Het is nu ma nov 20, 2017 5:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Opvangertje erbij??
BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 10:50 pm 

Ga gewoon kijken en het daar bespreken en dan kom je er wel uit :-) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 03, 2008 6:25 am 

Hilde schreef:
Ga gewoon kijken en het daar bespreken en dan kom je er wel uit :-) .

Jep. Het fijne aan muis is dat hij het broertje is dus dat ze al goed met elkaar op kunnen opschieten.
Ik wil gewoon zien wat voor ratje het is (met bengel net zo goed) ze mogen best wat druk zijn vind Cloud denk ik ook wel leuk want snow is denk ik blind aan 1 oogje of in iedergeval hij ziet slecht (heeft rode oogjes) heb al allemaal testjes gedaan en aan de linker kant ziet ze nog wel wat maar niet zo scherp als Cloud. Dus Snow doet dingen wat rustiger aan kwa heel hard en gek rennen ofzo op de bank.

Maar omdat Bengel ook rode oogjes heeft hoop ik dat hij wat beter ziet.

vandaag lange schooldag van half 9 tot 5 .. -zucht- wou dat het donderdag was..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 03, 2008 6:23 pm 

Leuk dat je zo enthousiast bent. Nog maar één nachtje slapen. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 03, 2008 6:30 pm 

Carla K schreef:
Leuk dat je zo enthousiast bent. Nog maar één nachtje slapen. ;)

Nou wel zo'n beetje hetzelfde gevoel als de dag voor 5 december toen ik kind was :P vannacht slecht geslapen wou dat het al donderdag was en had vandaag mega lange schooldag van half 9 tot 5 .. viel half in slaap maar goed.

Ben nu alle hangmatjes aan het wassen en uitsoppen. alleen geen flauw idee hoe ik de introductie ga doen..

Mijn plan:

1 Bij thuiskomst meteen douchen en kleren in was.. voor misschien ziektes en beestjes van andere ratjes (doe ik altijd als ik bij ratjes geweest ben)

2 ze laten wennen aan elkaar voor 15 min ofzo op de bank. (plantenspuit in aanslag?)

3 tijdje daarna weer proberen op de bank dit keer langer

4 als het klikt laat ik ratje met ze mee de kooi in of misschien doet hij dat zelf al.. weet niet wat daarin handig is.

5 lekkere snoepjes klaarmaken en ze allemaal bij me op de bank nemen en het nieuwe ratje als laatste voer geven (niet dat cloud jaloers word ofzo)

6 klaar maken voor nacht... en vast maar met 1 oog slapen en de andere waken op dat het goed gaat.

is dat beetje goed plan? of nog enige tips?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 03, 2008 6:50 pm 

Ik zou stap 2 en 3 samenvoegen. Gewoon met z'n allen op de bank zetten en kijken hoe het gaat. Niet onderbreken en dan later weer verdergaan. Als dat goed gaat kunnen ze de kooi in. Ikzelf doe dan de nieuwe altijd eerst, die kan dan de kooi even verkennen. En dan doe ik de rest erbij. Ik doe dat niet in een keer, omdat ik een wat grotere groep hebt, maar kun jij wel gewoon doen :-) .
En dan zou ik ze er niet meer uithalen om weer op de bank te lopen. Lekker in de kooi laten, laat het ze zelf maar even uitzoeken, laat de nieuwe maar tot rust komen :-) . Kun je de dag daarna wel weer verder kijken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 03, 2008 7:15 pm 

Alathariel schreef:
Ik zou stap 2 en 3 samenvoegen. Gewoon met z'n allen op de bank zetten en kijken hoe het gaat. Niet onderbreken en dan later weer verdergaan. Als dat goed gaat kunnen ze de kooi in. Ikzelf doe dan de nieuwe altijd eerst, die kan dan de kooi even verkennen. En dan doe ik de rest erbij. Ik doe dat niet in een keer, omdat ik een wat grotere groep hebt, maar kun jij wel gewoon doen :-) .
En dan zou ik ze er niet meer uithalen om weer op de bank te lopen. Lekker in de kooi laten, laat het ze zelf maar even uitzoeken, laat de nieuwe maar tot rust komen :-) . Kun je de dag daarna wel weer verder kijken.

Kijk goede tips :thumbsup: tnx.

Alle wassen zijn gedaan en hangen te drogen. wanneer is verstandig de kooi schoon te maken en uit te soppen? vandaag.. of morgen.. weet niet wat handig is.. want weet niet of het erg is als ik de kooi vanavond al schoonmaak enigste nadeel dat er dus al wel geur zit van cloud&snow in de kooi.. misschien dan als bak vanavond schoon is morgen nieuwe hangmatjes en doekje over plateautjes?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 03, 2008 7:41 pm 

Yvette222 schreef:
heb je er zelf meer? btw

Vier nu dus. Ben nog steeds bezig met de intro hoor, tenminste, ze zitten nu wel gewoon bij elkaar in de kooi, maar kerels is toch wel wat lastiger dan dames, als ik het zo lees. Dat gezeur over baas zijn enzo. Aan de andere kant is er ook nog niet echt geknokt. Die kleintjes zijn veel te vlug, zeker voor mijn Egel, met zijn 650 gram. Die komt niet zo snel die kooi meer door. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 03, 2008 7:42 pm 

word zo te horen dus op een goede manier de kooi inrichten. Heb nog een aantal oude tshirts hang ik die op als valmatten.. en misschien wat vluchtmandjes ofzo?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 04, 2008 9:49 am 

Yvette222 schreef:
en misschien wat vluchtmandjes ofzo?

Bedoel je dingen waar ze zich in kunnen verstoppen? Die kun je er de eerste dagen beter niet in doen. Als een van je opvangers dan bang is ofzo zal die zich daar in verstoppen en niet meer tevoorschijnkomen en dit kan nadelige gevolgen hebben, als in dat je intro mislukt of dat je ratje overal bang van gaat zijn.

Open slaapplekjes zijn wel goed. Hangmatjes enzo en zelf heb ik een sokkenmandje waar ze met zijn viertjes in kruipen, maar niet kunnen verstoppen voor elkaar of voor mij.

Ik heb bij de intro van Pyry en Hermien de ratjes na een uur op bed in een kleinere reservekooi gezet met enkel elkaar en wat eten en drinken. Toen ben ik de grote kooi gaan schoonmaken (duurde zo een uur ofzo). Toen ik terugkwam lagen de 4 meisjes bij elkaar te slapen. Het is wel het handigst dat je de kooi schoonmaakt vlak voor alle ratten er in gaan. Want anders zit de geur van Cloud en Snow er nog in, en het gaat er juist om dat die geuren er uit zijn.

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 04, 2008 10:13 am 

Daph schreef:
Yvette222 schreef:
en misschien wat vluchtmandjes ofzo?

Bedoel je dingen waar ze zich in kunnen verstoppen? Die kun je er de eerste dagen beter niet in doen. Als een van je opvangers dan bang is ofzo zal die zich daar in verstoppen en niet meer tevoorschijnkomen en dit kan nadelige gevolgen hebben, als in dat je intro mislukt of dat je ratje overal bang van gaat zijn.

Open slaapplekjes zijn wel goed. Hangmatjes enzo en zelf heb ik een sokkenmandje waar ze met zijn viertjes in kruipen, maar niet kunnen verstoppen voor elkaar of voor mij.

Ik heb bij de intro van Pyry en Hermien de ratjes na een uur op bed in een kleinere reservekooi gezet met enkel elkaar en wat eten en drinken. Toen ben ik de grote kooi gaan schoonmaken (duurde zo een uur ofzo). Toen ik terugkwam lagen de 4 meisjes bij elkaar te slapen. Het is wel het handigst dat je de kooi schoonmaakt vlak voor alle ratten er in gaan. Want anders zit de geur van Cloud en Snow er nog in, en het gaat er juist om dat die geuren er uit zijn.

hmm ik heb net de kooi schoongemaakt.. en ga nu pas zo vertrekken naar duiven.. maakt het erg veel verschil? dat de kooi nog naar cloud en snow ruikt??

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 04, 2008 10:20 am 

Ik weet niet precies wat de gevolgen ervan kunnen zijn dat de kooi nog naar Cloud en Snow ruikt. Het zou kunnen zijn dat je 2 nieuwe ratjes wat moeite gaan hebben een fijn plekje te vinden, omdat alles gemarkeerd is als territorium van Snow of Cloud. Cloud en Snow kunnen ze dan uit hun territoria wegjagen denk ik, waardoor de nieuwe ratjes zich opgejaagd kunnen voelen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 04, 2008 10:28 am 

hmm oke zal ze wel in mn jenny doen dan.. maar ik ga vertrekken :P over 2 uur in duiven ik meld nog wel ff hoe het gegaan is
:P

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 04, 2008 10:36 am 

Ja, doe maar! Ik ben heel benieuwd. Ennuhm, toen ik Pyry ging halen kwam Hermien daar plots bij, dus ik denk dat jij er dalijk ook 2 bij hebt ;) Als je net zo aan GMR lijdt als ik dan ;)
Veel plezier!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 04, 2008 5:54 pm 

Nou ben toch met 1 thuis gekomen ookal was de keuze moeilijk. En de intro is tja makkelijk was het ook weer niet het is nog redelijk gaande.. Dusty"de doopnaam van Bengel" had een beetje bloed bij de onderkant van zn oortje nadat Cloud iets te ruig met hem bezig was. Ze sniffen de hele tijd aan elkaars balletjes. Dusty is wel schrikachtig en zal veel tijd kosten hem goed tam te maken

Wat ik nu al kan zien is dat Dusty een dominante ritten is en wou meteen snow al debaas zijn maar dan ken je snow niet :P

Ze zijn meer nieuwschierig en zitten nu met zn 3e in de hangmat aan elkaar te snuffen "Dusty op zn rug" hij word nu gelikt enzo want hij ruikt natuurlijk naar allemaal verschillende ratjes.

Al met al ziet het er erg rustig uit zijn 4 uitvallers geweest maar nu niet meer.

verder verhaal volgt...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 04, 2008 8:37 pm 

oke ze zijn samen heb ze nu in de grote kooi gedaan. "hoop dat dat goed gaat" raar genoeg was cloud op hem aan het rijden :S "nep paren dus" misschien dat hij een beetje naar een vrouwtje ruikt ofzo? hij is jammer genoeg niet echt handtam en wil liever weg dan vastgehouden worden. dus heb m net een tijdje alleen op de bank gehad en begin langzamerhand al verschil te zien. Toen ik cloud en snow kreeg waren ze perfect handtam maar jammer genoeg is dusty dat niet echt. hijs niet bang ofzo voor me maar hij is alleen maar met andere dingen bezig. Dus hij krijgt een lange week durende training :P en leer ik m ff snel wat kunstjes en naar zn naam luisteren.

Hijs wel echt mega hyper en hij doet aan zekeren.. heet dat dat ik.. met zn koppie heen en weer om beter te kunnen zien. Terwijl snow dat niet doet en hij ziet best slecht.

Zit nu te denken om toch een andere naam tedoen:p Dusty kweet niet nu hij er is klinkt het toch niet zo fijn... hij lijkt meer op een Thunder hyper ventje.. maar nu dus in grote kooi..

word vervolgd

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]