Het is nu za nov 18, 2017 12:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dierenwinkel-ratjes
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2008 7:24 pm 

Echt de andere kant uitkijken hoor. De dierenwinkel bij ons op het winkelcentrum heeft ook altijd veel dieren en af en toe ratjes. Nu dus ook weer, pfffft, 2 bakjes ( van die ingebouwde dingen) van 30 x 30 x 30, met niks erin en dan zitten er 10 ieniemienie ratjes in 1 zo'n bakje. Ik kom nooit in dat hoekje, maar m'n dochter rent er gelijk naartoe. Dus dan ga ik hardop tegen haar zeggen dat het helemaal fout is, hoe die beestjes zitten en dat het ongeloofelijk zielig is zo en daarbij kijk ik dan degene achter de kassa aan. Maar ze halen hun schouders op en zeggen dat ze er nooit langer dan een dag of 10 inzitten. De hamsters hebben daar notabene meer ruimte, die hebben echt hele grote bakken. :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2008 9:55 pm 
Ere-lid

Voor elk zogenaamd gered dier wordt een moedertje veroordeelt tot het hebben van wéér een nest en wéér een nest. Net zo lang totdat er niet meer voldoende kleintjes in een worp zitten waarop het moedertje verdwijnt in de vriezer om tot voer te dienen van eoa reptiel.

De broodfok zul je nooit kunnen stoppen, er zijn nu eenmaal reptielen die ratten (en andere dieren) eten. Wel kun je er voor zorgen dat er minder nesten geboren hoeven te worden door geen dieren in dierenwinkels te kopen.
Heel simpel dus.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2008 1:04 am 

Het vervelende is alleen dat voor zover ik weet praktisch geen een rattery of opvang zijn naam bekend maakt bij de dierenwinkel in de buurd en dus mensen door laat sturen.
Door zo'n taboe op dierenwinkels te zetten en er maar van uit te gaan dat 'goede fokkers toch hun rittens wel kwijt raken' blijven onwetende mensen naar de dierenwinkel lopen voor hun knagers.
Lekker makkelijk wel want veel reserveerders zijn natuurlijk bekenden die hun groep uit willen bereiden of die viadeze mensen doorgestuurd worden dus je behoud je goede naam maar in mijn ogen zou het heel erg goed zijn als er nu eens op een actieven manier iets aan gedaan werd.
Aan de andere kant zou ik als rattery ook niet mijn naam willen verbinden aan dierenwinkels die groothandel-diertjes verkopen, dieren verkeerd huisvesten/in de winkel aanbieden of verkeerde adviezen geven maar ik denk dat er best wat mogelijk zou kunnen zijn.
De dierenwinkels zelf zijn de diertjes van de groothandel die gezond ogen maar na twee dagen ineens dood neervallen of ziek worden ook echt wel beu weet ik namelijk van verkopers bij mij in de stad maar krijgen wel vraag naar dieren dus blijven ze bestellen via deze weg of gaan ze zelf fokken waar vaak niet voldoende kennis voor is.
Of het commerciëel haalbaar is weet ik niet want een dierenwinkel is een deel van zijn verkoop kwijt als hij alleen mensen doorstuurt en geen bemiddelingsgeld krijgt en de rattery's vinden vast ook niet dat ze moeten betalen voor de bemiddeling (voor opvang is dit zelfs onmogelijk) maar goed zo blijft het cirkeltje dus rond.
Het zou gewoen mooi zijn als er iemand mee zou beginnen, een goede dierenwinkel die in rattery of opvang ratjes bemiddeld en rattery en opvang die info-middagen organiseren en vooral de opvang denk ik dat best wel eens een leuk verloop zou kunnen hebben door zo'n middag waarna mensen hun persoonlijk kunnen benaderen.
Tja misschien bekijk ik het te rooskleurig maar de 'anti-dierenwinkel' campagne heeft ook een keerzijde en dat is dat er altijd onwetende mensen zullen zijn die er dieren kopen en deze dieren voornamelijk uit de groothandel zullen komen zolang niemand daar op een toeschietelijke manier over in gesprek gaat met elkaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2008 10:59 am 

Jessica schreef:
Het vervelende is alleen dat voor zover ik weet praktisch geen een rattery of opvang zijn naam bekend maakt bij de dierenwinkel in de buurd en dus mensen door laat sturen.

Als dierenwinkels mensen door gaan sturen naar ratteries, dan raken ze toch zelf deel van hun omzet kwijt? Of je moet toevallig een dw treffen die geen dieren wil verkopen, dat zou fijn zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2008 11:33 am 
Ere-lid

Jessica schreef:
Het vervelende is alleen dat voor zover ik weet praktisch geen een rattery of opvang zijn naam bekend maakt bij de dierenwinkel in de buurd en dus mensen door laat sturen

Die afspraak had ik dus wel met de vorige eigenaar van Petsplace.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2008 2:48 pm 

De laatste keer dat ik hier bij de PetsPlace was, zat er 1 (!) ratje in een glazen bak met alleen beukensnippers...geen eten, geen drinken helemaal niets.....
De verkoopster heb ik aangesproken tijdens het afrekenen, dat ie er wel heel zielig bij zat, helemaal alleen en geen drinken en eten.
Ze gaf aan juist de bak verschoond te hebben en dat het toen druk werd en dat er over twee dagen nieuwe voorraad zou komen en dan zat ie niet meer alleen...
Ik ben vertrokken met pijn in de buik en heb dochters ook duidelijk aangegeven dat dit niet goed voor je dieren zorgen is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2008 3:34 pm 

Hier heb ik ook een paar dierenwinkels gevonden die geen ratten meer willen verkopen omdat ze ze juist aangeleverd krijgen van de broodfok. Dat ze juist heel snel vol komen te zitten met tumoren..

Dus die heb ik het advies gegeven om mensen door te sturen naar ratteries..

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2008 11:24 pm 

Misschien een erg domme vraag, maar hoe weet je dat je een goeie ratterij te pakken hebt stel je wilt een nieuw ratje? Zijn daar eigelijk wel richtlijnen voor?

Rust zacht lieve Tumtum...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2008 11:27 pm 

Mijn excuus als hier al een topic over geopend is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 19, 2008 1:19 am 

Er is geen certificaat of keurmerk voor. Je kan, als je een rattery op het oog hebt, hier navraag doen of mensen die rattery kennen en wat de meningen daarover zijn. De echt waardeloze rattery's zijn wel bekend en zullen meteen afgeraden worden. En daarnaast is het afhankelijk van wat je zelf wil en zoekt in een rattery :-) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 19, 2008 4:18 pm 

hier in de patsplace hebben ze ook ratjes, maar deze zijn meestal wel heel tam en blijken gezond, de eigenaresse zei (van dat ene leuke nestje...) ze kwamen van mensen die per ongeluk een zwanger ratje hadden maar de rittens gewoon iedere dag hebben vast gehouden om te wennen enzo...
maar dan denk ik bij mezelf: kunne die mensen dan zelf geen mensen zoeken of een opvang zoeken want wie weet worden ze slangenvoer...
ik vond dat de ratjes wel mooie tekeningen hadden ipv de japjes die heel vaak ziet in een DW...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 19, 2008 4:55 pm 

(ook al zijn japjes ook super :D zoals mijn Fripje :inlove: )

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 19, 2008 6:20 pm 

Tja voor sommige mensen is dat de makkelijkste optie, helaas. :nee:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 20, 2008 1:52 pm 

nou ik wil 1 ding zeggen over dierenwinkel japjes:
Het zijn soms verrekt mooie japjes.

Niet dat ik het goed vind om in dierenwinkels te kopen, zeker helemaal niet.

Maar vaak is het ook zo dat dierenwinkels zeggen dat ze van oeps nesten krijgen, maar hier is ook zo'n dierenwinkel in de buurt die dan 4 ratjes krijgt met allerlei verschillende kleuren en tekeningen en groottes, dan kan je mij niet vertellen dat die uit oepsjes komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 20, 2008 2:09 pm 
Ere-lid

ninjapink schreef:
hier in de patsplace hebben ze ook ratjes, maar deze zijn meestal wel heel tam en blijken gezond, de eigenaresse zei (van dat ene leuke nestje...) ze kwamen van mensen die per ongeluk een zwanger ratje hadden maar de rittens gewoon iedere dag hebben vast gehouden om te wennen enzo...
maar dan denk ik bij mezelf: kunne die mensen dan zelf geen mensen zoeken of een opvang zoeken want wie weet worden ze slangenvoer...
ik vond dat de ratjes wel mooie tekeningen hadden ipv de japjes die heel vaak ziet in een DW...
Sja, waarschijnlijk heeft die dw zelf een zwanger ratje verkocht. :|

Barrymore

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]