Het is nu vr nov 24, 2017 11:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 7:54 pm 

Ben op zoek naar iemand die met liefde fokt. Ik wil graag rond midden december 3 vrouwtjes aanschaffen. Mijn zoon is nog volop bezig zich in te lezen in de materie. Want, geen huisdier voordat je ze kunt houden en onderhouden.
Hij maakt goede vorderingen met de studie. Vanaf half december heb ik (wij) ook genoeg tijd om alle aandacht aan de dieren te schenken zodat ze goed aan het huiselijk leven kunnen wennen.
Dus wie is er genegen mij te helpen. Ik wil pertinent geen "winkelratjes" en helaas zijn veel goede ratteries gestopt.

Mvgr

Johan, namens Koen

:welkom:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 9:35 pm 

Welke regio's zijn voor jou te bereizen? En zijn jonge opvangers eventueel ook een optie?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 19, 2008 10:44 pm 

Je moet er rekening mee houden dat wanneer je ongeveer in december ratjes wilt aanschaffen, het vrouwtje van die fokker nu al gedekt moet zijn of dat het er aan zit komen, als je de dracht en de tijd meerekent dan mogen de rittens in december weg (en dan moet ook alles nog maar goed gaan..) De meeste nestjes zullen op zo'n korte termijn volgereserveerd zijn.

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 20, 2008 9:00 am 

Als rittens nog moeilijk te krijgen zijn (reserveringen zijn inderdaad héél snel vol!) kun je ook altijd nog naar een opvang gaan. Daar zitten wat oudere, maar zeker ook jonge ratten (soms ook echt ritten nog) die een fijn thuisje zoeken en ook al helemaal tam zijn.
Ik heb daar zelf hele goede ervaring mee! Een van mijn meiden (geboren feb. '08) komt van Reba in Emmen en was vanaf moment 1 voor de volle 100% tam, een echte schat! :inlove:
Een andere meid kwam daar ook vandaan maar is helaas 2 weken geleden overleden aan een tumor in haar maagje. :(

Zo, genoeg reclame gemaakt :clown:

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 21, 2008 8:16 pm 

Ik was ook op zoek naar een rattery, en toen wees iemand mij op de mogelijkheid om ze bij een opvang vandaan te halen. Ik ben ontzettend blij dat ik dit gedaan heb. Er zijn heel veel ratten in de opvang die op zoek zijn naar een nieuw tehuis (ook veel rittens mocht je dat het liefst willen) en hoe je het nou went of keert, ze gaan er meestal wat aandacht en ruimte betreft flink op vooruit. Én je helpt de opvang ermee. Ik heb ook 3 vrouwtjes, als rittens bij de opvang vandaan gehaald, en ik ben súper blij met ze, ze zijn zo leuk! Een rattery ratje halen kan altijd nog dacht ik, als ik besluit om met ratten door te gaan of er meer te willen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]