Het is nu zo nov 19, 2017 11:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 6:22 pm 

Als ze naar dierenwelzijn en domesticatie hebben gekeken, klopt er al helemaal geen ruk van die lijst. Ik heb afgelopen weekend voor mijn studie nog geluisterd naar een recent (9 mei) debat over het verbod op de nertsenfokkerij.
Daarin werd verteld dat een nerts niet gedomesticeerd kan worden en dat deze in het wild een leefgebied heeft van 1 bij 6 km enzovoorts. Vind dit echt heeeeeel slecht van de regering, met name omdat het dierenwelzijn van de nerts zo een actueel onderwerp is waar onlangs nog een besluit over is gemaakt. Echt niet over nagedacht.
En dat siberische hamsters niet eens meer zouden mogen? Het moet niet veel gekker worden..

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 11:05 pm 

Bernadette schreef:
Ze zeggen dat ze op vier punten hebben gekeken: dierenwelzijn, gevaar voor anderen, domesticatie en nog een.. maar goed, een jack russel kan ook een gevaar voor anderen zijn als je die niet goed verzorgd (dierenwelzijn)
Dit is weer eens mensen die zich ergens een mening vormen zonder te weten van de hoed en de rand.

Als ze zo gaan kijken mag ik mijn hond ook wel weg doen,
hij is absoluut een gevaar voor anderen,
ook voor de andere dieren hier in huis.
Als die je/ze niet doodlikt
vergast ie je wel
of je wordt geplet omdat ie dan wel de hersens heeft van een achterlijke kanarie,
maar niet het formaat!
en je breekt constant je nek over hem :rolling:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 20, 2013 11:19 pm 

Deze gaat nu rond op FB:

EVEN IEDEREEN AANDACHT .
Als de positief voor dieren lijst zoals voorgesteld gisteren doorgaat en dat gaat ook gebeuren heeft dit grote gevolgen voor u AL HEB JE MAAR EEN DIER het wordt namelijk verboden om de meeste zoogdieren te kweken of verhandelen.
Het beste voorbeeld is misschien wel de Russische dwerg hamster deze is per 1 januari 2014 verboden maar daarnaast ook de degoe roborovski enz.
Teken hier de petitie en stuur hem ook door naar iedereen die om dieren geeft
http://www.petitie24.nl/petitie/56/wij- ... ier-houden

PROBEER DIT ZOVEEL MOGELIJK TE DELEN
Het gaat niet alleen om zoogdieren maar volgend jaar komen er ook lijsten voor vogels vissen en reptielen.
Als het allemaal doorgaat zoals de dierenbescherming stichting aap de partij voor de dieren enz willen is het binnen twee jaar gedaan met alle huisdieren geloof mij.
Vriendelijke Groet
Kees Nobel

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 10:12 am 
Ere-lid

Er zijn inmiddels heel wat petities online om te kunnen protesteren tegen deze onzinnige lijst.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 26, 2013 6:59 pm 

Ik denk dat de petitie van het Platform Verantwoord Huisdierbezit de meest centrale is
Ook als je zelf geen exotische dieren hebt, wil ik iedereen vragen om op te komen voor je mede dierenliefhebbers en even te tekenen:
http://www.huisdieren.nu/over-pvh/tegen-positieflijst/

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 27, 2013 2:18 pm 

Ik krijg zelf een beetje het nare gevoel dat de nerts erop blijft staan zodat deze gebruikt kunnen blijven voor de bontsector voorlopig...

Verder vind ik het wel goed dat men zaken aan banden wil leggen, maar of dit de manier is? Over wat wel/niet op de lijst staan heb ik niet echt een mening. Maar eigenlijk vind ik dat gewoon zo weinig mogelijk dieren in kooi/terrarium is huis gehouden zouden moeten worden zolang zo'n groot deel van de dw's en mensen er niet goed mee omgaat. Dat komt helaas gewoon belachelijk veel voor :( .

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]