Het is nu za nov 25, 2017 7:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 19, 2013 12:32 am 

In Den Haag zit ook Rizzo rattenopvang. Is dat een aanrader?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 19, 2013 12:33 am 

Ik ken m niet.
Misschien kent Claudia (stip-streep) hem?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 19, 2013 1:25 pm 

over hoeveel ik er ga nemen en waar ik ze ga halen ga ik nog even goed nadenken en zoeken. maar het word niet het knagertje als ik het zo hoor.

als plateau is deze goed of moeten ze groter?
en hoeveel moet ik er nemen?
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=534

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 19, 2013 1:39 pm 
Opperfikkiestoker

Die zijn prima. Ligt er aan welke kooi je hebt hoeveel er in passen/kunnen. Ik zou in een jenny 2-3 plateau's aanraden. Als de kooi groter is is het handig er nog wat meer bij te doen en veel kleiner 'mag' de kooi niet zijn (dan is deze te klein voor ratjes).

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 19, 2013 2:33 pm 

dank je :)
ga een jenny nemen denk ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 19, 2013 6:20 pm 

En die heeft Heidy te koop en zij woont vlak bij je ;) misschien is het een tip - als Heidy dat goed vind, maar dat weet ik vrijwel zeker - om een keer met je ouders bij haar te gaan kijken zodat ze zien wat een leuke beestjes het zijn?

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 19, 2013 6:55 pm 

heidy had dat idd op de vorige bladzijde gezegd en ben hier super blij ben nu bezig om plateau's te zoeken.

ik heb vroeger al 2 ratjes gehad alleen was ik toen 6 dus wist er niets van af maar ik vond ze wel heel leuk. me moeder vond ze ook super leuk alleen vond ze de geur verschrikkelijk. maar omdat we er bijna niets van afwisten hadden we ook een paar dingen fout gedaan waardoor ze waarschijnlijk meer stonken dan normaal.
me vader is doodsbang voor ze maar dat maakt niet uit want ze komen toch bij mijn moeder te staan als ik ze mag :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 19, 2013 8:15 pm 

Bernadette schreef:
En die heeft Heidy te koop en zij woont vlak bij je ;) misschien is het een tip - als Heidy dat goed vind, maar dat weet ik vrijwel zeker - om een keer met je ouders bij haar te gaan kijken zodat ze zien wat een leuke beestjes het zijn?

Of ik nou een (halve) school langs krijg om ratjes te knuffelen of anderen....
Je bent welkom hoor!
Pas wel op,
Onze boys hebben een zeer hoog :inlove: gehalte,
maarre ze zijn en blijven van ONS!
Of zoals Gerrit zou zeggen: MIJN!!!! :aai:
Ratneppen niet toegestaan! :rolling:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2013 2:40 pm 

Hoi!
Wat leuk dat je weer ratjes gaat nemen. Wat zal jij blij zijn zeg!

Ik woon in den haag en heb 9 ratten. Je bent ook van harte welkom om (met je ouders) bij mij langs te komen. Ik woon bij het leyenburg ziekenhuis.

Ik kan je mogelijk wat meer vertellen en helpen. Stuur me anders even een prive berichtje als je hier interesse voor hebt.

Mijn ratten komen vanuit het hele land en 3 komen zelfs uit belgie. Helaas heb ik hierdoor dus geen idee hoe de rattery's in Den Haag het doen. Wel kan ik je ook helpen aan een redelijke dierenarts in den haag voor ratten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 30, 2013 8:04 pm 

sorry dat ik het zo laat pas zeg maar het is niet gelukt om me moeder over te halen :snik: het was bijna gelukt alleen toen zij ze de volgende ochtend dat het niet door ging. heb het nog een week geprobeerd maar het is niet gelukt.

maar wel super bedankt voor jullie hulp :D en het eerste wat ik later ga doen als ik op mezelf woon is ratten kopen dus ze komen er nog wel :p

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 30, 2013 8:37 pm 
Opperfikkiestoker

Ah, wat jammer. Maargoed, jong geleerd is oud gedaan. Dus het kan nooit kwaad dat je alvast de weg naar ons forum weet en dat je al zoveel info hebt gezocht over ratten. Als je later dan toch ratten neemt komt het vast goed van pas.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2013 12:17 am 

Echt heel jammer!
Maar misschien een idee om je moeder toch een keer mee te sleuren naar Claudia en/of naar mij?
Claudia heeft 9 "dames" :clown:
En ik 5 keurig net opgevoede heren :mrgreen:
Zo kan je moeder het verschil zien
Spoiler:
Nee! Ik heb het niet over....DAT verschil!!!

En zien hoe lief en schattig ze zijn
misschien gaat ze dan toch nog overstag.
Ik moet eerlijk zijn dat je om je moeder over te halen,
bij Claudia het meeste kans maakt.
Die heeft SJAAN!!!!! :inlove:
Tja en daar kan ik niet tegen op! :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2013 12:21 am 

Even een kanttekening naast de goede adviezen die je al gekregen hebt... Je zult nooit 100% kunnen voorkomen dat ze stinken en geluid maken in de nacht. Hou dit wel in gedachten bij je beslissing of je ratjes moet nemen. Als dit voor problemen of conflicten gaat zorgen (met degene waarvan ze niet beneden mogen staan) kun je misschien beter wachten tot je op jezelf woont...

Hm en zie nadat ik dit berichtje getypt heb dat mams het idd niet echt zag zitten, denk dat het een verstandige keuze is. Sterkte met wachten nog!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2013 12:22 am 

Fred. schreef:
In Den Haag zit ook Rizzo rattenopvang. Is dat een aanrader?

Dit is trouwens een hele dikke AFrader

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 01, 2013 1:15 am 

Jammer dat het niet gelukt is om je moeder over te halen. Ik zou haar gewoon meenemen naar mensen die ratten hebben, en als er jonge ratjes aanwezig zijn is je moeder ook vast zo om. Die zijn echt te schattig om te laten zitten.

Hier heb ik net zo moeder, nouja ik mag wel ratten maar niet in huis. Gelukkig mogen ze als ze ziek zijn wel in mijn kamer of andere kamer staan maar dan mogen ze niet gaan stinken of ontsnappen. En dat laatste is het grootste probleem aangezien ik te slimme ratten heb.

Maar ik heb dan ook een speciale ruimte voor mijn ratten met genoeg ruimte voor de grote kooien, ziekenboeg ook al gaan zieke ratten de ruimte uit, kraamhokjes en natuurlijk heel veel ratten spullen. En een wasbak, helaas wacht ik al heel lang tot het water word aangesloten maar dat komt wel.

En mijn mams is zelfs zo lief om te zeggen dat het water bijna op is, voerbak leeg is etc. En ik mag zelfs mijn kleedjes in de wasmachine doen, wel op de voorwaarde dat ik ze eerst goed uitklop en uitspoel. En ze maakt zelfs regelmatig hangmatjes en dergelijke voor de ratten. En helemaal bijzonder heeft ze de ratten een keer gevoerd, wel brokje voor brokje tussen de tralies door omdat ik onverwacht nachtje langer weg bleef. Ze hadden meer dan genoeg gehad en dit dus verstopt maar toch is het lief.

Dus het komt vast goed, en anders gewoon blijven lezen op het forum. Hoe meer je vooraf weet hoe beter als je toch over paar jaar? ratjes neemt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]