Het is nu vr nov 24, 2017 1:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 07, 2009 11:49 am 

Hey hey,

ik was voor een vriendinnetje rattery's in noord-brabant aan het zoeken en alle rattery's in de categorie noord-brabant zijn gestopt.

weet iemand waar ik kan kijken voor een rattery in de buurt van Tilburg??

alvast bedankt

Marielle & Co

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 07, 2009 12:48 pm 

Die is er niet, dus moet je iets verder zoeken. ;) Kijk ook eens op ratteries.nl

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 07, 2009 1:01 pm 

In Antwerpen zit Rattery Gondolin die in de toekomst nog nestjes gepland heeft - dat het dichtstbij denk ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 07, 2009 1:57 pm 

dank jullie, ik geef het door.

groetjes Marielle & Co

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 18, 2009 10:24 pm 
MarieJeltje schreef:
Hey hey,

ik was voor een vriendinnetje rattery's in noord-brabant aan het zoeken en alle rattery's in de categorie noord-brabant zijn gestopt.

alvast bedankt

Marielle & Co

als limburg niet te ver is voor u
mag u zoeken op ratterij limburg-zuid
mvg tamara en ralph

BerichtGeplaatst: do jun 18, 2009 10:40 pm 

Gast schreef:
MarieJeltje schreef:
Hey hey,

alvast bedankt

Marielle & Co

als limburg niet te ver is voor u
mag u zoeken op ratterij limburg-zuid
mvg tamara en ralph

Mmmmm... ik kom jullie alleen tegen op Marktplaats... Ik (en dat is mijn persoonlijke mening) heb het niet zo op ratterys die hun ratten via Marktplaats 'slijten'. Dan zie ik dat jullie fokken met Naaktjes. Jullie geven 3 maand garantie :weetniet: ... en dan denk ik: "het zijn verdorie geen schoenen..." :confused: En hoe zit het met stambomen?

Maar het is natuurlijk aan iedereen om te zoeken op Rattery Limburg-Zuid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 18, 2009 10:44 pm 

Monique & harem schreef:
Mmmmm... ik kom jullie alleen tegen op Marktplaats... Ik (en dat is mijn persoonlijke mening) heb het niet zo op ratterys die hun ratten via Marktplaats 'slijten'. Dan zie ik dat jullie fokken met Naaktjes. Jullie geven 3 maand garantie :weetniet: ... en dan denk ik: "het zijn verdorie geen schoenen..." :confused: En hoe zit het met stambomen?

Maar het is natuurlijk aan iedereen om te zoeken op Rattery Limburg-Zuid.

Ik kan het hier enkel maar mee eens zijn, en ik denk dat ik voor heel het forum spreek als ik zeg dat zulke fokkers hier niet gewenst zijn.

Als jullie hier echter komen om te lezen en leren, zijn jullie natuurlijk wel hartelijk welkom ;)

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jun 18, 2009 10:52 pm 

Daar sluit ik me bij aan :knikt: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 19, 2009 12:14 am 

Ik kan zeker rattery Ruby aanraden, dat vind ik een zeer geode rattery. Zij zitten in Rijswijk (bij den haag).

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jun 19, 2009 11:43 am 

Op ratten.nl kwamen ze alleen om hun rittens proberen te slijten.......Maar niet aan te raden dus ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 1:39 pm 

Ik ga het even hier vragen hoor, aangezien het Ratteries in Noord-Brabant betreft ;)

Binnenkort wil ik dus twee ratjes gaan aanschaffen, maar ik ben nu alvast opzoek naar een Rattery hier in de buurt.
Ik heb al wel de Gondolin (?) in Antwerpen gevonden, die naam heb ik hier ook wel zien voorbij komen (al zie ik nergens geplande nesten staan, kan dat?), dus ik ga er vanuit dat het positief is. ;) Probleem met Antwerpen is dan dat ik met de bus zou moeten, bus vanuit Ossendrecht naar Putte, Putte naar Antwerpen, nu is dit wel goed te doen, maar ik ben bang dat het voor de ratjes zelf absoluut niet fijn is en vooral een hoop gestress gaat zijn.
Ik had een Rattery in Roosendaal gevonden maar die lijkt gestopt te zijn dus dan is de andere optie nog een Rattery in Breda, Rattery Spiros:http://ratteryspiros.jimdo.com/

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze Rattery? Goed of slecht?
In Breda zouden ze namelijk wel een keer met de auto opgehaald kunnen worden als ik mijn broer lief aan kijk, dit is dus een stukje fijner voor de ratjes lijkt mij. :)

Alvast bedankt in ieder geval!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 2:01 pm 

Ik heb zelf geen ratjes van rattery spiros, maar ik ben er wel een keer ratjes op gaan halen van een rattery die nu in Belgie zit, maar waarvan de ratjes bij rattery spiros opgehaald mogen worden.

Cokkie is een hele aardige vrouw die (wat ik zo kon zien aan haar persoonlijk en aan haar site) veel weet over ratjes en genetica. Ze is heel erg begaan met de beestjes en deze zien er ook supergoed uit. Ze staan in de woonkamer in twee grote Tower's.

Mijn ervaringen met Rattery Spiros zijn helemaal goed! :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 2:05 pm 

Mijn eerste indruk is een nee. Waarom? (en ik heb echt maar heel even gespiekt).... ze hebben momenteel 3 nesten in huis. Dat vind ik te veel voor een kleine rattery. Daarbij gebruiken ze bij 2 van die 3 nesten een zelfde man zonder stamboom en zie ik geen leeftijden bij de mama en papa staan.

Ook helemaal geen info op de site over vorige nesten (zijn al vanaf 2006 bezig) en niets over verzorging, huisvesting of gedrag....

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 2:15 pm 

Edit: Het vervoer van de ratjes van Belgie naar NL is helemaal niet erg trouwens. Als je een vervoersbakje in een grote shopper doet (zo'n boodschappentas van Jumbo of AH ofzo) dan hebben ze bijna nergens last van. Ik heb bijna al mijn ratjes van Jolanda uit Duiven dus die zijn allemaal vanuit Duiven meegekomen naar Maastricht. Tegenwoordig met de auto, vroeger met trein en OV.

Ook nog een edit over Rattery Spiros.... Misschien zijn ze wel goed maar afgaande op de site kan ik dat niet vertellen omdat er te weinig opstaat. Mijn ervaring is dat er bij een rattery die geen stambomen, leeftijden en verdere nest info op de site zet meestal iets niet helemaal klopt. ;)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 5:06 pm 

@ Angela, bedankt voor je uitleg erbij, vind ik wel prettig. Ik twijfelde zelf ook al wel bij die drie nestjes, maar aan de andere kant geven ze wel aan dat je van te voren eventueel mag langskomen om te kijken. Wat wij met onze honden hebben meegemaakt is dat altijd wel een goed teken. Natuurlijk zijn honden en ratten niet hetzelfde, maar het zijn wel beiden beestjes die gefokt worden en zo.
Maar snap wel wat je bedoelt :) en fijn om te horen dat het eventueel wel met OV zou kunnen, want het is toch iets prettiger als ik er andere mensen niet mee hoef lastig te vallen al heb ik tegen die tijd hopelijk wel een rijbewijs.. XD

Maar ik zoek nog even verder en probeer aan meer informatie te komen en zo, dus als iemand nog tips heeft! :P :angel:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]