Het is nu vr nov 24, 2017 9:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 12:33 pm 

Wat een schattige foto!!! :inlove:

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 2:37 pm 

Ja dat was op het nippertje, Dropje had mij al opgemerkt maar gelukkig bleef Skittle in diepe slaap :luierat:

Rust zacht lieve Tumtum...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 3:04 pm 

ergens begrijp ik je wel hoor.. ik heb gedaan om die problemen te voorkomen toen thunder erbij gehaald ze waren toen 7 maanden ofzo.. clubje van 3 cloud overleed toen hij net 1 jaar was maar toen was thunder er nog als vriendje.. ik denk dat het nooit verkeerd is als je ratjes ouder worden met 1 jaar er een 3e bij te nemen.. ik merkte dat het bijna geen stress gaf want ze hadden altijd elkaar nog.. de groep "jong houden" heb nu 1 van 17 maanden 1 van deze maand 1 jaar en 2 van 7 maanden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 3:25 pm 

Fijn dat het wordt begrepen. :bloempje:
En tja dat leeftijdsverschil merk ik niet zo heel veel van. Alleen dat Skittle wat minder druk is uit het hok en Dropje alles juist wilt ontdekken :tralala: :lol: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2009 11:47 pm 

Sorry hoor maar ik begrijp er helemaal niets van en snap ook niet dat de andere posters het 'wel' snappen of doen alsof hun neus bloed.... Er zijn voldoende mogelijkheden om aan een ratje te komen maar omdat jij geen drie uur wil reizen ben je maar weer makkelijk naar de DW gelopen.... :weetniet:

Heb je ooit om hulp gevraagd?

Je maakt mij niet wijs dat er niet iemand in je familie of vriendenkring een stukje met je wil rijden. En dan is het ook nog het openbaar vervoer waarmee je verdorie nagenoeg overal kunt komen. Ik vind het dus belachelijk en heb hier geen goed woord voor over....

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 1:58 pm 

Nee het valt ook niet goed te praten uiteraard en ik respecteer je mening.
Maar voor mij was dit de makkelijkste en snelste oplossing.
En als ik mijn dames gelukkig zie zijn met elkaar, heb ik van deze actie nog steeds geen spijt.

Ja ik heb geprobeerd om natuurlijk wat anders te kunnen regelen, maar ik vind 3 uur reizen iets te veel van het goede.

Ik hoop niet dat jullie mij nu als een of andere boeman zien ofzo want dat is niet de bedoeling.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 2:47 pm 

Beetje mixed feelings hierbij.

Mijn oerding zegt 'fout!fout!fout!'. Je steunt uiteindelijk een tak die iedereen hier graag wil bestrijden.

Maar aan de andere kant...heel ver reizen voor een beestje is heel idealistisch en fijn (ik woon in Almelo en hier is ook geen opvang in de buurt, dus ik moet ook ver reizen). maar soms toch echt niet praktisch, of niet haalbaar (omdat je bijvoorbeeld elke dag tot 5 uur moet werken, en dan niet heen en terug komt met OV).
En daarnaast, soms zie je ook echt van die droppies in de DW (gister zag ik nog de meest schattige ritten, een beige japanner dumbo vrouwtje), die wil je gewoon een thuisje bieden. Ikzelf heb tot nu toe de verleiding (maar net) kunnen weerstaan, maar ik snap ook dat dat soms moeilijk kan zijn..

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 3:10 pm 

Zowiezo als je een aantal opvangen gemaild had was er vast iets bij je in de buurt geweest. Misschien dat jij het niet gezien had, maar een ander had het vast wel opgemerkt.

Je had maximaal 3kwartier tot een uur in de auto moeten zitten voor een opvang die ik zo weet bij je in de buurt.

En zowiezo, als je bijvoorbeeld al geen geld over hebt om zo'n 3 uur met het ov te gaan, of geen tijd hebt om dat te doen, wat moet je met ratjes. Ratjes kosten veel geld, en ook veel tijd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 3:35 pm 

Riskie schreef:
Ja ik heb geprobeerd om natuurlijk wat anders te kunnen regelen, maar ik vind 3 uur reizen iets te veel van het goede.

rattentaxi misschien? of iemand die met je mee wilt reizen?
ik heb voor mijn 2 venten Armas en Hurja ook half nederland moeten afcrossen, eerst haalden mn ouders vanuit markelo op in barneveld, van barneveld naar leusden en van leusden naar huizen en van huizen weer terug naar markelo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 6:09 pm 

Ja misschien volgende keer wat meer moeite doen kan geen kwaad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 8:13 pm 

Arianne88 schreef:
En daarnaast, soms zie je ook echt van die droppies in de DW (gister zag ik nog de meest schattige ritten, een beige japanner dumbo vrouwtje), die wil je gewoon een thuisje bieden. Ikzelf heb tot nu toe de verleiding (maar net) kunnen weerstaan, maar ik snap ook dat dat soms moeilijk kan zijn..

Ik snap dat jonge rittens overal schattig zijn maar je houdt de broodfok in stand en dat schijnen 'jullie' niet te (willen) begrijpen en dat valt me tegen van vooral Riskie die voldoende tips heeft gekregen en dan tenslotte toch naar de DW gaat omdat dat 'het meest makkelijk is'.... sorry geen excuus!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 8:24 pm 

Monique & harem schreef:
Arianne88 schreef:

Ik snap dat jonge rittens overal schattig zijn maar je houdt de broodfok in stand en dat schijnen 'jullie' niet te (willen) begrijpen en dat valt me tegen van vooral Riskie die voldoende tips heeft gekregen en dan tenslotte toch naar de DW gaat omdat dat 'het meest makkelijk is'.... sorry geen excuus!

That's not what I said..als je namelijk iets daarboven leest (in dezelfde post) zie je ook dat ik het fout vind, maar wel enigzins begrijp wat Riskie heeft bewogen om hiervoor te kiezen. Uiteindelijk deed ze het uit liefde voor Skittle..

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 8:28 pm 

En ik begrijp dat dus absoluut niet.... er is tot in den treure uitgelegd waarom ze geen ratje bij een DW moest halen. En om dat Skittle een vriendinnetje nodig had en ze niet al te ver wou rijzen heeft ze de weg van de minste weerstand gekozen. En daarmee doe je meer kwaad dan dat Skittle bijvoorbeeld nog een weekje alleen had gezeten. En ze heeft naar mijn idee niet alle opties benut om aan een 'legaal' vriendinnetje te komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 9:44 pm 

Ik snap het op zich ook wel hoor. Ik zit ook nog steeds te wachten tot ik bij een goede rattery ratjes kan adopteren, maar het duurt zo lang tot ze antwoorden en ze hebben het altijd zo druk. En de meeste sites zijn zo onoverzichtelijk ingedeeld dat ik er geen bal van snap ^^"
Als ik naar de dierenwinkel ga, zou ik morgen al twee ratjes hebben om mee te knuffelen. Ik doe het niet omdat ik geen zin hebben om straks met een zwanger vrouwtje te zitten ofzoiets, maar als ongeduldige puber is 't best lastig om de verleiding te weerstaan =P
Als ik 1 ratje had dat in z'n eentje alleen zat te zijn, zou ik al helemaal geen weken willen wachten. Ik zeg niet dat t goed is, maar ik zou na een week al naar de dierenwinkel sprinten :weetniet:
Betekent dat dat ik minder om dieren geef?

Het broodfok-principe is precies hetzelfde als met andere dieren die ergens om worden gefokt. Kippen om eieren te leggen, schapen voor hun wol, koeien voor de melk, varken voor t vlees, slangen voor slangenleer, ga zo maar door.
Hoe komt t dat bij de slangen haast iedereen meteen keihard NEEE! roept en bij de varkens niemand(afgezien van vegetariërs) zich zorgen maakt als ze genoeg ruimte en modder hebben? :duh: En zelfs dat maakt de meeste mensen eigenlijk niks uit. Als ik ergens vlees, eieren of een wollen trui koop kijk ik echt niet of het dier waar t van komt genoeg ruimte heeft gehad. Doet bijna niemand. Behalve vegetariërs/veganisten.
Maak je je zorgen om de schapen waar je wol vandaan komt? De bomen die zijn gesneuveld voor je houten meubels? Alle beestjes die je in je leven al op je bord hebt gehad? Net zo veel zorgen als je je maakt om de ratten-broodfok?

Ikzelf hou van wolven. Ik ben dol op ze en veracht de mensen die ze neerschieten voor hun bont of als "sport". Een vriendin van me heeft een jas van wolvenbont. Do I care? No I don't. Het is haar keuze, het beestje is toch al dood, en als zij die jas niet had gekocht had iemand anders dat wel gedaan. Ik maak me er niet meer zorgen over dan over de kippen die niet mogen scharrelen of de varkens die het daglicht nooit te zien krijgen of de arme grassprietjes die elke dag ondergeplast worden door tientallen hondjes. :-)

Sorry dat t zo'n lang stuk is geworden, maar ik heb al een week vakantie, en als ik m'n hersens niet voor school kan gebruiken ga ik ze gebruiken om te veel over dingen na te denken xD

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 02, 2009 10:01 pm 

Myrtle schreef:
Ik snap het op zich ook wel hoor. Ik zit ook nog steeds te wachten tot ik bij een goede rattery ratjes kan adopteren, maar het duurt zo lang tot ze antwoorden en ze hebben het altijd zo druk. En de meeste sites zijn zo onoverzichtelijk ingedeeld dat ik er geen bal van snap ^^"
Als ik naar de dierenwinkel ga, zou ik morgen al twee ratjes hebben om mee te knuffelen. Ik doe het niet omdat ik geen zin hebben om straks met een zwanger vrouwtje te zitten ofzoiets, maar als ongeduldige puber is 't best lastig om de verleiding te weerstaan =P
Als ik 1 ratje had dat in z'n eentje alleen zat te zijn, zou ik al helemaal geen weken willen wachten. Ik zeg niet dat t goed is, maar ik zou na een week al naar de dierenwinkel sprinten :weetniet:
Betekent dat dat ik minder om dieren geef?

Ik ga alleen even in op het ratten verhaal. Als je op een rattery wacht kan het inderdaad lang duren: is het moederratje wel of niet zwanger, hoeveel rittens krijgt ze uiteindelijk en sta je hoog genoeg op de lijst om ook daadwerkelijk je ratjes te krijgen? Maar bij Riskie was het niet het geval dat ze een rattery ratje wou. Ze wou een kooigenootje voor haar bestaande ratje. En als je een ratje koopt in de DW betekent dat absoluut niet dat je niet om dieren geeft. Het betekent naar mijn idee dat je niet nadenkt over het dier wat je aanschaft. En ik ben er nagenoeg zeker van dat als Riskie iets meer moeite had gedaan, dat ze heeeel snel een ratje er bij zou hebben. Mijn Shinju heeft ook even alleen gezeten en omdat ik destijds wou switchen naar mannen moest ik 'wachten' op een castraat. En ik heb in Leusden destijds twee castraatjes voor mijn Shinju gehaald. Waar het mij vooral om gaat is dat ze wist 'hoe het moet' en dan uit gemakzucht toch naar de DW loopt en hier om begrip vraagt. En die krijgt ze van mij niet.

En nog even over varkensvlees/bomenkap e.d. daar kun je ook redelijk bewust mee om gaan in de zin van Biologisch vlees/kip/eieren e.d. Het is maar net waar je voor staat.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]