Het is nu di nov 21, 2017 4:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kosten nieuwe ratjes
BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2009 2:07 pm 

Ik ben voor een consult toch echt wel 25 euro kwijt, en als daar Ab en een injectie bij komt, wat meestal wel het geval is, dan zit je gauw aan de 50 euro. Mijn DA is idd niet echt goedkoop, maar ik vertrouw ze met mijn ratten en dat vind ik het belangrijkst. Ik wordt de laatste tijd wel steeds vaker gematst, maar ik zit er dan ook zo'n beetje om de week. En operaties zijn sowieso duur, dat wordt toch gauw 100 euro, om het nog maar niet over spoedconsulten te hebben. :P Ik zou zorgen dat je altijd zo'n 200 euro achter de hand hebt. Meestal zul je het niet allemaal nodig hebben, maar het kan voorkomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 12, 2009 2:49 pm 

Het ligt heel erg aan de dierenarts wat de kosten zijn. Dus wellicht kun je alvast op zoek gaan naar een goede dierenarts (wij kunnen je daar wellicht bij helpen) en dan kun je wat prijzen opvragen.

Kijk, ik heb in 13 jaar maar één spoedconsult in het weekend gehad en toen was ik ook meteen zo'n €250 kwijt (inclusief overnachting op de noodkliniek in een zuurstofcouveuse). Daarmee kun je pech of geluk hebben. Daarentegen zijn prijzen als consulten en operaties makkelijk op een rijtje te zetten door het te vragen aan je dierenarts. Antibiotica zijn vaste prijzen, zo tussen de 7 en 15 euro afhankelijk van welke antibiotica. Sommige da's geven de eerste dosis in injectie en dat kost een stuk meer, mijn da doet dat eigenlijk nooit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 13, 2009 12:34 pm 

Je kunt soms maanden geen kosten hebben voor een DA en dan ineens in een paar maanden een paar honderd euro kwijt zijn, het is zo wisselend.

Het consult is gemiddeld 25 euro en de daarbij komende kosten van medicatie.

Maar wat ik geleerd heb, is puur, je hebt een dier en dus de zorg ervoor, daarbij is een goed contact met DA belangrijk, je moet deze vertrouwen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 13, 2009 2:27 pm 

De da zal raar opkijken als je met je verzameling 20 en 50 centjes aan komt zetten! :rolling:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 9:51 am 

Citaat:
Dagelijks onderhoud kost ook bijna niks, op dat vlak zijn ratten pakken goedkoper dan een hond of kat. 3€ voor een kg voer waar je een maand mee toekomt, een zak bodembedekking van 10€ waar je een paar maanden zoet mee bent...

Wat voor bodembedekker is dat dan en waar haal je zoiets?...Ik had een zak bij de dierenwinkel( niet genoeg voor 2x en die was al 7 euro 80 :twisted:

Meteen nog een vraag...Ik had een rattewc'tje gekocht?Hoe lang moet je volhouden om te weten dat ze niet zindelijk worden:PZe poepen en plassen niet eens op 1 plek, dus denk dat het niet goed komt ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 10:01 am 

Thessa schreef:
Wat voor bodembedekker is dat dan en waar haal je zoiets?...Ik had een zak bij de dierenwinkel( niet genoeg voor 2x en die was al 7 euro 80 :twisted:

Meteen nog een vraag...Ik had een rattewc'tje gekocht?Hoe lang moet je volhouden om te weten dat ze niet zindelijk worden:PZe poepen en plassen niet eens op 1 plek, dus denk dat het niet goed komt ;)

Je hebt No Smell zeker? Dat is heel duur spul en de meeste ratten vinden het niks - en baasjes achteraf ook niet ;) . Je kunt overstappen op Mini-hemp (5 euro voor 5 kilo ofzo). Dit is nog wel vrij stoffig, maar als je het nat maakt met een plantenspuit kan het ermee door. Met zo'n zak doe je veel langer dan met No-Smell (katoen bedding).
Of je kunt ook Ecobed bestellen. Ik doe nu al een maand of 2 denk ik met mijn baal en er komt geen eind aan (t is 20 kilo geloof ik). En voor het ecobed heb ik 18 euro overgemaakt naar Drine. Ik denk dat ik de 6 maanden er wel mee haal :-)

En over het wc'tje. Volhouden de keutels er in te leggen. Of als je 1 hoekje uitzoeken waar ze in keutelen het wc'tje daar zetten. Het is mij nooit gelukt om ze te laten plassen op het toiletje. Keutelen lukt wel :-)

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2009 9:46 am 

Ik heb nu een soort gele steentjes....Ze zeiden in de DW dat het katoenachtige spul heel goed was in de winter , maar zomers meer zou ruiken.Vandaar de dure steentjes :x
Ik zal eens surfen over internet naar ecobed (ziet dat er uit als stukjes karton?) en zal ook eens op zoek gaan naar wat je zei...

Even over voer.Ik heb voer( verschillende kleurtjes) maar in ieder brokje zitten dezelfde voedingselementen.is dit een aanrader of zeggen jullie wat anders is net zo goed en goedkoper.
Alle tips welkom voor deze nieuwe trotse rattenbezitster :luierat: ..Ik vind ze nà 1,5 week al zooooooooo geweldig!!! :inlove:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2009 9:52 am 

Dat klinkt als corbo (je bodembedekking) . Heel fijn spul, maar behoorlijk prijzig.

Wat is het merk/ de naam van het voer dat je geeft?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2009 9:55 am 
Moderator

Ecobed is karton ja :) hier bevalt het ook prima en het is niet stoffig.

Voer hebben wij van SOK (sokratjes.nl)...is 11 euro voor 6,5 kilo :) komen volgens mij nog wel verzendkosten bovenop maar het scheelt een boel met DW voer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2009 10:00 am 

Citaat:
Wat is het merk/ de naam van het voer dat je geeft?

Ik zit nu op mijn werk :oops: :whaha: ..Als ik thuis ben zal ik even kijkenwat de naam is van het voer

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2009 11:39 am 

Xtra Vital voor ratten is ook goed qua voer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2009 7:35 pm 

Zoals iedereen al zegt hier, ligt het heel erg aan jouw ratjes.
Ik heb 3 ratjes, waarvan er sinds een paar weken ééntje ziek is.
Daarmee ook al een paar keer naar de dierenarts geweest, en daarbij ook nog antibiotica, dus dan betaal je ineens wel heel veel.
Maar soms heb je ook maanden dat je niks hoeft te betalen.

Ik geef qua voer Reggie Rat, en met één zo'n zak doe ik denk ik ook wel een maandje. Ik gebruik als ondergrond beukensnippers. Vinden de ratten heerlijk en is stofvrij, maar wel duur. Voor één zo'n zak betaal je €6,- en dat is in twee keer op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2009 8:41 pm 

hmm ik denk per maand : bodembedekker 8 euro per maand, voer 6 euro per maand wat lekkers knabbelstaafjes enzo 5 euro per maand en dan nog 5 euro in het dierenarts potje.. denk dat je dan redelijk goed zit.. de kosten van een kooi enzo zijn inderdaad eenmalig maar neem aan dat je ratjes wel leuke spulletjes willen hebben zoals mandjes enz. En hangmatjes zijn ook erg leuk je kan ze kopen(wel erg duur) of zelf maken.. grote lap fleece op de markt 5 euro in leuke kleurtjes veel succes :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2009 8:55 pm 

bodem bedekking- fleecedeken, dus gewoon wassen. als er een boel gaten in zitten mik je hem weg en koop je een nieuwe.
voer - tjah met 7 ratten koop ik per maand ongv 1 zak xtra vital en 1 zak sience selective
extra - geloof ongv een euro of 5
da - in het begin viel het hier wel mee, een keer een ab maar verder niet. alleen de laatste tijd heb ik er een paar moeten laten opereren en dat was toch wel bij elk 150 euro. dan tikt het erg hard aan...
hangmatten etc, heb ik nogsteeds van 2 jaar terug en een boel theedoeken bv. zelf maken is een stuk goedkoper

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2009 7:07 am 

Ik heb zelf 8 ratten en ben per maand 15,- kwijt aan voer (2,5kg XtraVital, 400gr HopeFarms labbrok (ik doe 2 mnd met een zak van 800gr) en 2,5kg goedkoop knaagdiervoer).
Bodembedekking: kranten.
M'n voliere is vrijwel geurloos, stofvrij en m'n ratten vermaken zich prima met het scheuren ervan.
Inrichting; kun je zo duur of zo goedkoop maken als je wil. ;)
DAkosten; de ene keer 9,- (ex consult), de andere keer veel duurder.

Op komst:
voorlopig niets

RIP:
Al mijn engeltjes...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]