Het is nu ma nov 20, 2017 11:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Goed rattenbaasje...
BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 8:25 pm 

Tuurlijk gaat het erom dat ze onweerstaanbaar zijn. En dat zijn ze eigenlijk allemaal wel. Maar stel hè, ik wil in de toekomst bij een rattery 2 rittens kopen. Hoe groot is de kans dan dat 9 van de 10 rittens roodoog zullen zijn?

En misschien is het heel lullig dat ik rode oogjes niet leuk vind, maar moet je dan maar genoegen nemen met élk ratje? Ben je meteen 'slecht' als je een bepaalde voorkeur hebt? Ik heb ook liever vrouwtjes dan mannetjes. Het is niet dat ik mannetjes dan stom vind, maar zelf heb ik liever vrouwtjes.

Natuurlijk snap ik dat het heel erg lomp is wanneer je je reservering weer intrekt als blijkt dat het alleen roodoogjes zijn. Vandaar mijn vraag: kun je dit van te voren al redelijk inschatten of niet?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 8:32 pm 

nou het is gewoon niet netjes om een rat alleen op zijn of haar kleurtje/oorstand/oogkleur te annuleren.

Het ligt aan de ouders of er roodoogjes uit komen. Dat zou je dan dus aan de rattery moeten vragen (vaak staat er ook wel een verwachting op de site wat ze verwachten in het nest)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 8:37 pm 

Dat zeg ik toch ook?

Tegen die tijd ga ik wel gewoon goed informeren naar combinaties e.d.

Wat ik ook kan doen is niet van tevoren reserveren, maar pas komen kijken als de rittens geboren zijn. Dan heb ik wel het nadeel dat ik niet meer 'eerste keus' heb, maar daarmee voorkom ik dat ik lomp zou zijn.

Maar wellicht denk ik over een jaar of 2 wel weer heel anders over roodoogjes. Je weet 't nooit. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 8:40 pm 

je ziet trouwens bijna geen rattery die nog plek heeft zodra de rittens geboren zijn.

Maar het verstandigst is dan gewoon om of goede afspraken met de rattery te maken, of alleen te reserveren uit een nest zonder roodoog..

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 9:56 pm 

kiara schreef:
Is 't een ontzettende ramp als ik aangeef dat ik Albino's niet leuk vind (ik vind de rode ogen niet mooi), maar dat dumbo's mijn voorkeur hebben? Verder maakt kleur me niet zo heel veel uit, maar rode ogen zijn voor mij echt een afknapper. Sorry. :oops:

Je weet niet wat je mist :-) Mijn Rozijn is de aller aller liefste :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 10:06 pm 

Maar kiara, vind je dan alleen albino's en wit-roodogen niet mooi, of alle kleuren/tekeningen waar rode ogen bij voorkomen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 10:18 pm 

amicitia schreef:
Tja het is lullig dat je de rattery niet op de hoogte had gesteld (of in ieder geval niet voordat je die foto's plaatste) maarja..mensen zijn mensen..en mensen kunnen ook een keer iets vergeten.

Zo zit het niet helemaal en dat weet jessica ook wel :lol:
Maar daar gaan we weer :knikt: :roll:

Mijn versie ook maar even dan :knikt:

Jessica schreef:
Omdat ik na een meningsverschil een abces van een rat uit haar nest eerder op een flora gepost heb als dat ik het haar gemeld heb... dus ik haar niet op de hoogte gehouden heb derest bespaar ik je maar...

Nee zo zat het niet Jessica je verweet me een lijn niet stop te zetten vanwege een abces (en toen vertelde je gemakshalve maar niet dat jou rat een broer van van de rat in kwestie een abces had dat moest ik op TR lezen)
Ik hoef niet van elke scheet die dwars zit een mail te ontvangen maar als je mij een verwijt maakt en dan vervolgens zelf iets niet meld dan kun je de bal die je gekaatst hebt terug verwachten.

Verder laat ik het hier bij zo actief ben ik hier niet met posten dus op een rel zit ik eigenlijk ook niet te wachten :nee:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 10:25 pm 

En even voor alle duidelijkheid je staat niet op de zwarte lijst omdat je slecht voor je diertjes bent maar omdat wij over een aantal dingen zwaar van mening verschillen (sommige dingen had ik ook anders aan moeten pakken dat geef ik toe maar dat is nu niet meer terug te draaien) en jij aangegeven hebt dat je me niet meer op de hoogte wenste te houden (en dat is wat ik dus niet zoek in mijn reserveerders :nee: )
Dat je dan nu als een blad aan een boom omgeslagen bent en opeens me weer wel op de hoogte wilt houden (waar ik heel blij mee ben :knikt: ) dat maakt niet dat opeens alles weer koek en ei is.

Denk dus dat je je niet zo druk hoeft te maken dat je bij mij op de zwartelijst staat want dat zegt niet zo heel erg veel 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 10:49 pm 

Ik vind niet dat je via geschreven tekst, of over de telefoon 100% zeker kan zijn dat een baasje aan de juiste eisen voldoet.
Hiervoor zal je de persoon toch ook echt moeten ontmoeten en met eigen ogen kunnen zien hoe hij/zij de ratjes verzorgd en hoe zij gehuisvestigd zijn.

Mensen met veel charisma die iedereen naar de mond kunnen praten, kunnen zomaar eens de slechtste verzorgers blijken te zijn, door mooie praatjes moet je je niet laten verwarren! Ik denk wel dat instinct erg belangrijk is, dat je een goed gevoel krijgt bij de persoon, maar harde bewijzen tellen nog altijd het zwaarst ;)

Ik vind trouwens dat je best voor elke scheet die vastzit naar de dierenarts kan rennen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 11:14 pm 

Alathariel schreef:
Maar kiara, vind je dan alleen albino's en wit-roodogen niet mooi, of alle kleuren/tekeningen waar rode ogen bij voorkomen?
Ik vind rode ogen gewoon niet mooi. Maar ik heb 't idee dat ik dat beter niet had kunnen zeggen hier. :confused:

Mijn meiden zijn husky met zwarte ogen, al heb ik wel 't idee dat er iets roods in zit. Zou dat robijnoog kunnen zijn?

Maar misschien moet ik meer ratten zien/knuffelen om m'n mening bij te stellen. Al denk ik niet dat ik snel voor een witte rat met rode ogen zou gaan. Ik hou toch van iets meer 'kleur'.

Ik snap alleen niet zo goed waarom er hier best wel 'fel' op gereageerd wordt. Bij honden heb je ook mensen die liever een bonte hebben, of juist een hond met een egale kleur. Mag je geen voorkeur hebben omdat het om levende wezens gaat ofzo? Dat ik rode ogen niet mooi vind wil niet zeggen dat ik de rat dan ook meteen maar niks vind. Ik heb nu 't idee dat ik een heel verkeerd beeld over mezelf heb afgeroepen. :weetniet:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 11:19 pm 

Blazed-Amigo's schreef:
En even voor alle duidelijkheid je staat niet op de zwarte lijst omdat je slecht voor je diertjes bent maar omdat wij over een aantal dingen zwaar van mening verschillen (sommige dingen had ik ook anders aan moeten pakken dat geef ik toe maar dat is nu niet meer terug te draaien) en jij aangegeven hebt dat je me niet meer op de hoogte wenste te houden (en dat is wat ik dus niet zoek in mijn reserveerders :nee: )
Dat je dan nu als een blad aan een boom omgeslagen bent en opeens me weer wel op de hoogte wilt houden (waar ik heel blij mee ben :knikt: ) dat maakt niet dat opeens alles weer koek en ei is.

Denk dus dat je je niet zo druk hoeft te maken dat je bij mij op de zwartelijst staat want dat zegt niet zo heel erg veel 8)

Ok het zou inderdaad fijn zijn het hier bij te laten wat ons betreft... veel meningsverschillen waardoor ik zelf ook al gezegd heb dat het beter is om geen ratjes meer bij jou te reserveren, gewoon om verdere meningsverschillen uit te sluiten. Hopelijk is het in de toekomst wel mogelijk bij andere rattery's te reserveren want ja... ik wil wel ratten blijven houden en dan ook van een rattery naar keuze (of opvang daar ben ik nog niet uit).
Wederom... ik heb jou alleen gevraagd of het wel slim was zo snel met jou T-dametje te fokken en daarmee doelde ik op jou tweede berichtje dat als er problemen zouden zijn je de lijn stop zou zetten.
Nu heb je een man gehouden uit die lijn en daar wordt niet na een half jaar mee gefokt... verder bleek het inderdaad om een abces te gaan en geen tumor en hoe erg het ook voor Chris is dan dat mannetje daar aan overleden is kan ik nu inderdaad mijn woorden terugtrekken en ja ik ben tevreden met de ratjes die ik van jou heb.

Die zwarte lijst is er wel degelijk om andere rattery's te waarschuwen dus ja... wat andere rattery's of opvang doen met jou info is aan hun maar in mijn ogen is die info bedoeld om het mij moeilijker te maken aan ratjes te komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 11:24 pm 

Verder mag je wel eens wat beter opetten over welke rat je het hebt want dat was Umpie... geloof uit jou U-nest toch???? :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 11:31 pm 

kiara schreef:
Alathariel schreef:
Ik vind rode ogen gewoon niet mooi. Maar ik heb 't idee dat ik dat beter niet had kunnen zeggen hier. :confused:

Ik vroeg het gewoon uit interesse :-) . Soms denken mensen namelijk dat alleen albino en wit-roodoog rode ogen heeft.
Een voorkeur heeft iedereen wel, zo vind ik effen ratten (ongeacht de kleur) en siamezen helemaal geweldig. Tot mijn grote vreugde heb ik momenteel 3 effen ratten (2 agouti en 1 mink), maar daar heb ik ze niet op uitgezocht. Ik heb trouwens ook wel een zwak voor fuzz geloof ik, ik heb er 2, en ik vind ze echt geweldig om te zien! Een van die 2 is overigens waarschijnlijk ook effen agouti, maar daar zie je natuurlijk niks van :P .

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 02, 2008 11:36 pm 

ik wil toch ook even wat kwijt. ik had ook altijd zoiets van "rode ogen wil ik niet" nu heb ik hier een prachtige dame beige jap met rode ogen. moet eerlijk zeggen dat het wel wennen is, want ze kijkt heel anders als de andere vijf. haar zusje is een zwart jap met zwarte ogen. tis echt een scheet van een dame en haar zusje net zo. ik zag ze op een foto en was meteen verkocht, gerrit heeft ze deze kant opgebracht dus ik kende ze echt letterlijk alleen van een foto. nu heb ik het geluk dat het prima klikt tussen alle rattels en mij. mijn twee castraten heb ik wel uit een opvang gehaald en dat klikte wel met mij en in eerste instantie niet met mijn dames (die 1,4 jaar alleen met elkaar hadden gezeten).

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 03, 2008 12:48 am 

Blazed Amigo's... Louise dus ;)
Jessica schreef:
Verder mag je wel eens wat beter opetten over welke rat je het hebt want dat was Umpie... geloof uit jou U-nest toch???? :roll:

Hiermee doel ik op het abces bij mijn rat en wel op een buikabcesje dat na een week genezen was en echt heel slordig dat je dus zelf niet eens weet uit welk nest Umpie komt want inmiddels heb je die info ook op de mail ontvangen.
Dat er daarvoor dan op jou site blijft staan dat je geen info van fora plukt terwijl ik als antwoord op jou mail hierover Truves zijn verhaal helemaal naar jou gemaild hebt (terwijl je later toegaf dit wel degelijk gelezen te hebben maar bewust niet gereageerd te hebben) zal ik dan ook maar vergeten.
Maar goed zo valt mij toch op dat je selectief bent in reageren op toppics en je dingen door elkaar haalt, ik ga me hier verder niet aan storen maar hopelijk heb je die info elders beter genoteerd want anders hou ik jou voor niets op de hoogte ;) .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]