Het is nu di nov 21, 2017 4:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Goede DW's
BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 1:49 am 

Iedereen kraakt altijd de dierenwinkels af (en terecht). Maar er zijn duidelijk dw's die het goed doen, en daar is dat een beetje sneu voor. Daarom heb ik 2 dierenwinkels (ik zal het adres nog wel eens vermelden, weet het niet uit mijn hoofd) die goed werk verrichten. PS: :!: Ik kom uit Limburg, als je nu in Gelderland woont of zo, ze zijn nu ook weer niet zo fantastisch om er zo een end voor te rijden. :!:

1: DISCUS / FLAMINGO
(ik weet de naam niet precies, op het uithangbord staat Discus, en op het raam staat Flamingo) :weetniet:

Als je binnenkomt zie je veel vis attributen. Links liggen veel hengels, en rechts staan allerlei kooien. Je loopt een klein gangetje door, de zaak is erg groot. En het eerste gedeelte bestaat uit vis spullen zoals aas en hengels. Als je dan doorloopt kom je op het dieren gedeelte uit. Daar liggen boekjes, voer, kooien, etc. En leuk speelgoed! (voor de dieren, duh! :visopkop: )
Hoewel je daar nooit echt zekerheid van hebt, hebben deze mensen (die indruk krijg je daar tenminste) verstand van zaken. Zo zag ik een man een hengel kopen, hij wou er wat van weten, toen kreeg hij allerlei info, die varieerde van de hengel, tot de vissport zelf. Het zelfde geldt voor de dieren artiekelen. Dus. Naar mijn mening het proberen waard, het mooiste is, ze verkopen GEEN DIEREN! (alleen speciale vissen als lokaas op de vis afdeling, maar die zitten in een mooi verblijf.)

2: DIERENSPECIAAL ZAAK (in Meerssen)

Het fijne van de zaak is dat ze veel hebben voor weinig geld, ze hebben leuke en originele speeltjes, waarvan sommige ook alleen daar te krijgen zijn. Zo krijg je 1 kg voer, voor 2,99 (of dat veel is weet ik niet, ik ben 12). Eerst dacht ik dat ze geen dieren verkochten, maar achter in een kamer zaten dan toch vogels en knaagdieren, maar dit is geen nadeel. Ze zaten allemaal in een nette kooi, met leuke speeltjes en slaap huisjes, een groepje hamsters had bijv. een groot slaaphuis en een loopwiel. Ze zagen er tevreden en vredig uit. :fllyingangel: (met een plechtige stem). Alles was volmaakt, op 1 ding na! Er stond een puistelige puber :schrik: met een dikke bos rood haar, en een geërgerde blik in zijn ogen. Nee, de klantenservice was die dag niet wat het geweest moest zijn. Maar ja, de andere dagen wel. De student keek als een lijk voor zich uit en wist de ballen van dieren en toebehoren. Hij zou van mij al een oorkonde en een lintje krijgen als hij wist dat dit een dierenwinkel, en niet de V&D was. :x

Dit was het zo'n beetje, het adres komt nog wel. Moet ik even opzoeken. :proost: :google:

Profiel  

Berichttitel: Re: Goede DW's
BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 4:36 am 

Bo & Co Groningen
Verkoopt geen dieren (ook geen vissen of konijnen ofzo) heeft de wat apartere merken, niet verschrikkelijk groot assortiment maar wel leuke dingetjes.

Dierenvriend Nikkie (dacht ik) in Scheemda.
Heeft wel konijnen, cavia's, hamsters en muisjes maar in ruime hokken met verdiepingen en speeltjes.
Apart ingerichte winkel, nieuwe merken en personeel dat weet waar ze het over hebben en erg enthousiast zijn.
Ze hebben qua voer niet heel veel keus maar kunnen praktisch alles bestellen en hebben standaard Vadigran.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 12:30 pm 

nope, over hier in de buurt heb ik geen zinnig woord over de dw's te zeggen :nee: (wijchen, nijmegen)
nijmegen weet ik niet álle dw's , wijchen wel, en het is niks! ;)

† m'n 16 engeltjes † Rust zacht lief krullerig schaapje

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 12:49 pm 

Het Vogelasiel - Tilburg

Zijn eigenlijk een vogelopvangcentrum, maar hebben er een dierenwinkel naast. Verkopen geen dieren uit overtuiging. Hebben wel konijnen en cavia's in de opvang die ze heel soms uitplaatsen als ze het idee hebben dat ze echt een goed plekje krijgen, maar dan natuurlijk met opvangovereenkomst ed.

Grote dierenwinkel, met ook ontzettend veel leuke spulletjes voor knagers.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 1:54 pm 

Er zijn maar weinig dw's die het goed doen. Maar ik vind het fijn om te zien dat sommige mensen wel gewoon hun werk doen. Hopelijk zijn er bij jullie in de buurt nog wat goede dw's :rattenkrabbel:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 2:43 pm 

hier in de buurt hebben we alleen maar winkels waar ze dus WEL dieren verkopen. heb er bij sommige al een paar x wat van gezegt. hier zitten ze nogsteeds in kleine glazen bakken.

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 3:05 pm 

Rattenopvang Noah schreef:
Bo & Co Groningen
Verkoopt geen dieren (ook geen vissen of konijnen ofzo) heeft de wat apartere merken, niet verschrikkelijk groot assortiment maar wel leuke dingetjes.

:knikt: ! Wel een beetje aan de dure kant, maar ze hebben inderdaad leuke dingetjes :) Vooral veel katten/honden spul, maar je moet er vooral goed tussenkijken (klein winkeltje en veeeeeel spullen toch wel xD) Voor voer moet je er niet wezen, maar hun kattenspeeltjes vinden de ratten hier erg leuk, ze verkopen ook kleine blikjes Almo Nature, en ze hebben ook wel wat frettenspul.

Engeltjes: Bantam, Face, Norris, Chuck, Remi en Guus

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 9:10 pm 

Bij Flamingo haal ik ook altijd mijn spullen. Is eigenlijk een hengelsportzaak met beetje uitbreiding als dierenwinkel en zonder dieren! Perfect dus! :mrgreen:

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 10:28 pm 

Volgens mij heb je al eerder zo'n topic als dit geopend ;) . En we zijn niet tegen dierenwinkels, we haten ze ook niet en we gooien er zeker de ramen niet in (als iemand iets wil bekennen dat mag dat hier :mrgreen: ). We zijn wel tegen verkoop van dieren in dierenwinkels en omdat dit een rattenforum is, hebben we het vooral over de verkoop van ratten in dierenwinkels.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 21, 2008 10:52 pm 

Hier in Wageningen zit Happy Pets, die verkopen geen dieren uit principe. Helaas zijn ze alleen gericht op honden, katten en konijnen, dus ik kom er nooit, maar ik vind het hoe dan ook positief :-) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 1:47 am 

klopt het trouwens dat de meeste info uit zo'n boekjes die ze verkopen, niet klopt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 1:55 am 

Lees meer op het forum en volgens mij kan je dan alle antwoorden op je vragen vinden! ;)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 1:55 am 

In dit topic ben je heel positief over dw's en de Flamingo en in het topic dat je later opende niet viewtopic.php?f=11&t=2761" target="_blank . Zou je berichten over eenzelfde onderwerp bij elkaar willen plaatsen en niet elke keer een nieuw topic openen, want het is zo niet meer te volgen ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 6:40 am 

Ik denk dat ze bedoelde er positief over te zijn dat bij Flamingo geen dieren verkocht worden.
Aangezien sommige mensen uit principes alleen zo'n dw's zouden binnen stappen

Haar andere topic gaat over de aanwezige kennis die volgens haar niet goed blijkt te zijn.
Ik neem aan dat het "vissekom" verhaal met een strooiwagen vol zout genomen moet worden ?
Of het is een grapje geweest van de verkoper en zij heeft daar niet mee om kunnen gaan ...
ik gok maar wat ;-)

Mijn punt is dat beide topics elkaar niet perce tegen hoeven te spreken, 't is net hoe ze het bedoeld heeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 24, 2008 10:57 am 

Dat van dieren in dw's heb ik erbij gehaald, de eerste post gaat over goede dw's en dan ook qua service en kennis van de medewerkers ;) .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]