Het is nu di nov 21, 2017 3:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rattery, Airattery
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 8:09 pm 

Ik wil graag 2 ratjes erbij en zag op rattenspeeltjes forum deze rattery staan die nog 4 mannetjes heeft.
Iemand een goede ervaring met deze rattery? De jongen zouden dan 27 uit kunnen vliegen. Zou om 1 siamees rex dumbo gaan en 1 siamees gewoonoor.

Profiel  

Berichttitel: Re: Rattery, Airattery
BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 8:36 pm 

niemand ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 8:44 pm 

zucht.. weet het niet.. Jolanda gaf me zo'n fijn voorstel. Gewoon naar parzival komen en zien op wie je verliefd word. Ik kan niet verliefd worden op maar een naam of een plaatje. (oke bij thunder wel maar dat was liefde op het eerste gezicht)
weet niet wat beter is. Thunder kwam ook uit opvang schat van een vent maar nadeel is dat uit een opvang weetje niet waar ze vandaan komen en uit een rattery zijn ze goed gefokt en minder kans op tumoren enzo..

hmm

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 8:50 pm 

Als het via het forum van rattenspeeltjes gaat kan het al weinig goeds zijn... Ik ken de rattery niet, heb je er al eens op gegoogled?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 8:52 pm 

de rattery zegt me niets, daar kan ik je niet mee helpen.

Ga inderdaad gewoon eens langs bij Jolanda (Als je dit weekend komt zijn er ook nog een hele berg forum-mensen :P ) en misschien zit er wel een leuke rat tussen. Een rattery-ratje is ook geen garantie voor goed gedrag of gezondheid, die kunnen net zo goed ziek worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 8:53 pm 

jah heb de site enzo al wel gezien.. tja kijk nooit naar ratjes van rattery's omdat ik mn eigen ratjes had.. maar nu cloud overleden is moet ik toch weer om me heen kijken. En weet niet hoe rattenspeeltjes forum verder is of daar rare rattery's opaf komen om van hun ratjes af te zijn? want dat is het nadeel .. je weet niet welke goed is en welke niet..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 8:55 pm 

Yvette222 schreef:
jah heb de site enzo al wel gezien.. tja kijk nooit naar ratjes van rattery's omdat ik mn eigen ratjes had.. maar nu cloud overleden is moet ik toch weer om me heen kijken. En weet niet hoe rattenspeeltjes forum verder is of daar rare rattery's opaf komen om van hun ratjes af te zijn? want dat is het nadeel .. je weet niet welke goed is en welke niet..

lees anders dit artikel van Rian eens door, misschien dat je daar wat aan hebt met de zoektocht naar een goede rattery: http://rapalje.jover.net/?page=90

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 8:56 pm 

Eens met Bram... ik ben ook begonnen met twee rattery ratjes waarvan de eerste nog binnen een jaar kwam te overlijden en de tweede wel een mooie leeftijd heeft bereikt. Daarna heb ik alleen maar opvangers gehad en die hebben bijna allemaal de twee jaar gehaald en één zelfs drie jaar.

Garanties heb je sowiezo niet. En ik zou, persoonlijk, nooit in zee gaan met een rattery waarvan ik niets weet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 9:13 pm 

Ik ken haar niet persoonlijk maar heb er een vrij slechte indruk van.

Voornamelijk vanwege het feit dat ze flink doorfokt en steeds nieuwe ratjes in huis neemt, maar regelmatig volwassen ratten aanbiedt omdat ze zelf niet de capaciteit had om zoveel ratten te houden. Ook heb ik mijn twijfels over de manier waarop ze vaak met rittens loopt te 'leuren'. Zodra iemand op dat forum zegt dat ie rittens zoekt duikt ze er bovenop en ze bood ze in het verleden ook via marktplaats aan.

Verder zou ik nog kunnen gaan vertellen wat ik denk van haar combinaties, haar fokratten en stambomen en fokkers waar ze mee samenwerkt, vermoedens die ik heb en dingen die ik gehoord heb, maar het lijkt me niet nodig om je daar mee te vermoeien. Maar als ik jou was zou ik er niet vanuit gaan dat die rittens een grotere kans hebben om gezond te blijven ;)

Ik zou je aanraden om gewoon lekker bij Parzival te gaan kijken dan weet je zeker dat je iemand steunt die haar hart op de goede plek heeft en waar het welzijn van de beestjes bovenaan staat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 10:16 pm 

je hebt me om :p Jolanda kan binnekort een bezoekje verwachten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 10:27 pm 

info over de rattery wil ik je wel per PM geven...

maar dit vond ik raar, wel even offtopic:
Citaat:
Als het via het forum van rattenspeeltjes gaat kan het al weinig goeds zijn...

Ik ben moderater bij ratten-speeltjes(eigenlijk beheerder maar alleen als mariska er niet is) en ik snap écht niet wat er nou zo ongelooflijk slecht is aan RS...
Mariska is een ongelooflijke lieve meid die echt álles voor haar ratten overheeft, misschien af en toe een beetje naïef zoals bij monica. En op het forum hebben in het verleden misschien verkeerde personen gezeten, maar die zijn er nu af. Ik ben persoonlijk niet zo erg tegen DW's en geef dat ook aan, maar er word altijd gezegt dat opvang/rattery's beter zijn. Wij laten mensen hun eigen keuze maken. Ik snap niet wat iedereen zo slecht vind aan RS...
Onze gemiddelde leeftijd is lager, dus we hebben misschien minder kennis in totaal dan de andere Fora.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 11:32 pm 

12 nesten in 1 jaar vind ik toch wel heel erg veel.
Verder ken ik haar niet maar zoveel nesten is voor mij al een reden om er niks meer te halen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 11:40 pm 

tja das wel waar ja. Heb btw zo ongeveer besloten of net voor oud en nieuw of er na 1 of 2 drolletjes te halen bij Jolanda :) zijn even de drukke dagen voorbij. Of er moet natuurlijk een echte schat binnen komen.. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 17, 2008 11:59 pm 

Ik snap sowieso niet waarom ze zichzelf een rattery noemt aangezien ze gerust met stamboomloze ratten fokt (en ook stamboomloos x stamboomloos) oja en ze heeft die rittens niet voor niets over uit d'r nestjes (laatst had ze een nestje van 5 waarvan er nog 3 over waren ofzo :lol: ).. omdat ze zo ontzettend veel fokt terwijl ze lang niet zoveel vraagt heeft, plaatst d'r eigen huisdieren uit (hoeveel hou je dan van ze, hè..) en ik zou sowieso al twijfelen door de ratteries waar ze mee samenwerkt (of in ieder geval ratten mee uitwisselt) Laatst was een ventje overleden met 11 maanden die net èèn van haar dames had gedekt en toen schreef ze als doodsoorzaak 'val in de kooi' ofzo, terwijl ze niet eens sectie had laten doen (nu is het veranderd in onbekend) Ze heeft ook amper richtlijnen (of houdt zich er niet aan, mannen van een half jaar die al mogen dekken enzo, vrouwtjes van haarzelf (zonder contract of eisen ofzo) standaard 2e nestjes (die echt helemaal niets toevoegen ook nog eens, behalve rittens met een leuk gewenst kleurtje)

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 18, 2008 12:23 am 

Aeterna: er is op zich niks mis met jullie forum en niemand twijfelt aan de goede bedoelingen of aan hoe de leden/mods daar voor hun ratjes zorgen. Wat betreft de leeftijd, ervaring en kennis die er aanwezig zijn denk ik inderdaad ook wel dat dat wat minder is, dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Maar het is wel zo dat de ratteries die daar rondhangen en hun rittens slijten, van een ander kaliber zijn dan degene die op de meer gevestigde fora zitten. Gewoon omdat daar minder kritische vragen gesteld worden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]