Het is nu di nov 21, 2017 3:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ratje vangen?
BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2009 5:58 pm 

Ik kreeg net van mijn moeder de horen dat onze overbuurvrouw een ratje had zien zitten in haar tuin, en ze dacht dat het mijn ratje was. Nee, het was niet mijn ratje, maargoed, ik ben toch benieuwd. Het zou een zwarte zijn, ik weet niet of dit een wildkleur is? En of het uberhaupt een wild ratje is?

Is het de moeite waard om te gaan kijken en hem evt te vangen? Misschien is het wel een verdwaald ratje, die nu kou zit te lijen daar in die tuin :(

Profiel  

Berichttitel: Re: ratje vangen?
BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2009 6:03 pm 

Kan een wilde zijn, er zijn 2 soorten wilde ratten, de Bruine rat en de Zwarte rat. Dus het zou een Zwarte rat kunnen zijn, maar die zijn wel zeldzaam. Ik heb eigenlijk geen idee hoe je er achter kan komen of dit een wilde of een tamme is. Zou je idd even moeten gaan kijken, wie weet is het aan het gedrag te merken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2009 7:30 pm 

Zou zeker even kijken, en als het wild blijkt te zijn, lekker laten zitten :-) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2009 7:40 pm 

Zwarte ratten zie je zélden, zeker niet in een tuin in daglicht!

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2009 8:19 pm 

Ik ga morgen even kijken, als ie er nog zit dan... nu het is het te donker denkik, tenzij ik een zaklamp zoek ofzo :idea:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2009 9:27 pm 

Het zou wel heel zielig zijn als het om een tam ratje gaat
:( Zo koud! Hoop dan dat je hem te pakken krijgt..

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2009 11:02 pm 

Hey feather ik kom ook uit Uden
Als je wil kan ik wel meehelpen met vangen
(+ bekijken of het een wilde is , want die moet je niet vangen :P )
Laat maar even weten in dit topic of per pm

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 02, 2009 11:06 pm 

Vind het ook wel klote als het een tamme is en hij met vrieskou buiten zit
Hoe meer ik er over denk hoe meer zorgen ik mij maak.
Ik wil ook nu al gaan kijken , eventueel ook alleen als je mij adres geeft en tel. van die mensen zodat ik laat weten dat ik langs kom.
Ik heb wel een hok om hem zolang in te doen.

Dus reageer snel als het vanavond nog geregeld kan worden , ik heb zelf een goede felle lamp

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2009 3:42 am 

Alathariel schreef:
Kan een wilde zijn, er zijn 2 soorten wilde ratten, de Bruine rat en de Zwarte rat. Dus het zou een Zwarte rat kunnen zijn, maar die zijn wel zeldzaam. Ik heb eigenlijk geen idee hoe je er achter kan komen of dit een wilde of een tamme is. Zou je idd even moeten gaan kijken, wie weet is het aan het gedrag te merken.

maar zien wilde er niet wat anders uit? Tamme zien er toch wat ' vrediger' uit dan zo'n wilde of niet?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2009 1:32 pm 

is het ratje al gevangen? of terug gevonden? ik zelf zou bij het eerste nieuws dat er 1 in de tuin van iemand zit meteen naar buiten rennen .. want je weet niet hoe ze 1 avondje overleven misschien was hij net die dag gedumpt.. hopelijk vang je hem snel

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2009 2:22 pm 
Moderator

motorratje schreef:
maar zien wilde er niet wat anders uit? Tamme zien er toch wat ' vrediger' uit dan zo'n wilde of niet?

Nee, van een afstandje zie je écht het verschil niet tussen een tamme en een wilde (agouti). Ze gedragen zich zelfs hetzelfde! Dit heb ik meerdere malen in de praktijk kunnen zien. Maar: een tamme zal zich niet verstoppen of weglopen, een wilde wel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 04, 2009 3:29 pm 

Ik zit ook nog steeds te wachten op een update van Feather aka Veerle .... :huh:

Zij had die avond bij die mensen gevraagd of zei samen met mij naar de rat in de tuin mocht zoeken maar die mensen stemden
er niet mee in dat een vreemde man (ik :shifty: ) bij hun in de tuin zou komen ...

Veerle liet later weten dat ze die avond nog samen met een vriend zou gaan kijken.
En nu wacht ik dus ook vol spanning op een update.
Maar ze zal wel niet meer zijn geweest en/of niks gevangen want dan had ze wel wat laten weten
:confused:

Nu maar hopen dat het toch geen tamme rat was .... :|

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2009 2:54 pm 

!!!!
Sorry voor de late reactie! :oops:

Het is allemaal een beetje raar gelopen :confused: ik wilde die mensen (de buren dus) bellen, om te vragen of ik toch nog even mocht komen kijken, want ze zeiden: 'als je nog wil kijken dan moet je het maar laten weten!'. Dus ik bellen, en smsen naar het buurmeisje enzo, maargoed geen gehoor, en geen reactie :confused: er was ook niemand meer te zien binnen en alles was donker. Ik kon ook niet stiekem in de tuin want er staat er een HUGE hek om dat hele huis (zo'n groot roestijzeren ding, misschien ken je het wel John, in de land van ravensteinstraat :clown: ). Dus dat was wel een beetje klote!
Ook was het jammer dat John niet mee mocht gaan kijken, beetje flauw, maargoed het was wel hun huis dus zij hebben het voor het zeggen he. Pffff

Nou ik HOOOP echt dat het een wilde rat is geweest, en mocht het toch een tamme geweest zijn dan hoop ik dat ie zo slim was om naar een andere tuin te verhuizen, en dat ie toch nog door iemand anders is gevonden ofzo.

Ik hoop niet dat ik in de zomer (als de buurman in de tuin aan het werk is) te horen krijg dat ie een dooie rat heeft gevonden ofzo, want dan zou ik me zo zo zo zo zo zo schuldig voelen en spijt hebben dat ik die mensen niet uit hun bed heb getimmerd of heb ingebroken ofzo!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2009 3:15 pm 

Bedankt voor de update
Nou ja , ik had er wel alle begrip voor dat ik daar niet mocht komen van die mensen aangezien het zowieso al bijna nacht was.
(maar ik had jou topic pas heel laat op de avond gelezen en kreeg toen een beetje haast om het alsnog eventueel te regelen)
En dat ik een totaal vreemde ben voor hun EN jou , dat helpt ook al niet :lol:
Jammer dat je zelf niet meer langs kon gaan. Maar dat had je de volgende dag wel gekunt toch ?
Afijn, hoe het ook loopt , als het een gedumpte tamme rat is dan heeft daar maar 1 schuld aan en dat is de persoon die het ratje gedumpt heeft.
Dus niet ik noch jij hoeven ons daar schuldig over te voelen.

FF een andere vraag , ga jij naar de Da in Uden ? hebben die beetje verstand van ratten ? want ik ga altijd helemaal naar duiven toe (45 min rijden :-) )
Grtz

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 05, 2009 3:38 pm 

Feather schreef:
Ik hoop niet dat ik in de zomer (als de buurman in de tuin aan het werk is) te horen krijg dat ie een dooie rat heeft gevonden ofzo, want dan zou ik me zo zo zo zo zo zo schuldig voelen en spijt hebben dat ik die mensen niet uit hun bed heb getimmerd of heb ingebroken ofzo!

Nou, als die rat nu doodgaat is daar in de zomer niks meer van terug te vinden hoor ;) .

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]