Het is nu vr nov 24, 2017 6:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 6:04 pm 

Angela schreef:
Ook helemaal geen info op de site over vorige nesten (zijn al vanaf 2006 bezig) en niets over verzorging, huisvesting of gedrag....

ik heb zelf een website over ratten, toen ik vroeg aan ratjes.nl of ik de teksten op deze site als leidraad mocht gebruiken om mijn site uit te breiden werd mij verzocht op geen algemene info op mijn site te zetten. Zodat alle goede info op één plek te vinden is. Misschien redeneert Cokkie zo ook.

Ik zou zeggen ga niet al te veel speculeren over het aantal nestjes en geen info op de site... heb je vragen er staat een e-mail adres van Cokkie op haar site. Dan weet je zeker hoe het zit ;) .

Ik heb het helaas vaker meegemaakt dat een goede rattery wordt afgeraden omdat motieven (meerdere nestjes / geen info op site / geen volledige stamboom) verkeerd worden geintrepetteerd (volgens mij is dit niet helemaal ABN :whaha: ).

Goede raad is natuurlijk mooi meegenomen, ik heb hier zelf ook de vraag gesteld welke rattery's goed zijn... toch ben ik blij dat ik zelf ook nog op onderzoek ben uitgegaan. (En zo bij een super rattery terecht ben gekomen).

Ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten, maar ik heb dit al op verschillende fora meegemaakt en ik merk dat ik het me erg aantrek (ook al heb ik zelf geen rattery).

:bloempje:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 6:50 pm 

Nou, ik zag al wel op de site staan dat ik eventueel al van te voren langs mag komen om te komen bezichtigen en waarschijnlijk ga ik dat wel doen, kan ik meteen van alles en nog wat vragen en dan merk ik al wel gauw gauw genoeg hoe en wat denk ik toch?
Dus het is nog niet zo dat ik hem meteen heb afgeschreven hoor, ik ben alleen een beetje voorzichtig ermee, maar dat was ik al, anders had ik het hier ook niet eerst gevraagd. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 7:13 pm 

Volgens mij kun je bij elke fokker wel van te voren langs komen hoor.. ik heb nog nooit meegemaakt dat dat nièt kon. Maar dat maakt een fokker nou niet gelijk een goede in mijn ogen. ;)

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 18, 2010 8:32 pm 

Daantjevv schreef:
ik heb zelf een website over ratten, toen ik vroeg aan ratjes.nl of ik de teksten op deze site als leidraad mocht gebruiken om mijn site uit te breiden werd mij verzocht op geen algemene info op mijn site te zetten. Zodat alle goede info op één plek te vinden is.
Hier wil ik wel even op reageren, want dit klopt echt niet. Ik heb jou niet verzocht geen algemene informatie op je website te zetten, je mag helemaal zelf weten wat je op je eigen website zet ;) . Wij willen alleen niet verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van andermans teksten en daarom zeggen wij tegen iedereen dat ze niet onze teksten of een gedeelte daarvan mogen gebruiken op hun website, ook niet als de bron wordt vermeld. Want dan lijkt het of wij de teksten goedkeuren en dat doen we niet. Want wij passen onze teksten aan indien nodig en ik weet niet of iedereen die van ons kopieert (en waar onze naam bij staat) dat wel aanpast of dat als mensen hun teksten gaan inkorten of herschrijven, controleer ik niet of de informatie dan nog wel klopt en dan staat onze naam er wel bij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 9:13 am 

Tearfull_Dawn schreef:
Nou, ik zag al wel op de site staan dat ik eventueel al van te voren langs mag komen om te komen bezichtigen en waarschijnlijk ga ik dat wel doen, kan ik meteen van alles en nog wat vragen en dan merk ik al wel gauw gauw genoeg hoe en wat denk ik toch?
Dus het is nog niet zo dat ik hem meteen heb afgeschreven hoor, ik ben alleen een beetje voorzichtig ermee, maar dat was ik al, anders had ik het hier ook niet eerst gevraagd. :)

Ik heb het niet over jou specifiek, nogmaals ik wil niemand aanvallen of voor het hoofd stoten. En het is goed dat je voorzichtig bent... ik had in je vorige posts al gelezen dat je had gezien dat je van tevoren al bij de rattery langs kon gaan.

Het komt helaas in vele andere gevallen wel voor dat nieuwe rattenbezitters niet zelf gaan kijken omdat ze op een forum lezen dat een rattery "niet veel soeps" blijkt te zijn. Ik heb altijd zo iets, je kan het best oordelen als je het met eigen ogen hebt gezien ;)

@ Hilde:sorry dan heb ik dit stukje fout gelezen: Over het gebruik van de teksten: wij hebben ervoor gekozen om gebruik van teksten niet toe te staan. De reden hiervoor is dat wij ons best doen om zoveel mogelijk juiste informatie op één plek te bundelen.

Ik heb dit gelezen als zijnde: we willen het op één plek houden, dus liever niets plaatsen... mijn excuus! :bloempje:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 9:22 am 

@ Hilde: de teksten zouden niet letterlijk overgenomen worden (maar dat stond geloof ik ook in mijn pb :oops: :lol: ). Ik wilde ze graag als leidraad gebruiken omdat de teksten qua lay-out heel goed in elkaar zitten.

Het is helemaal goed gekomen :thumbsup:

Ik heb jullie er bij de links bij gezet, jullie hebben een hele goede site!!! :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 9:59 am 

Ik ga hier niet de hele pb plaatsen, dat is correspondentie tussen ons, maar lees even verder dan de eerste zinnen zou ik zeggen. En als ik het niet duidelijk uitgelegd hebt, dat kan, dan had je ook even om verdere toelichting kunnen vragen ;) . Hoe kan ik jou nou verzoeken geen algemene informatie op jouw eigen website te zetten :duh: . Gevalletje van miscommunicatie zullen we maar zeggen en nu weer ontopic :-) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 10:21 am 

rattery Gondolin zal geen nesten meer hebben in de toekomst.

rattery Spiros vind ikzelf (persoonlijk he!) geen goede rattery:
ze spreken zichzelf heel erg tegen op hun eigen site:
*"beperkt blijven tot enkele nestjes per jaar" -> ze zitten nu al aan 3?
*"mannen zonder stamboom moeten minstens anderhalf jaar oud zijn" -> ze gebruiken idd een onbekend ventje als hij nog maar net 1 jaar is geworden en dan zetten ze hem gelijk direct twee keer in

en nog een paar dingen:
*"De rittens zijn minimaal 5 weken oud voordat ze weg gaan en moeten minimaal 75 gram wegen." dit is wel heel erg weinig, zelfs opvangs houden de regel van minimum 6 weken en 100gr aan!
*ook een vrouwtje dat haar tweede nest heeft voor haar eerste jaar terwijl ik nergens terugvind wanneer haar eerste nestje was...
*alleen al omwille van de afkomst van de fokratten en de ratteries waar ze mee samenwerkt, als je goed kijkt is een deel van de fokratten afkomstig van René Bastiaans, ze lijken mij eigelijk vooral op kleur (en karakter) te fokken....

maar goed, voor gewoon particulieren, voor huisdierratjes, zal je daar wel ok zitten denk ik, de ratjes zullen wel tam zijn en eigen ratten worden denk ik wel goed verzorgd. alleen kwa gezondheid zijn hun ratjes "russisch roulette" denk ik...
een goeie rattery die ik kan aanbieden is rattery Rapalje maar dat is al een eindje weg én zij zit altijd volgereserveerd geloof ik....

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 12:33 pm 

Daantjevv schreef:
Tearfull_Dawn schreef:

Ik heb het niet over jou specifiek, nogmaals ik wil niemand aanvallen of voor het hoofd stoten. En het is goed dat je voorzichtig bent... ik had in je vorige posts al gelezen dat je had gezien dat je van tevoren al bij de rattery langs kon gaan.

Het komt helaas in vele andere gevallen wel voor dat nieuwe rattenbezitters niet zelf gaan kijken omdat ze op een forum lezen dat een rattery "niet veel soeps" blijkt te zijn. Ik heb altijd zo iets, je kan het best oordelen als je het met eigen ogen hebt gezien ;)

Ook al zou je langsgaan en ziet alles er tip top uit, goede huisvesting en verzorging maakt je toch nog geen goede fokker? :scratch:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 1:21 pm 

Nee dat klopt, maar het verklaard wel veel... als het er als een zwijnenstal uit zou zien weet je in ieder geval dat je om moet draaien :whaha: En ik denk dat je het met me eens bent dat het er bij een broodfokker heel anders uitziet dan bij een goede rattery ;)

Ik vind het zelf fijn om iemand face to face vragen te stellen, over van alles en nog wat met ratjes te maken heeft. Een gezichtsuitdrukking spreekt duizend woorden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 1:24 pm 

Ik denk dat ook hier het verschil aangegeven moet worden tussen goede fokker qua gezondheid en gedrag of zorg voor diertjes.

Een goede fokker in mijn ogen:
- Heeft geen 3 nestjes op 2 maanden tijd maar 3 of 4 per jaar maximaal. Zo kun je ook alles in de gaten houden, bijhouden en genoeg tijd en energie in de rittens steken.
(Ik heb hier nu een nestje van 10 rittens die nu 5.5 week zijn. Als ik terugkijk hoeveel tijd en aandacht we daarin gestoken hebben dan kan ik me niet voorstellen dat iemand met 3 bewuste nesten tegelijk dit ook kan doen....)
- Fokt met ratjes waarvan stamboom bekend is en eventuele gedragsafwijkingen en ziektes. Dit is bij Spiros niet het geval anders zet ze geen man van net 1 jaar oud 2 x achter elkaar in en dus ook geen man van René Bastiaans.
- In mijn ogen gaan rittens inderdaad vanaf 6 weken weg of bij minimaal 100 gram.

Door bovenstaande feiten vind ik Spiros geen goede rattery in het kader van gezondheid of gedrag. Maar zoals Linsietjen aangeeft zegt dat niets over haar omgang met ratjes en de verzorging ervan. Het ligt er gewoon aan wat je voor jezelf wil. ;)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 1:25 pm 

:knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 1:28 pm 

Daantjevv schreef:
Nee dat klopt, maar het verklaard wel veel... als het er als een zwijnenstal uit zou zien weet je in ieder geval dat je om moet draaien :whaha: En ik denk dat je het met me eens bent dat het er bij een broodfokker heel anders uitziet dan bij een goede rattery ;)

Ik vind het zelf fijn om iemand face to face vragen te stellen, over van alles en nog wat met ratjes te maken heeft. Een gezichtsuitdrukking spreekt duizend woorden...

En toch kan ook een prutrattery alles goed voor elkaar hebben, juist om een goede indruk te wekken, terwijl het he-le-maal nièts veranderd aan de lijnen waar ze mee fokken. Het verschil tussen een broodfokker en hobbyfokker lijkt me ook al wel duidelijk zonder langs te gaan en daar gaat het hier ook niet om, het gaat om het verschil tussen goede en minder goede ratteries en in mijn ogen hangt dat van zoveel meer af dan alleen goede huisvesting of verzorging...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 1:37 pm 

Het voelt een beetje als reclame maken voor mijzelf :oops: maare....

Jij en/of je vriendin is/zijn ook welkom om hier eens te komen kijken. Ik woon in Rotterdam.
Ik weet niet of het om mannetjes of om vrouwtjes gaat? Ik heb 2 nestjes in de planning, er kan nog gereserveerd worden voor mannetjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 1:45 pm 

Woods! schreef:
Het voelt een beetje als reclame maken voor mijzelf :oops: maare....

Jij en/of je vriendin is/zijn ook welkom om hier eens te komen kijken. Ik woon in Rotterdam.
Ik weet niet of het om mannetjes of om vrouwtjes gaat? Ik heb 2 nestjes in de planning, er kan nog gereserveerd worden voor mannetjes.

Je mag best reclame maken voor jezelf! Als ik Parzival en Rapalje in je nestplanning zie staan dan vind ik reclame niet erg ;) . (Ben een beetje bevooroordeeld, haha).

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]