Het is nu wo nov 22, 2017 11:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2009 11:54 pm 

ik vind zelf een rattery het beste

maar dat zegt niet altijd genoeg ik ben ook wel eens naar een rattery en die wou mij geen ratje geven omdat ik rookte ( ik rook buiten ) en omdat ik een hond heb

dan is nogal bulshit :evil:

maar ik heb er vier 2 uit een dierenwinkel 1 van een oepsnest en 1 van een rattery. de ene die uit een dierenwinkel kwam is wel ziek geworden maar de andere echt nog helemaal nooit :confused:

ik ben wel van mening dat dierenwinkels slecht zijn maar iedere rat kan ziek worden :scratch:

wat is jullie ervaring of meningen met rattery,s , dierenwinkels , of oepsnesten ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 12:10 am 

Dierenwinkels sowieso nooit doen, heeft als hoofdreden nog niet eens de gezondheid van de ratten, maar het achterliggende verhaal; waar en hoe ze gefokt (nouja, geproduceerd is misschien een beter woord) worden. Lees dit maar eens: http://www.ratjes.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=49
Ratteries is super, maar daar zitten ook een hoop slechte tussen, dat is een kwestie van een goeie uitzoeken. Heb ik verder geen ervaring mee, ik heb geen ratteryratten.
Oepsnestjes komen meestal in de opvang terecht, en ik raad daarom eerder de opvang als optie aan. Ik heb zelf alleen maar ratten van verschillende rattenopvangen, en dat vind ik, persoonlijk, de beste optie, ik geef liever een huisloze rat een nieuw huis dan dat ik er een van een rattery haal, maar dat is helemaal persoonlijk :-) .

Zowel met een goeie rattery als met een goeie opvang kun je op dit forum wel hulp vinden waar je die kan vinden in je buurt :-) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 10, 2009 2:13 pm 

ik heb mijn ratjes al en heb in het verleden ook ratjes gehad

ik heb gwoon snel medelijde met een rat

en heb nu een russische blauw zitten die verkeerd is gefokt ( van het oepsnest )

de ouders hebben in een dierenwinkel gezeten

ik heb er dus nu twee uit een dierenwinkel 1 van een oepsnest en 1 van een rattery

maar als ik ooit weer ratten neem ( wat vast wel zo zal zijn :D ) dan neem ik ratten uit een opvang en rattery

ik heb er nou vier waar ik zielsgelukkig mee ben

maar ik heb wel veel kosten gemaakt voor dat ratje van de oepsnest wat die heeft ene middenoorontseking gehad
maar dat maakt me niet uit
alle ratten worden ziek

zijn er nog meer mensen die slechte of goede ervaringen og meningen hebben over dit onderwerp ?

laat maar horen !!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 12, 2009 10:57 pm 

ik heb hier nu twee dames uit een dw (toen wist ik niet beter) een rattery heb ik geen ervaring mee maar hoor wel dat je echt goed moet kijken met hoe en wat. persoonlijk geef ik ook liever een rat uit de opvang een 2e kans. heb nu in totaal 7 ratten... 2 van een dw, 4 uit de opvang, en 1 is gevonden in een kippenhok (was op doorreis na de opvang maar is gebleven :shifty: )

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 16, 2009 11:49 pm 
Hoii

Ik zit te denken om een paar ratjes aan te schaffen, nou wil ik graag wat adressen van rattery'en weten waar je ratjes kunt kopen?
Ik kom uit Enschede, het zou fijn zijn als er daar in de buurt een rattery is

Groetjes Nathalie

BerichtGeplaatst: zo feb 22, 2009 12:06 pm 

Sigrid schreef:
wat is jullie ervaring of meningen met rattery,s , dierenwinkels , of oepsnesten ?

Je kunt mijn verhaal op de SOKsite ook lezen, maakt ook een hoop duidelijk, de opvang mag ook niet vergeten worden.

SOK Shop

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]