Het is nu za nov 25, 2017 9:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Goed rattenbaasje...
BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 1:28 pm 

Even een vraagje voor de opvang en rattery's die hier meelezen/posten...
Aan welke eisen moet voor jullie een goed ratenbaasje voldoen???
Er zijn vele manieren om tegen het ouden van ratten aan te kijken en natuurlijk kan het gewoon zo zijn dat de ene persoon in zijn manier van praten een beter gevoel geeft dan de ander...
Toch zullen er wel bepaalde criteria zijn waar voor jullie een nieuwe eigenaar voor een rat uit jullie opvang/rattery aan moet voldoen.
Hopelijk zijn er enkelen van jullie bereid hier in dezetoppic wat mer over te vertellen

Profiel  

Berichttitel: Re: Goed rattenbaasje...
BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 6:22 pm 

Ik vind een goed rattenbaasje (iemand waar ik mijn ratten dus aan mee zou geven) iemand waarvan je uit gelezen tekst al kan zien dat diegene van zijn of haar ratjes houdt.
Iemand die een kooi heeft die groot genoeg is voor het aantal ratjes wat hij of zij heeft.
Iemand die het niet uit maakt of ze een zwart ratje of een leuk kleurtje krijgt (het gaat dus om de rat niet om het kleurtje)
Iemand die dus genoeg weet van de verzorging van ratten, maar wel vragen durft te stellen.

En vooral optijd naar de dierenarts gaan vind ik heel belangrijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 6:41 pm 

Is 't een ontzettende ramp als ik aangeef dat ik Albino's niet leuk vind (ik vind de rode ogen niet mooi), maar dat dumbo's mijn voorkeur hebben? Verder maakt kleur me niet zo heel veel uit, maar rode ogen zijn voor mij echt een afknapper. Sorry. :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 7:10 pm 

kiara schreef:
Is 't een ontzettende ramp als ik aangeef dat ik Albino's niet leuk vind (ik vind de rode ogen niet mooi), maar dat dumbo's mijn voorkeur hebben? Verder maakt kleur me niet zo heel veel uit, maar rode ogen zijn voor mij echt een afknapper. Sorry. :oops:

heb ik ook. Vind rode oogjes ook niet mooi :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 7:11 pm 

tuurlijk kun je het niet mooi vinden, maar om daarvoor een ratje af te zeggen vind ik al heel wat

(ik had ook een reserveerder die annuleerde omdat ik alleen maar dumbo's had en geen gewoonoor)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 7:13 pm 

Ik zou dat echt geen ramp vinden, er zijn veel mensen die niet van rode ogen houden. Wel wijs ik ze dan vaak op robijnoog, want dat lijkt vaak net zwartoog. ;) Maar ik doe ook niet moeilijk als mensen graag voor een bepaalde leuke kleur gaan, er zijn ook mensen die juist graag een zwarte willen, moet ik die dan ook maar weigeren omdat ze een speciefieke kleur willen? :weetniet:

Ik verwacht van mensen die bij mij in de opvang een ratje ophalen dat zij het ratje goed verzorgen, en er op tijd mee naar een DA gaan. Ik vind niet dat je voor elke poep en scheet die dwars zit hoeft te gaan, maar op momenten dat het belangrijk is, verlang ik toch echt dat je gaat.
Veel van mijn reserveerders bellen mij als hun dier ziek is en overleggen met mij dan in hoeverre het nodig is en wat ze het beste voor kunnen leggen en vragen aan hun DA.

Er zijn wel veel punten waar ik op let zoals de grootte van de kooi ed, maar daar kom ik via de mail of het telefoongesprek wel achter. ;) En dan kan ik altijd aangeven dat ik iets liever anders zie, voor iemand hier ratjes komt halen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 7:20 pm 

ik bedoel dus, als mensen reserveren voor 2 ratjes uit een nest met kans op zwart of roodoog dat ze niet moeilijk moetne gaan doen als ze zwart of roodoog krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 7:22 pm 

Maar als je van te voren moet reserveren, dan kun je toch wel inschatten wat voor ratjes 't worden? Als bij voorbaat al duidelijk is dat het alleen maar albino's zullen zijn, dan zou ik daar sowieso niet reserveren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 7:45 pm 

:D Ok ik was benieuwd maar hoor niet echt nieuwe dingen, tja ik heb inmiddels wat ervaringen opgedaan en ga jullie die besparen :eh: .
Zelf hoop ik over een jaartje in aanmerking te komen voor rittens of redelijk jonge opvangers.
Ben er wel al achter dat het belangrijk is dat er van beide kanten een 'goed gevoel' is ook al kom je de dingen praktisch overeen.
Tuurlijk zal ik dus van het najaar moeten gaan kijken of ik rattery ratjes wil en beginnen te orrienteren want de meeste (goede) rattery's werken met een half-jaar planning waarbij je dus voor geboren nesten niet meer kan reserveren.
Verder moet ik er nog achter zien te komen hoe belangrijk rattery's het vinden dat ik elders op een 'zwarte lijst' sta... maar ook dat verhaal ga ik jullie verder besparen.
Het is niet dat ik ratten mishandel ofzo ;) en de verzorging is volgends mij ook niet penibel te noemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 7:51 pm 

ben wel nieuwschierig waarom je op een zwarte lijst staat

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 7:54 pm 

Omdat ik na een meningsverschil een abces van een rat uit haar nest eerder op een flora gepost heb als dat ik het haar gemeld heb... dus ik haar niet op de hoogte gehouden heb derest bespaar ik je maar...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 7:54 pm 

Weetje, ik geef eerlijk toe dat ik bij Naomi altijd wel even "awww" doet bij de dumbo ratjes. Ik vind het gewoon snoezig en dat geef ik ook gewoon toe :p Kijk als er meerdere leuke ratjes bij zitten, lekker even rondkijken....ja waarom niet?
Maar het gaat mij eerder om het karakter dan om het uiterlijk.
Als het niet klikt...dan niet, al had het beest alle kleuren van de regenboog...zie Sam. (Dat klikte absoluut niet met mijn mietjes uiteindelijk. Tegen mij was het een echte schat, maar hij viel de anderen aan. En dan dus met bloedbaden. Als ik zie hoe hij nu is opgebloeid met z'n harem doet me dat goed...hoewel ik hem wel mis. Ik ga hier nu heel kort door de bocht, ik heb uiteraard genoeg andere dingen geprobeerd voor hij naar z'n harem ging ;))

Ik vind een voorkeur voor een bepaalde kleur op zich niet verkeerd. In de eerste plaats gaat het me echter toch om karakter. Nou goed, en omdat Face en Chuck best op elkaar lijken als je snel kijkt is nog een zwart Berken bijv. gewoon voor mezelf niet zo handig ;) Met Bantam moest ik af en toe al goed kijken, drie van die zwarte koppies uit de hangmat...Maar als er een lieve zwarte rat in de opvang zat waarmee het zeer goed klikt zou het me ook weer niet zoveel uitmaken...

En ik snap ook dat dit voor een rattery anders is. Ik vind reservering intrekken als je al WIST dat er kans was op roodoog dan weer niet netjes...reserveer dan niet, als je het zo'n groot probleem vindt..genoeg anderen die wel willen. Nee, dat snap ik wel, dat vind ik nergens op slaan.

Ik heb weinig met roodoog, maar nu zag ik laatst geel roodoog Japjes en ze waren zoooo lief. Leuk karakter doet me toch meer, ik zag die rode oogjes al geeneens meer x)

Engeltjes: Bantam, Face, Norris, Chuck, Remi en Guus

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 7:57 pm 

Hoop hier verder ook niet een discussie over aan te gaan maar ja... het zou kunnen zijn dat andere rattery's dit een probleem vinden en dat zal ik dus eerst persoonlijk moeten vragen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 8:17 pm 

Tja het is lullig dat je de rattery niet op de hoogte had gesteld (of in ieder geval niet voordat je die foto's plaatste) maarja..mensen zijn mensen..en mensen kunnen ook een keer iets vergeten.

Maar Sithy...jouw zwart berkjes zijn echt :luvu:

Tuurlijk ik heb het liefst ook allerlei leuke kleurtjes, maar zolang ze maar onweerstaanbaar leuk zijn, dan vind ik het goed (van mijn 8 ratten zijn er 3 zwart)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 8:24 pm 

Chuck is ergens tussen zijn rolletjes door zwart Ier, haha. (Das die grote kerel die je hebt vastgehouden en die je vriend geloof ik een beetje een trauma had bezorgd. :lol: )
Ik vind ze prachtig :inlove:
Maar dat is vooral omdat ze zulke heerlijke kerels zijn.
Ik had ze op Naomi's site gezien, maar heb bij Naomi zelf een tijd met ze op de bank gezeten om te kijken of het écht wel klikte. Anders had ik ze niet meegenomen. In zekere zin zag ik dus wél eerst hun uiterlijk, maar uiteindelijk heeft dat niks uitgemaakt. Hun karakters zoals beschreven op de site vond ik belangrijker :)

Als ik een opvang/rattery had zou ik toch ook, zover mogelijk (bij een opvang meer...) naar die "klik" tussen baas en rat kijken. Met sommige ratten klikt 't en met andere niet...

Engeltjes: Bantam, Face, Norris, Chuck, Remi en Guus

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]