Het is nu za nov 18, 2017 4:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Rattery, Airattery
BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 11:12 pm 

mariska heeft het opgegeven met andere fora omdat ze bijvoorbeeld bij ratten.nl zonder duidelijke reden is geband, en op SNOR ongelooflijk weggepest is :confused:
Dus denk niet dat ze het hier nog gaat proberen. ;)

Doen jullie goed maar 1 :lol: Wij hebben er wel wat meer :P
Zolang er geen echte reden is bannen wij ook niet, al ben ik wel meer van de waarschuwingen geven en maris meer van het bannen :lol:

Ik vind dat iedereen een eigen mening heeft, en dus ook andere standaarden die iedereen voor zichzelf uit moet zoeken. Ik ga dus ook geen dingen over rattery's zeggen op het forum over dingen waar ik het niet mee eens ben.(hou me sowieso weinig bezig met rattery's, heb nou 3 rattery ratjes en 2 op komst, en allemaal van dezelfde rattery :lol: )

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 11:17 pm 

Ach, uiteindelijk willen de meeste mensen toch het beste voor hun ratten. Je registreert je op een rattenforum omdat je van ratten houdt, om het even welk forum, toch? Dat de een wat meer kennis heeft dan de ander en niet iedereen juiste adviezen geeft...ik maakte ook domme foutjes met mijn eerste ratten.
Heb me er in elk geval even geregistreerd, want net als op dit forum vind ik het wel handig en gezellig om tips en ideeën uit te wisselen. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 11:20 pm 

En daar zijn fora ook voor. Om gezellig wat te kletsen en nuttige info uit te wisselen :mrgreen: . However, het rattenwereldje wat betreft fokken is een ander gedeelte en ik vind wel dat daar met een kritische noot naar gekeken mag worden en dat er ook wat gezegd mag worden als anderen het anders zouden doen of als men aangeeft te weten waar ze mee bezig zijn maar dat uit de site en/of opmerkingen heel wat anders blijkt. En stambomen zijn gewoon erg belangrijk. Daar wordt dus ook wel vaker op gereageerd. En natuurlijk de mensen achter de rattery. Daar zijn ook al heel wat ondiervriendelijke zaken aan de gang geweest bij sommige ratterys en een flinke duscussie daarover kan denk ik ook geen kwaad.

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 11:24 pm 

Inderdaad ;)
De doelgroep van RS is vooral jonge meiden. En daarom natuurlijk zijn er veel die minder ervaring hebben. Dat is natuurlijk logisch als je net 14 bent en je eerste ratjes krijgt. Niet erg fijn als je dan afgesnauwt word als je hok te klein is. Vaak wijzen leden van RS nieuwelingen ook door naar het ratmedisch forum.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 11:24 pm 

(ik niet meer hoor)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 11:26 pm 

Elke beginner maakt fouten en dat is ook heel logisch. Als mensen echter advies krijgen en er niets mee doen maar wel alles op blijven schrijven wat ze verkeerd doen... tja, dan kunnen hier de reacties ook wel eens wat minder mild zijn maar dat is dan echt na vaak uitleggen en netjes advies geven.

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 23, 2008 11:42 pm 

En dat is ook begrijpelijk. Ik erger me ook aan mensen die niet bijster snugger zijn en elk advies in de wind slaan. Dat is gewoon frustrerend en dan houdt het een keer op.
Maar in principe denk ik dat het vooral in het belang van de ratten is om iemand op zo neutraal mogelijke wijze informatie te geven. Als forum bereik je daar waarschijnlijk meer mee dan mensen gelijk de les te lezen. Het gevolg daarvan is toch al snel dat ze voortaan simpelweg wegblijven. En daar zijn hun ratten nog het meest de dupe van.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 27, 2008 4:35 pm 

Aeterna schreef:
(ik niet meer hoor)

Nee uiteraard doe je dat niet meer, je hebt zelf een ban te pakken bij RatMedisch.
Gelukkig kan je prima zelf medisch advies geven :scratch: die je van andere fora afhaalt en zonder naar de context te kijken en ook zonder zelf enige zelfkennis verstrekt (en daardoor helaas in meerdere gevallen totaal onzinnig of levensgevaarlijk is) die door de forumleden vaak klakkeloos worden overgenomen.

Ik heb niets tegen het forum van rattenspeeltjes hoor, maar de medische kennis is absoluut onvoldoende. En omdat ratten nu eenmaal vaak medische problemen hebben vind ik dat subforum behoorlijk eng met de adviezen die worden gegeven. Er zijn simpelweg geen modjes die wel de broodnodige kennis in huis hebben.

Gr.
Frida

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 27, 2008 8:43 pm 

Ik denk dat je als Forum zijnde , toch echt wel verantwoordelijk mag voelen voor ratteries die op jou forum hun nesten proberen te verkopen
En als je dan van 1 of meerdere personen duidelijke argumenten krijgt waarom 1 of meerdere van die ratteries de naam "rattery" niet waardig zijn
dat je tbv je forumleden en de ratten , deze ratteries een ban op je forum dient te geven.
Als ratten jou passie zijn dan ben je tegen het verkeerd fokken / broodfok van ratten. door ze op je forum te laten staan help je ze juist.
Sorry maar dat vind ik dus krom.
Dus tbv je eigen forum en respect vanuit andere fora zou ik zeggen , vandaag nog bannen die hap !

Bovenstaande is niet onvriendelijk bedoeld , maar wel als positief opbouwende kritiek
:rattig: :flapperig: :ploprat:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 27, 2008 9:14 pm 

Wij bannen geen forumleden n.a.v roddels ;)

en frida ik ga niet weer met jou in discussie, dat jij mijn woorden verkeerd interpreteerd kan ik verder ook niks aan doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 27, 2008 10:01 pm 
Moderator

@John: op dit forum is het algemene beleid dat er geen ratten mogen worden aangeboden, door niemand. Alleen geregistreerde opvangen kunnen plaatsen in het betreffende forumdeel. Iemand bannen omdat zijn/haar beleid je niet aanstaat getuigt niet van professionaliteit. Je kunt iemand wel waarschuwen en/of bepaalde privileges afnemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 1:23 am 

Het is gewoon lastig - meningen over het houden en fokken van ratten kunnen heel erg verschillen en er is geen zwart en wit, goed en slecht.
Ik ben er ook geen voorstander van om mensen te bannen vanwege beleid en hun mening, zolang ze dat maar respectvol uitdragen. Je kunt wél zeggen dat je niet wil dat bepaalde fokkers hun ratten aanbieden op je forum, maar het kan wel heel leerzaam zijn om 'andersdenkende' mensen op je forum te hebben.

Voor mij persoonlijk is alles bespreekbaar, als iemand mij goed kan uitleggen waarom hij iets doet, dan wil ik daar altijd naar luisteren, relativeren en me proberen te verplaatsen in die situatie. Volgens mij kan ik best wel goed discussiëren met iemand waar ik het niet mee eens ben. Maar ik ben ook niet te beroerd om mijn mening te geven en om een fokker af te raden als ik de indruk heb dat die fokker niet biedt waar diegene naar op zoek is. Dat lijkt mij 'fair enough'.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 1:33 am 

Overigens vind ik dus níet dat de discussie geschuwd moet worden op een forum, zoals volgens mij op ratten-speeltjes gebeurt.
Wel is het moeilijk om de discussies 'op niveau' te houden, omdat mensen het nogal vaak persoonlijk gaan trekken... Zolang er op de bal gespeeld wordt en niet op de persoon, en respectvol met elkaar wordt omgegaan, is een stevige discussie juist een toevoeging op een forum.
Echter, de manier waarop op sommige fora met mensen omgegaan wordt die volgens de forumleden iets 'fout doen' kan idd niet door de beugel. Maar aan de andere kant hebben mensen ook weer niks te zoeken op een forum, als hun mentaliteit en handelen te ver van de algemene normen af liggen... je zit op een forum om gezellig over ratten te kletsen met mensen die toch enigszins gelijkgestemd moeten zijn, wanneer een meningsverschil te groot is dan blijft dat wel bezwaarlijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 12:26 pm 

Aeterna schreef:
mariska heeft het opgegeven met andere fora omdat ze bijvoorbeeld bij ratten.nl zonder duidelijke reden is geband

Hier kan ik de reden wel van geven, dezelfde als die Mariska heel goed weet omdat het diverse keren duidelijk is gemaakt.

Ratten.nl wordt gesponsord door Casper, hierdoor is commerciële verkoop van rattenspullen verboden, dat is nu eenmaal de (logische) afspraak.
Mariska heeft onder diverse accounts steeds weer opnieuw haar hangmatten aangeboden, iedere keer is ze gewaarschuwd en iedere keer had ze daar maling aan. Dat is de reden dat ze een permanente ban heeft, niet omdat ze Rattenspeeltjes heeft. Na ettelijke keren strenge waarschuwingen geven was de maat gewoon vol. :roll:

SOK Shop

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 28, 2008 12:41 pm 

Hm, dat lijkt me een heel duidelijke regel inderdaad.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]