Het is nu do nov 23, 2017 8:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Opvangertje erbij??
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2008 2:47 pm 

Hoi, hoi...

Ik heb een vraag...

Ik heb een jenny , met daarin 2 jonge dames ratjes.

Nu wil ik graag een 3de rat erbij.
( Als het mag van mams, vast wel).
Ik wil er nu nog niet 1 bij, maar met een week of 3), als ik wat meer tijd heb.

Ik zit te denken aan een castraat of een vrouwtje.
Liefst een wat oudere.

Mijn 2 dames zijn:
Erg tam ( geen schouderzitters, daar zijn ze te springerig voor), houden van een potje stoeien, maar kunnen ook erg rustig zijn.
W.s is Vita blind of slechtziend.
Ze zijn ongeveer 15 wk oud, maar klein van stuk.

Wat verwacht ik van de opvanger?
Mijn voorkeur gaat uit naar:
Of een iets oudere / bejaarde castraat , of een iets ouder / bejaard vrouwtje.
Uitereaard zou het fijn zijn als hij of zij tam is, maar hoeft niet.
Wel moet hij / zij sociaal zijn naar andere ratten.

Ik heb geen auto en kan alleen met de bus of trein.

Wie weet er een leukerd ??, en het moet niet al te ver weg zijn....
Ook foto's van evt gegadigden zijn welkom.

Alvast bedankt.

Profiel  

Berichttitel: Re: Opvangertje erbij??
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2008 2:48 pm 

Oh , ja.
Ik woon in Friesland.
Het dichtsbijzijnde bussation is in Drachten.
Daar woon ik ook.

Het dichtsbijzijnde treinstation is voor mij Heerenveen of Leeuwarden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2008 3:18 pm 

http://ratworld.xs4all.nl/ratsewer/mainindex.htm

hier kan je onder de rubriek "opvang", dan "u zoekt opvangratjes?" een invulformulier vinden. Zij zorgen vervolgens dat jouw informatie terecht komt bij de juiste opvangcentra en dan kunnen ze contact met je opnemen. Als je dat aangeeft bv. over 3 weken. Je kan ook aangeven dat je het liefst ergens in de buurt van drachten of leeuwarden opvangratjes zoekt ofzo ivm openbaar vervoer.

Misschien handig?

RIP Lieve Moos, Cherry, Diesel, Pearl, Forenya, Betisha, Levita, Kristel, Morgan en Apple!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2008 4:25 pm 

Er valt qua vervoer altijd wel wat te regelen. Ik zou in ieder geval bij iedere opvang kijken en me niet zozeer bezig houden met de afstand. Maar hier in het noorden heb je een afdeling van Parzival (in Groningen), Noah in Annen en Reba in Emmen heeft soms ook opvangertjes. (Sorry als ik nu iemand vergeet! Heb een geheugen als een zeef.)

Engeltjes: Bantam, Face, Norris, Chuck, Remi en Guus

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 29, 2008 7:20 pm 

Ik zou er ook graag een opvanger bij nemen.. heb nu een grote furet XL die mijn 2 mannen samen delen. Het liefst begin ik dan ook weer bij een ritten(of 2 weet niet wat handig is)

mijn mannen zijn nu ongeveer 10 maanden.. is het wel een goed idee er 1 ritten bij te nemen?
Of moeten er dan toch 2 rittens komen..

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 29, 2008 9:33 pm 

Het leeftijdsverschil tussen mannen van 10 maanden en rittens is een beetje groot, dan moet je er inderdaad 2 nemen. Of, als je er perse eentje wil (of kan, je kunt er wel 100 willen maar het moet ook allemaal maar kunnen en mogen :lol: ), een man van ongeveer dezelfde leeftijd of wat ouder.
Waarom kijken jullie niet eens bij het opvangersdeel van dit forum? Er zitten genoeg ratjes te wachten op een tehuisje, en er worden regelmatig zwangere meidjes of zelfs mamarat met rittens en al binnengebracht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 29, 2008 9:38 pm 

Bikkeltje schreef:
Het leeftijdsverschil tussen mannen van 10 maanden en rittens is een beetje groot, dan moet je er inderdaad 2 nemen. Of, als je er perse eentje wil (of kan, je kunt er wel 100 willen maar het moet ook allemaal maar kunnen en mogen :lol: ), een man van ongeveer dezelfde leeftijd of wat ouder.
Waarom kijken jullie niet eens bij het opvangersdeel van dit forum? Er zitten genoeg ratjes te wachten op een tehuisje, en er worden regelmatig zwangere meidjes of zelfs mamarat met rittens en al binnengebracht.

Jah kijk erg veel inderdaad bij die knop "opvangers"
Ik wil geen ratje uit een dierenwinkel.. en dat is wel het nadeel aan opvangers die zwanger of niet, rittens of mannen wel gekocht zijn in een dierenwinkel. Dus nog steeds dezelfde kans dat het broodfok is en meer kans hebben op tumoren enz enz. Ik weet daarin niet wat verstandig is ik kijk veel op de rattery In de rats omdat die nog wel nestjes hebben. Dan heb je in iedergeval iets meer zekerheid dat het niet rare gefokte diertjes zijn.

Weet niet of je die rattery kent?

Ik heb gewoon alle opties nog open..

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 30, 2008 12:49 pm 

Ik heb sinds een paar dagen Arwen erbij, gekregen van een collega.
In de toekomst wil ik zeker weten één of meerdere opvangers erbij hebben, maar nu geniet ik eerst van mijn 3 dames :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 01, 2008 9:16 pm 

Ik heb nu mijn ogen totaal op Bengel bij knopje opvangers en misschien ook Muis het broertje van Bengel.
Want wat ze zeggen jonge dieren krijgen sneller een plekje dat de wat oudere.
Jolanda had het wat druk deze dagen dus ik wacht nog met smacht op een reactie op mn mailtje.

Hoop echt dat hij (hun) met mij mee naar huis mogen :P nooit gedacht dat ik aan opvangers zou beginnen maar het gevoel dat je ze van een vervelende situatie weg kan halen en dat ik weet dat ze hier de totale luxe krijgen.. :) ik wacht echt op een reactie van.. "ik heb hem/ze gereserveerd voor jou wanneer wil je komen kijken :P " aaaaaah :mrgreen:

wou dat ik meer duimen had..

"duim duim" :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 01, 2008 9:43 pm 

Ik heb sinds een maand 2 opvangertjes uit Utrecht bij mijn 2 mannen van 11 maanden. De intro is wel een heel gedoe, nog steeds niet helemaal in orde, maar de kleintjes zijn zo vreselijk lief :loveeyes:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 9:10 pm 

jaaaaa ze zijn gereserveerd voor me ! damn ik zat op school ging uit mn dak gewoon :jippie:
Ga donderdag kijken en ga er vanuit ook ze ophalen.. Ik kom voor Bengel "als misschien nieuwe naam Sparky" Cloud Snow Bengel.. past niet echt :P ... maar omdat Muis het broertje is en ik genoeg ruimte heb ga ik kijken wat voor gedrag hij heeft en misschien ga ik wel met 2 ratjes naar huis.. (word denk ik moeilijke keuze) moet zorgen dat ik niet meteen verkocht raak..

want met 4.. die kan ik denk ik niet samen vervoeren in mn transport ferplast bakje.. ? heb een medium.. 3 passen nog wel maar 4.. :P heb al half jaar ofzo een 2e gekocht van marktplaats (1 euro ofzo) maar om nou met 2 tassen te lopen.. (doe ze altijd in open tas zodat ze geen last hebben van de tocht en rokende mensen)

hoe doen jullie dat? als er meerdere ratten zijn.. gaan die een weekendje mee naar ouders? of ergens anders heen? Ik neem zelf altijd Cloud en Snow mee het weekend. kwartiertje met de trein en kunnen meteen hun weekend kooi in.. maar om er nou 4 in dat reisbakje te proppen lijkt me geen slim plan :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 9:39 pm 

Nou, een kwartiertje moet toch wel kunnen? Ligt er ook een beetje aan hoe groot ze zijn. :-)
4 ratten van 700 gram zou ik er niet inproppen. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 9:41 pm 

amiek schreef:
Nou, een kwartiertje moet toch wel kunnen? Ligt er ook een beetje aan hoe groot ze zijn. :-)
4 ratten van 700 gram zou ik er niet inproppen. :mrgreen:

haha nou bij mij worden ze niet dik dus blijven gewoon normale vorm maar met zn 2e ligt het al aardig vol kan dan nog eentje bij als ze wat ruimte maken.. en dan moet de 4e er maar boven op ofzo?

;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 9:46 pm 

Yvette222 schreef:
en dan moet de 4e er maar boven op ofzo?
;)

Ik zou het gewoon uitproberen, hebben ze echt te weinig ruimte, kun je altijd nog een grotere transportbak kopen. ( marktplaats misschien?)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 10:16 pm 

amiek schreef:
Yvette222 schreef:
en dan moet de 4e er maar boven op ofzo?
;)

Ik zou het gewoon uitproberen, hebben ze echt te weinig ruimte, kun je altijd nog een grotere transportbak kopen. ( marktplaats misschien?)

hmm das wel waar ja. Maar zit echt na te denken of ik er 4 moet nemen.. en niet gewoon eerst met 3 en dan uiteindelijk 4. Of hij moet natuurlijk enorm lief zijn en goed tam. Want denk dat Bengel ook wel enige opvoeding nodig heeft.. vind dat moeilijk omdat ik natuurlijk ook niet meer dan 2 gehad heb..

heb je er zelf meer? btw

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]