Het is nu vr nov 17, 2017 11:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 9:49 am 

Wat voor antwoorden heb je er gevonden dan=

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 10:33 am 

Het punt waarom wij ze daar niet kopen is niet hoe ze er daar bij zitten he, maar hoe er met de fokdieren wordt omgegaan ;)

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 04, 2008 8:08 pm 

ik geef toch nog even antwoord :lol:
ik kom uit Heerlen en ben een keer voer gaan halen bij Pet Place bij de woonboulevard en alle ratjes die ze verkochten niesten enkele keren per minuut, standaard voorbeeld van een dierenzaak. Ratjes weghalen (wat je net zei) bij een dierenzaak werkt net zo goed averechts als het kopen als huisdier; het blijft de broodfok stimuleren want de mensen die er werken zijn blij dat ze de diertjes verkocht hebben en vullen hun kooien snel genoeg met nieuwe ratjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 05, 2008 9:01 am 
klopt en ik weet dat het om de fokkers gaat.
bovendien denk dat ik een rattery pak en ik moet zowieso wachten op nestjes van rattery's.

BerichtGeplaatst: di aug 05, 2008 10:12 am 

hoezo denk????

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 05, 2008 10:44 am 

Nou, er is misschien ook nog opvang? ;)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 05, 2008 11:56 am 
ik twijfel tussen opvang en rattery dus: denk!

BerichtGeplaatst: di aug 05, 2008 11:57 am 
weet ik opvang kan misschien ook

BerichtGeplaatst: di aug 05, 2008 1:38 pm 

Wij hebben afgelopen vrijdag twee allerliefste zeer aangepaste snoezige rittens gehaald uit Utrecht :inlove: ( Opvang Ratjetoe). Ze zijn van begin juni, en echt de meest lieve, handtamme, gezonde ratjes die je je maar voor kunt stellen. In Hoofddorp zitten er vogens mij ook nog een stel. Als je Googled op rattenopvang, vind je vast wel iets.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 07, 2008 9:59 am 

Ik moet zowieso langer wachten op de ratjes, omdat ik de kooi en dergelijke heb

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 9:03 pm 

Ik ga zelfs liever niet meer naar dierenwinkels omdat ik daar de ratjes niet meer kon zien. Koop m'n voor en alle benodigdheden dan liever online of in een dierenwinkel zonder ratjes. En dat laatste viel me trouwens ook wel op; die zijn er dus. Zie nog wel veel andere knaagdieren, maar geen ratjes!
Hier in Zeist kan ik met een gerust hart de twee dierenwinkels binnen die ze hier hebben. En bij m'n ouders in Waalwijk hebben ze ook geen ratjes (maar genoeg goedkoop voer en bodembedekking) bij de Boerenbond.

Binnenkort komen mijn (of eigenlijk onze, van mij en m'n vriendin) twee eerste ratjes van Rattery Fairytales. Erg mooi. We houden dagelijks de site bij en zien de foto's van de rittens en lezen hoe het met ze gaat. Zeg nou eerlijk; zo'n manier is toch veel en veel beter?

:rainbow:

Bjorn

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2008 10:49 pm 

Ik heb een goede ervaring met die Pet's PLace :lol: Ik had daar namelijk de rattenkalender gezien, maar niet meteen gekocht... Stad en land daarna afgezocht (kom niet zo vaak meer in Heerlen) tot ik uiteindelijk weer daar in de buurt was... Ze hadden nog één rattenkalender, en die was ook nog voor de halve prijs :lol: :lol: Daar was ik errug blij mee moet ik zeggen.

Dieren zou ik er never niet halen. Heb er wel eens chinchilla's en fretten zien liggen.. Redelijk grote kooi, maar zonder ook maar één schuiplek. Zie die arme chinchilla's nog zitten in een hoekje tegen het glas :nee: De ratten liggen er meestal voor pampus bij als ik er ben, maar goed, dat liggen die van mij vaak overdag ook ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 10:08 am 

Milamber schreef:
Ik heb een goede ervaring met die Pet's PLace :lol: Ik had daar namelijk de rattenkalender gezien, maar niet meteen gekocht... Stad en land daarna afgezocht (kom niet zo vaak meer in Heerlen) tot ik uiteindelijk weer daar in de buurt was... Ze hadden nog één rattenkalender, en die was ook nog voor de halve prijs :lol: :lol: Daar was ik errug blij mee moet ik zeggen.

Dieren zou ik er never niet halen. Heb er wel eens chinchilla's en fretten zien liggen.. Redelijk grote kooi, maar zonder ook maar één schuiplek. Zie die arme chinchilla's nog zitten in een hoekje tegen het glas :nee: De ratten liggen er meestal voor pampus bij als ik er ben, maar goed, dat liggen die van mij vaak overdag ook ;)

Goede ervaring met iets anders dan levende dieren dus. ;) . Vraag is goede ervaring met petplace wat betreft het aanschaffen van ratjes. Ik vind sommige dierenwinkels mooi en de diertjes hebben ruimere verblijven en zien er goed uit. Anyway... ik weet waar ze vandaan komen en hoe ze gefokt zijn en dat moet genoeg zijn voor mensen om geen dieren uit dw's te halen.

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 12, 2008 10:54 pm 

Een groothandel is altijd handig voor materiaal wat je nodig hebt. Lekker grote verpakkingen, groot assortiment en goedkoop. Maar dieren kan je daar dus beter niet vandaan halen. Ik denk dat dat wel de conclusie is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2008 7:39 pm 

Angela schreef:
Goede ervaring met iets anders dan levende dieren dus. ;)

Het was ook meer grappig bedoeld, omdat iedereen negatief reageerde! Maar op zich is dat ook wel te verwachten op een rattenforum.. beetje vragen naar de bekende weg..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]