Het is nu do nov 23, 2017 12:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 02, 2009 10:11 pm 

vliegende ratten :shock:
Spoiler:
sorry kon het niet laten :rolling:

fijn dat ze zich al beter voelen! wordt vast nog beter!

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 2:09 am 

Hoi,
Ik had al een ratje,... toen ik ze kocht was ze ongeveer een 7-tal weken oud. vrij jong dus en 't heeft me heel wat bloed, zweet en tranen gekost om ze tam te krijgen.
Nu, ik hoor jullie al zeggen,... 1 rat?!?!?
dit dacht ik ook, ik woon nog steeds thuis en moet me dus nog steeds schikken naar de "huisregels". maar mijn zus en ik rebelleren dat de stukken eraf vliegen en we hebben het duel met de mama gewonnen :-D Morgen mag ik dus (EINDELIJK!!!!!) een tweede ratje halen. ik ben zo blij dat ik jullie dit nieuws wilde melden.
welnu, het ratje dat ik nu heb is een vrouwtje, maar ze is heel gespannen en loopt heel snel rond etc. tot een 2-tal weken terug beet ze me (tot bloedens toe) als ik haar woe oppakken uit de zetel of vanonder m'n trui of zo,... nu bijt ze niet meer.
tot voordien werd haar kooi om de week veranderd en stond de kooi op een heel zichtbare plaats.
een rat houdt van variatie maar volgens mij heeft 't beestje er enkel maar serieus wat stress mee gekregen. nu staat de kooi ergens op een rustig plekje, tussen een kast en de zetel.
maar goed, ik vertel maar...

wat ik eigenlijk wil vragen, ik mag morgen dus om een tweede ratje (ik heb ondertussen de note uitgeprint van dit forum "waarom een tweede ratje" (om lekker onder de neus van m'n mama te schuiven :-) ) en hoe ik een ander ratje introduceer.)
ervaring troef is mijn motto dus als er mensen zijn die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt,... pleas,... tell me about it !!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 9:12 am 

Hoe oud is het ratje nu? Dat heeft namelijk ook te maken met hoe de introductie zou kunnen verlopen. Je hebt dit dus al gelezen: http://www.ratjes.nl/introductie ? Wat voor vragen heb je nog?

En waar ga je het tweede ratje vandaan halen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 2:11 pm 
Mushu, (zo heet dat pluizebeestje:-) ) is nu ongeveer 11 weken oud.
ik zou nog een tweede ratje willen halen uit de DW. Ik woon in belgië en heb het hele internet al es uitgepluisd naar een bekende ratterij maar helaas. ik heb ook geen auto en zo, dus deze verplaatsing is quasi onmogelijk.
Mushu komt ook uit de DW en moest heel veel niezen in het begin. (Toen ben ik wel naar de dierenarts gestapt en kreeg een soort medicijn mee, moest ik een paar druppeltjes in haar drinken doen,... Mushu niest nu niet meer.)
sjah, concrete vragen heb ik niet, ik heb wel de nota naast me liggen van de introductie, maar mss zijn er nog een aantal zaken waar ik op moet letten? (die ik eventueel over het hoofd zou gezien hebben?)
we hebben nu een redelijke kooi waar Mushu inzit. met 2 ratjes is dit in principe ook nog te doen. maar m'n zus en ik sparen (een speciaal ratten-spaarpotje:-) ) en als daar genoeg inzit dan kopen we ons zo'n supergrote kooi:-)
dus jah, nogmaals, concrete vragen heb ik niet, maar mss geraak ik wat wijzer uit verhalen van mensen waar ik dan nog 't één en ander van opsteek?

BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 2:17 pm 

Dit laatste bericht is van mij, maar heb me vergeten inloggen,... vandaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 2:26 pm 

11 weken is nog erg jong, dus een introductie zou geen probleem moeten zijn.

Waar woon je in België? Want er zijn veel rattenliefhebbers daar die ofwel fokken ofwel opvangen. Tip: kijk eens op dit forum: http://www.ratnroll.org/forum/

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 9:44 pm 

Géén rat uit de DW halen, er zitten genoeg opvangertjes die nog een thuisje zoeken en vaak kan er een rattentaxi geregeld worden, zodat de rat bij jou in de buurt komt, of ergens halverwege ofzo. Kijk maar eens op de site van de ROLL

Een grote kooi kan je ook tweedehands kopen en inrichting moet niet veel kosten: kartonnen doosjes, handdoeken als hangmatje, papiersnippers, spulletjes uit de zeeman en ikea ...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]