Het is nu wo nov 22, 2017 9:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 9:47 am 

geef maar geen antwoorden meer ik heb het antwoord al gevonden, bedankt

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 9:49 am 

dus rattery of opvang?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 1:38 pm 
@ Shita

Hoe wil jij nu weten of jij mij moet aanraden?
Waarom ben ik zo ''slecht'' in jouwn ogen terwijl jij me niet kent?
waarom zou jij andere mensen mij niet aanraden als ik vragen mag?

Gr

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 1:48 pm 

Nou, daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen.

Je adverteert op marktplaats met rattery ratjes. (staat nu advertentie op) en op de site staat o.a. het volgende:

- De heren zijn minimaal 8 maanden voordat ze worden ingezet, het liefst ouder.
- Een mannetje mag 5 keer een geslaagde dekking doen, zowel binnen als buiten Rattery-Sterre.

MP is voor mij al genoeg om (helemaal mijn mening hoor) te zeggen dat ik je geen professionele rattery vind want dan heb je genoeg reserveerders zonder marktplaats. En twee diertjes die bij je terug zijn gekomen dan via marktplaats proberen te verkopen.... tja....

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 3:43 pm 
Angela schreef:
Nou, daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen.

- De heren zijn minimaal 8 maanden voordat ze worden ingezet, het liefst ouder.
- Een mannetje mag 5 keer een geslaagde dekking doen, zowel binnen als buiten Rattery-Sterre.

MP is voor mij al genoeg om (helemaal mijn mening hoor) te zeggen dat ik je geen professionele rattery vind want dan heb je genoeg reserveerders zonder marktplaats. En twee diertjes die bij je terug zijn gekomen dan via marktplaats proberen te verkopen.... tja....

Je adverteert op marktplaats met rattery ratjes. (staat nu advertentie op) en op de site staat o.a. het volgende: , Ik ben niet de enige die dit doet :) dus dan kun je nog wel 20 andere rattery's daar op beoordelen

- De heren zijn minimaal 8 maanden voordat ze worden ingezet, het liefst ouder. Hiermee bedoel ik mannetjes met een mooie complete stamboom. Mannetjes zonders/onvolledig stamboom worden ingezet vanaf 1,5 jaar.

Wat is hier zo erg aan? Er zijn meerdere rattery's die 4/5 dekkingen doen binne/buiten de rattery. dus ben heus niet de enige. :

en nog over die advertentie, dat die er opstaat kan niet... want ik heb hem gelijk verwijderd omdat er al iemand geinteresseerd was in de 2 heertjes.
Als die erop staat dan heb ik iets niet goed gedaan. Maarja mensen krijgen niet ''zomaar'' mijn ratjes mee als ik ze op mp zet. als ze na een aantal pittige vragen nog geinteresseerd zijn dan ben ik al voor een groot gedeelte overtuigd dat ze ze echt graag willen hebben. Maarja we gaan een beetje Off-topic denk ik....

Als er iemand nog wat te ''zeuren'' over mij heeft of als iemand gewoon wat aan mij wilt vragen over mij en me rattery, kan je een prive bericht sturen en anders kom je maar even gezellig op msn rattery-sterre@hotmail.com" target="_blank" target="_blank , en dan hoor ik daar wel wat jullie te zeggen hebbe over iemand die jullie niet kennen ;)

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 4:22 pm 

Ik geef toch ook duidelijk aan dat het mijn specifieke mening is. Ik ken inderdaad maar 3 a 4 ratterys persoonlijk en die fokken niet met jonge mannen, doen geen 5 nestjes met 1 man (stel dat het mis gaat in die lijn en je hebt 5 nestjes van 12 ratjes van die ene man waar toch iets niet goed mee is..... dan heb je een boel lijnen die je stop kan gaan zetten), en die adverteren niet op MP. Verder helemaal niets tegen jou (iedereen is erg op z'n teentjes getrapt de laatste tijd als men iets over zijn/haar rattery zegt). En nee, ik ken je niet persoonlijk en daarom geef ik mijn mening op basis van wat ik van je vind op MP en je site. No hard feelings hoor! ;)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 4:24 pm 

Het feit alleen al dat je het 'niet kon laten' om met Sterre (dw rat) te fokken zegt voor mij al genoeg. Je hoort het goede voorbeeld te geven als rattery zijnde. En ja alle andere 20 ratteries die op Marktplaats hun rittens proberen te slijten raad ik ook niet aan bij mensen, net als jij.

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 4:28 pm 
Een mening mag je zeker geven :)
en kijk het is niet zo dat er ook echt daadwerkelijk 5 nesten van 1 heer afkomen :)
Kan best zijn dat ik zeg dat een heertje na 2x dekken lekker met ''pensioen'' gaat.
Aangezien er weer een NL site tevoorschijn komt binnekort, word ook de hele site weer opnieuw int jasje gestoken en etc. Ik zal dit er dan ook bij zetten van dat niet met alle mannen 5 nestjes worden gedaan ( Zo om misverstanden te voorkomen)
En het klopt dat iedereen veel en snel op zijn teentjes zijn getrapt de laatste tijd :) maar daar heeft ieder zo zijn eigen mening over.

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 4:30 pm 
Shita schreef:
Het feit alleen al dat je het 'niet kon laten' om met Sterre (dw rat) te fokken zegt voor mij al genoeg. Je hoort het goede voorbeeld te geven als rattery zijnde. En ja alle andere 20 ratteries die op Marktplaats hun rittens proberen te slijten raad ik ook niet aan bij mensen, net als jij.

Shita, hier heb ik al vaak genoeg over gediscussierd, en ga daar dus ook niet meer op in :)
kijk eerst na je zelf voordat je over een ander oordeeld :) en dan heb ik het er niet over dat jij met dw ratjes fokt ( Doe ik ook niet ) maar jouwn nestjes zijn ook niet al te mooi Qua stamboom daar heeft anouk het ook al eens over gehad ;) en ik laat het hier ook bij.

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 4:36 pm 

Rattery's die adverteren op MP, zijn voor mij al geen rattery waar ik mijn ratten zal gaan reserveren of halen. Dat jij in kwestie ook nog eens fokt met een DW-rat, waar je geeneens de achtergrond van weet is voor mij ook al een goede reden.

Een goede rattery werkt met ratten met een goede achtergrond en gebruikt geen ratten die afkomstig zijn uit de DW of ratten uit een slechte lijn, met slechte lijn bedoel ik dan ook een lijn waar in het verleden tumoren of erfelijke ziektes inzitten.

Ik heb nu een van origine gekozen fokman zitten bij mij, maar puur omdat ik de eigenaar van de rattery goed ken, kreeg ik deze man mee, omdat mijn groep bij reserveren te oud was in leeftijd om er 1 ritten bij te plaatsen en er 1 ritten overbleef. Als het nodig is en de eigenaar geeft het aan, sta ik de betreffende man af om voor nageslacht te zorgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 4:37 pm 
iets te snel op ok gedrukt:

@ Shita
Wat betreft het nestje van sterre: met Chici (Dametje) zal ook niet gefokt worden.
Chico (heertje) zal als hij ongeveer de leeftijd van 2 heeft behaald met een vrouwtje samen worden gezt ( Vrouwtje heeft volledig stamboom)
Uit dit nest zal 1!! mannelijke fokritten worden gehouden!!.
Er zullen dus de eerste 3/4 generaties heertjes worden gehouden en als de lijn er alleen maar beter op wordt ook strks in de toekomst dames.

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 4:40 pm 
@ Raybos

Hoe weet jij zo zeker dat er NIKS bekend is van sterre's achtergrond?
Nogmaals een lang verhaal kort te maken.

Deze mensen uit deze dierenwinkel hebbe zelf nestjes fokken zelf nestje, en houden alles netjes bij :) ik weet alles van de moeder van sterre ( Leeft nog steeds ) en weet alles van de vader, weet zo nog meer wat er in de lijn thuis zat.
Ik weet ook dat het met alle zusjes en broertje goed gaat.

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 4:40 pm 
Ere-lid

Maar wat is de meerwaarde dan Sterre? Is leuk dat je zo de rittens kunt volgen maar wat nu als de rittens allemaal iets gaan mankeren? Je hebt dan wel hun eigenaren een hoop verdriet bezorgd.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 4:49 pm 
Als Chico een mooie leeftijd van 2 heeft behaald zal kijken of hij ook daadwerkelijk fok geschikt zal zijn.
Als wij dan een mooi dametje vinden die een mooi volledig stamboom heeft, dan zullen de rittens niet naar mensen gaan die ik niet ken.
kennis/familie/vrienden hebben nu al gezegd dat ze vrouwtjes/heertjes willen krijgen uit het aankomende nest van chico dan. ik heb hier al vaak goed over nagedacht, maar het kan ook net zo goed zijn dan Ik vind dat chico over 2 jaartjes niet feokgeschikt is. of dat hij bijv: tumor krijgt.
Daarom zijn ook beide dame/heertje van het nestje met sterre bij mij gebleven.

Over anderhalf jaartje is chico ver over de 2 en dan laat ik het wel weten of het doorgaat of niet tussen die tijd, heb ik geen behoefte om er nog op te reageren waarom hoe wie wat en waar, want het staat op verschillende fora's en vind dat voldoende, hebben mensen daarover nog vragen kunnen ze mij er over mailen, en zal ik het nog een keeer uitleggen ;)

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 10:14 pm 

dat vind ik wel een raar verhaal eerlijk gezegd jeroen... zoals ik al zei hadden de ratjes die ik er heb gezien last van de luchtwegen en mij werd verteld dat ze de ratjes grotendeels van oops-nestjes binnenkregen :confused:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]