opvang :lol: . Het fijne aan opvang, en rattery eigenlijk net zo goed, is dat je altijd contact kunt opnemen met hun als je ergens mee zit, ze helpen je altijd als ze kunnen.
heel veel plezier, geniet vooral ook van de voorpret! En zoals Hilde zegt, blijf hier maar rodhangen, ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat en het is erg leerzaam. Zelfs na 4 jaar leer ik nog veel bij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 11, 2008 10:51 pm 

Ratsjie schreef:
:applaus: goed dat je je zo goed voorbereid! Ik heb tot nu toe 4 ratten van Ratjetoe (Leusden, is nu niet meer bij Ratjetoe aangesloten maar voorheen wel)gehad en je kunt inderdaad pech hebben maar ook zo veel mazzel. Ook van de ratjes die wel gezondheidsproblemen kregen heb ik geen seconde spijt gehad dat ik ze heb meegenomen. Op het moment dat je ze mee neemt naar huis zijn de ratjes niet ziek, als ze later wat blijken te hebben is dat gewoon domme pech. Met rittens is er nog niet zo veel van te zeggen maar met oudere opvangers weet je in elk geval wat het karakter is. En wat je zegt, je helpt de ratten en de opvang en als je toch niet wilt fokken is de achtergrond niet zo heel belangrijk. ehem, zoals je merkt, ik zweer bij de opvang :lol: . Het fijne aan opvang, en rattery eigenlijk net zo goed, is dat je altijd contact kunt opnemen met hun als je ergens mee zit, ze helpen je altijd als ze kunnen.
heel veel plezier, geniet vooral ook van de voorpret! En zoals Hilde zegt, blijf hier maar rodhangen, ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat en het is erg leerzaam. Zelfs na 4 jaar leer ik nog veel bij.

Ik blijf hier zeker rondhangen :knikt: Ben al druk aan het lezen hier, vol bewondering naar alle zelfbouwkooien e.d. aan het kijken :)
Heb jullie vast nog een hoop te vragen en wil natuurlijk laten weten hoe het met mn nieuwe vriendjes gaat straks (moet je mij horen, heb nog niet eens contact gehad, haha).

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 11, 2008 10:59 pm 

komt helemaal goed! Ik heb hier drie ratjetoeventjes waarvan ik er twee als ritten heb gekregen en ze zijn geweldig,de oudere ook hoor, dat is echt een schatje! Hij is zo'n ratje waar ik pech mee heb maar zijn lieve karakter en mooie kopje maken alles weer goed. Op het moment ben ik zelf ook bezig met een uitbreiding aan mijn kooi knutselen dus vanavond of morgen kun je die ook zien :-) Leuk dat je zo enthousiast bent.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 1:50 pm 

Vandaag de ratjes uitgezocht!! :jippie:
Ik kon toch niet kiezen joh! Ze waren allemaal zo leuk!

3 dametjes, één mislukte husky dumbo'tje met een bliksemschichtje op dr voorhoofd :D En ééntje beige met wit, weet niet precies hoe je dat noemt, er waren 3 zusjes waarvan er twee heel rustig waren en eentje heel druk, dus die sprak me wel aan :-) en nog een mislukte husky (ik vond ze niet mislukt, ik vond ze prachtig!! haha!)
Kan niet wachten tot ik ze op mag halen! Kan al niet wachten tot ik hun nieuwe paleisje in kan richten! :D

Je kunt ze zien op http://www.ratjetoe.info/opvang_mannen.htm
Dan naar locatie hoofddorp en naar vrouwtjes. Er staat gereserveerd achter.

Happy happy :ploppen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 2:01 pm 

Leuk :D
Heb je al namen voor ze?

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 2:11 pm 

Janneke schreef:
Leuk :D
Heb je al namen voor ze?

Nee, erg he? Ik moet ze nog verzinnen! Ik dacht eigenlijk, als ik vandaag ben wezen kijken dan kan ik zien wat een beetje bij ze past, maar ik heb ze eigenlijk maar heel kort gezien en je weet hun karakter toch pas na een tijdje! Voor dat drukke vrouwtje moet het een snelle naam worden haha :-)
Als je een leuke suggestie hebt.. ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 2:24 pm 

Vaak wijst het zichzelf wel na een paar dagen idd.
Onze huidige meiden heetten eerst Missy, Lala en Po. Na een paar dagen zijn ze omgedoopt tot Mimi, Saartje en Noa; paste veel beter.

Een aantal eerdere ratjes die hier de revue hebben gepasseerd:

• Fizzy (druk, aanhankelijk ratje)
  • Dummy (rustig, knuffelig, dik meiske)
  • Gouti & Gotcha (twee agouti zusjes, niet tam toen ik ze kreeg, heel druk, niet mensgericht, soms bijtend; mogelijk deels wild bloed)
  • Binky (dikke, enthousiaste, lieve rat)
  • Linca (inimini klein wit verlegen pluizebolletje)
  • Faylinn (extreem aandachtsgeile, nieuwsgierige, zelfverzekerde ratteryrat, dus met sjieke naam)
  • Timo (klein, maar pittig dametje dat tot haar dood met ruim 3 jaar oud, altijd alpha van alex' groep is geweest)
  • QT (mooie blauwe dame, die wat op de achtergrond bleef)
  • Fanta (aka dikke fanta, erg dikke, aanhankelijke en nieuwsgierige rat)
  • Fanta light (aka kleine fanta, kleinere en hyperactieve en aandachtsgeile zusje van dikke fanta)
  • Japie (rare, erg dikke, gecastreerde man, die van nerveus uiteindelijk naar lief en aanhankelijk werd)
  • Lizzy (meisje dat eerst buiten liep, maar zo bleef aandringen door steeds bij mensen naar binnen te lopen, dat ze haar op een gegeven moment maar binnen haalden en de dierenbescherming belden. Heel erg mager, maar onzettend kranig en tam meidje)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 2:31 pm 

Oww spannend, nieuwe aanwinsten :D
Ik kijk meestal op http://www.20000-names.com" target="_blank voor namen, voor opvangertjes zoek ik dan meestal op betekenis (Fauve vond ik op 'wild', Maia op 'moeder', Koemi op 'klein')
Je zou kunnen denken aan zoektermen als 'lightning', 'snow', voor de husjes, en iets als 'fast' voor de drukke. Ik denk dat die 'beige met wit' siamees is :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 2:33 pm 

Oja, en dan maak ik dus een lijstje met opties, en die laat ik een tijdje op me inwerken. Dan merk ik vanzelf dat ik sommige beter onthoud omdat die er het meest uitspringen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 2:40 pm 

Janneke schreef:
Vaak wijst het zichzelf wel na een paar dagen idd.
Onze huidige meiden heetten eerst Missy, Lala en Po. Na een paar dagen zijn ze omgedoopt tot Mimi, Saartje en Noa; paste veel beter.

Een aantal eerdere ratjes die hier de revue hebben gepasseerd:

• Fizzy (druk, aanhankelijk ratje)
  • Dummy (rustig, knuffelig, dik meiske)
  • Gouti & Gotcha (twee agouti zusjes, niet tam toen ik ze kreeg, heel druk, niet mensgericht, soms bijtend; mogelijk deels wild bloed)
  • Binky (dikke, enthousiaste, lieve rat)
  • Linca (inimini klein wit verlegen pluizebolletje)
  • Faylinn (extreem aandachtsgeile, nieuwsgierige, zelfverzekerde ratteryrat, dus met sjieke naam)
  • Timo (klein, maar pittig dametje dat tot haar dood met ruim 3 jaar oud, altijd alpha van alex' groep is geweest)
  • QT (mooie blauwe dame, die wat op de achtergrond bleef)
  • Fanta (aka dikke fanta, erg dikke, aanhankelijke en nieuwsgierige rat)
  • Fanta light (aka kleine fanta, kleinere en hyperactieve en aandachtsgeile zusje van dikke fanta)
  • Japie (rare, erg dikke, gecastreerde man, die van nerveus uiteindelijk naar lief en aanhankelijk werd)
  • Lizzy (meisje dat eerst buiten liep, maar zo bleef aandringen door steeds bij mensen naar binnen te lopen, dat ze haar op een gegeven moment maar binnen haalden en de dierenbescherming belden. Heel erg mager, maar onzettend kranig en tam meidje)

Wat grappig, ik dacht aanvankelijk aan lizzy voor die drukke :-) Past ook wel bij d'r. En noa stond ook al op mijn lijstje, alleen heet het zusje van mijn beste vriendin ook noa, vind ik het toch weer minder leuk op de een of andere manier..
Dat wat rustigere vrouwtje leek een beetje bangig, klampte zich helemaal vast aan mijn hand toen ik haar oppakte, en dat dumbo'tje weet ik nog niet. Zal ze eens goed in hun ogen kijken als ze er zijn :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 2:46 pm 

Rapalje schreef:
Oww spannend, nieuwe aanwinsten :D
Ik kijk meestal op http://www.20000-names.com" target="_blank" target="_blank voor namen, voor opvangertjes zoek ik dan meestal op betekenis (Fauve vond ik op 'wild', Maia op 'moeder', Koemi op 'klein')
Je zou kunnen denken aan zoektermen als 'lightning', 'snow', voor de husjes, en iets als 'fast' voor de drukke. Ik denk dat die 'beige met wit' siamees is :)

Eerste aanwinsten zelfs :D
Bedankt voor die site, ik was al aan het zoeken naar iets waar je op betekenis kon zoeken ipv naam.
Haha, siamees? Ok :) Ik ben er nog niet helemaal in thuis, heb al wat gestudeerd op kleuren en aftekeningen met foto erbij, maar sommige dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk :-)

Rapalje schreef:
Oja, en dan maak ik dus een lijstje met opties, en die laat ik een tijdje op me inwerken. Dan merk ik vanzelf dat ik sommige beter onthoud omdat die er het meest uitspringen.

Klopt ja!
Aarrgghh nog twee weken wachten!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 2:51 pm 

Owww, ik ben arme arme Miss Kinky helemaal vergeten!
  • Miss Kinky (bangig en soms bijtend meisje dat op straat is gevonden met een grote ontstoken wonde aan haar staart. Staart werd geamputeerd en 2 dagen later beviel ze van 2 half-wilde rittens (ze is de mama van Fauve van Rian). Dat alles vond ik best kinky :P)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 3:17 pm 

Andere sites waar je namen op betekenins kunt zoeken:

http://www.behindthename.com
http://www.babynamesworld.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 3:29 pm 

Alathariel schreef:
Andere sites waar je namen op betekenins kunt zoeken:

http://www.behindthename.com" target="_blank
http://www.babynamesworld.com" target="_blank

merci beaucoup!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 21, 2008 6:51 pm 

Leuk zeg! Sterkte met het wachten!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]