Het is nu vr nov 24, 2017 12:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 2:42 pm 

Okay dan haal ik ze dus niet bij Rattery Spiros, jullie argumenten zijn heel erg duidelijk en ik vind het gewoon erg belangrijk dat ze gezond gaan zijn, wat daarbij dus nog behoorlijk onbekend is, in verband met dat mannetje.
:)
@Woods!

Ik heb dit topic niet geopend ;-) maar omdat mijn vraag ook ratteries in Noord-Brabant betrof heb ik het wel hier gezet, leek me zo onzinnig om er speciaal een nieuw topic voor te openen. :roll:
Maar ik denk dat ik twee vrouwtjes wil, voorlopig is het ook nog niet zo dat het al gaat hoor, duurt nog even voordat ik de kooi kan bestellen en wil er wel voor zorgen dat mijn DAkosten potje een beetje vol zit in geval van nood.
Dus het gaat allemaal nog wel even duren, maar ik wilde me alvast een beetje gaan oriënteren en zo!
En vooral uitvinden of er hier iets is wat een beetje in de buurt zit, maar ik las dus al dat het geen al te groot probleem hoeft te zijn om met het OV te gaan, dus dan maakt dat ook net iets minder uit en Rotterdam is gelukkig wel goed te doen.
Maar ik denk dat het nog wel zo een drie maanden gaat duren of zo hoor :oops: heb tegenwoordig dan wel weer een baantje, maar zoals ik al zei, wil er gewoon echt heel zeker van zijn dat ik ze alle zorg kan bieden die ze nodig hebben!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 19, 2010 8:49 pm 

Ik had even niet door dat jij het topic niet gestart hebt. :oops:

Goed dat je juist zo van tevoren al op zoek bent.
(Houd er wel rekening mee dat je soms echt al vrij vroeg moet reserveren.)

Als je het leuk vind ben je nog steeds welkom om eens hier te komen hoor. Misschien wel fijn om juist bij verschillende rattery's een indruk op te doen voordat je kiest. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 20, 2010 12:46 pm 

Daantjevv schreef:
Ik vind het zelf fijn om iemand face to face vragen te stellen, over van alles en nog wat met ratjes te maken heeft. Een gezichtsuitdrukking spreekt duizend woorden...

Maar dat betekent nog niet dat je de juiste informatie krijgt. Hoe vaak ik al met mensen heb gesproken die denken dat ze hun ratjes bij een goede rattery vandaan halen, maar dan vertellen ze welke informatie ze hebben gekregen en dan klopt daar weinig van. Maar als iemand onwetend is (en dat zijn de meeste reserveerders die alleen een paar huisdierratjes willen toch wel, is ook niets mis mee) dan kun je als rattery een hoop onzin op een zeer geloofwaardige manier vertellen.

SOK Shop

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 20, 2010 2:54 pm 

@ Denise: Daar geef ik je helemaal gelijk in... en ik vind het jammer dat zoiemand zichzelf de naam rattery heeft gegeven. Zoals het hier (geloof ik) al vaker is gezegd elke zot kan zichzelf een rattery noemen. Des te belangrijker is het om jezelf van tevoren goed in te lezen over het houden, aanschaffen en verzorgen van ratjes (ook al gezegd op dit forum :oops: :lol: ;) ).

Waarom ik dit bericht eigenlijk post en een nog een terugkoppeling op Denise:
Als je jezelf van tevoren een beetje inleest, bijvoorbeeld op dit forum, dan weet je een aantal punten waar je op kunt letten. Door specifieke vragen te stellen (waar je het antwoord eigenlijk al op weet ;) ) kun je testen of de eigenaar je geen onzinverhaal voorschoteld. Twijfel je of krijg je geen of verkeerde antwoorden dan geen ratjes aanschaffen en een andere rattery zoeken.

Ik leef zelf volgens het principe: innocent until proven guilty, ik trek het me erg aan dat er van rattery's een bepaald beeld is terwijl weinig personen ook het verhaal achter de feiten (bijvoorbeeld meerdere nestjes tegelijk / geen stambomen op site (Cokkie is nog aan de site aan het werken staat erop) etc etc kennen.

Er word in het dagelijks leven heel vaak een conclusie over mij getrokken voordat mensen me werkelijk kennen en ik krijg daar elke keer een heel akelig gevoel bij. Daarom kan ik het niet laten om voor deze "afgeschreven" rattery's op te komen (hetzelfde akelige gevoel bekruipt me dan).

De kern van mijn verhaal is (en dan houd ik het voor gezien): beoordeel iemand niet op halve feiten en waarheden. Twijfel je of zit je ergens mee, geef dan de rattery in kwestie de kans om het uit te leggen en mail of bel met de eigenaar. Ik trek jullie kennis als rattenfokkers / eigenaars / liefhebbers Helemaal niet in twijfel, nogmaals elk advies is van harte welkom (en ik heb van jullie wijze lessen al vaak gebruik mogen maken :bloempje: ). Ik hoop dat jullie kunnen begrijpen dat ik deze berichtjes met de beste bedoelingen plaats en dat het niet mijn bedoeling is om mensen voor het hoofd te stoten of adviezen in twijfel te trekken.

P.s: broodfokkers van ratjes en mensen zonder verstand die zichzelf een rattery noemen vallen niet onder de groep van "afgeschreven rattery's". Zoals elk fervent rattenliefhebber ben ook ik deze groep liever kwijt dan rijk (op zijn zachtst gezegd).

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 20, 2010 3:23 pm 

Linsietjen zegt op de vorige pagina dat een groot deel van de ratten van René Bastiaans afkomstig is, dit kan ik even niet terugvinden.... Daar wil ik namelijk iets op zeggen maar dan wil ik wel het juiste zeggen. Waar heb je dit zien staan Linsietjen?

Wel zie ik al ik naar andere rattery's ga kijken waar haar ratjes vandaan komen steeds dezelfde terugkomen. Rattery Evil, Rattery 30 seconds to Mars en Rattery Hera. Hera kan ik niet vinden op internet. Andere twee zijn moeder en dochter en daar staan bij nestjes ratten die starten met "Ben's". Die discussie is hier al eens geweest (lees viewtopic.php?f=11&t=1796&start=15). Daar ga ik verder niet op in maar in mijn ogen is Rattery Spiros dan niet goed bezig. Zowel voor huisdier als voor rattery fok niet. ;)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 20, 2010 3:45 pm 

Nu moet ik even zeggen..

Ik heb hier op het forum aangegeven dat ik ratjes wilde halen bij rattery rat-atouille (die ik zo schrijf, want ik ben heel bang dat ze het leest)
Zij kwam op mij heel normaal over de eerste keer dat ik haar sprak en had goede informatie. Maar op dit forum werd het me afgeraden. Ik - want ik ben soms nogal eigenwijs - zette toch door en toen ik mijn ratjes daar kwam ophalen ben ik ontzettend geschrokken..
Ze had een oudere rat met een tumor zo groot als een tennisbal. Dat vond ik echt heel zielig, maar ze zei: "Ja, als we die weg zouden laten halen, overlijd hij toch door de stress, want ze is al zo oud."
Ik vond dat echt heel naar, dat ratje kon nauwelijks nog bewegen of lopen..
En toen vertelde ze dat ze Jolanda (dat spijt me echt heel erg hoor) heeft gemaild omdat ik (omdat ik altijd alles eruit flap) had gezegd dat ze op dit forum niet positief over haar waren. Heeft ze Jolanda dus gemaild van, waarom oordeel je daarover en kom dan eens een keer kijken enzo.. wat ik heel asociaal vind.
Maar ik durfde er niets van te zeggen uit angst dat ik mijn ratjes niet meekreeg en nog steeds praat ik er liever niet te openlijk over, als ze het hoort.. ik wil mijn ratten gewoon niet kwijt. Maar ik weet wel dat het de volgende keer helemaal anders gaat en dat ik braaf zal luisteren naar wat hier gezegd word.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 20, 2010 4:05 pm 

ik weet niet of ze jolanda daar zo over heeft gemaild maar weet wel dat ik een paar "vreemde" zulk gelijke als wat je een stukje schrijft van zulke mails van haar heb ontvangen. dat is voor mij een reden (de mails van haar ) om daar niet eens te willen kijken.

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 20, 2010 4:09 pm 

Goed, je verzamelt ook veel verschillende meningen op een forum. En sommige mensen blijven inderdaad afgerekend worden op zaken die in het verleden gebeurd zijn. Terecht of onterecht? Ik weet het niet maar het is voor mij een pure gevoelskwestie. Bij een aantal rattery's heb ik een goed gevoel. Een deel omdat ik de mensen erachter ken en een ander deel omdat ze zich heel goed profileren met goede sites en sterke stambomen en lijnen en juiste informatie. Vinden anderen misschien niet belangrijk, ik wel.

Ik heb ook mails gekregen dat ik me met bepaalde zaken niet had te bemoeien en ik heb toen ook heel netjes aangegeven dat ze dit gewoon op het forum konden zetten bij het desbetreffende topic omdat ik er niet op uit ben om een ruzie/discussie te starten per mail. Het zijn meningen en meningen verschillen. Wat verstaat men onder een "goede rattery"? Dat verschilt ook. Ik denk ook dat het helemaal niet verkeerd is om zo nu en dan eens kritisch naar elkaar en naar rattery's en fokkers te kijken. Als je als volwassene bezig bent met het opzetten/runnen van een rattery dan moet je ook een gezonde discussie kunnen voeren over de herkomst van fokratjes en de richtlijnen die gehanteerd worden. En dan moet je ook verschillende meningen kunnen respecteren en daar je leerpunten uithalen.

Angela met 27 engeltjes

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 27, 2010 8:46 pm 

Angela schreef:
Linsietjen zegt op de vorige pagina dat een groot deel van de ratten van René Bastiaans afkomstig is, dit kan ik even niet terugvinden.... Daar wil ik namelijk iets op zeggen maar dan wil ik wel het juiste zeggen. Waar heb je dit zien staan Linsietjen?

ik bedoel het niet letterlijk, alsof dat de ratten rechtstreeks van Bastiaans komen, maar als je de afkomst van de ratten bekijkt (wie is de mama van de mama van... ratten van bevriende ratteries, hoe zijn die gefokt...) zie je dat ze deels van hem komen, wat er voor mij persoonlijk op wijst dat ze 'zomaar' gaan fokken, want als je een beetje info opzoekt weet je dat je daar geen goeie fokratten kan krijgen (wel zomaar eender welke rat natuurlijk)....

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 27, 2010 9:22 pm 

Duidelijk, mee eens. :mrgreen:

Angela met 27 engeltjes

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]