Het is nu wo nov 22, 2017 11:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 07, 2009 1:36 pm 

Daph schreef:
Als ik toen beter had geweten had ik ze ook bij een rattery laten halen.

Vergeten er nog bij te zetten.
Dat vond mijn vriend achteraf ook, toen hij eens dit forum doorlas.

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 07, 2009 1:48 pm 

oke. nou onze 1e 2 ratjes, pim en Joop komen bij een particulier weg, deze heeft er geen aandacht aan gegeven, Joop is vrij makkelijk dus die tam krijgen was nog niet zon probleem, alleen Pim, ja pim is bang en kroop weg, gelukkig weet ik het 1 en ander van trainen,( train zeeleeuwen) en met een simpel danoontje (met opvolg melk voor baby's) aan een lepeltje, want dat vind ze erg lekker kon ik haar leren dat wij best leuk zijn, en haar belonen als ze toch uit haar schuilplaatsje kom. vervolgens haar even oppakken en als beloning gerlijk weer in de kooi zetten. paar dagen later op schoot nemen met een washandje, ze verstopt zich in het washandje, maar weer met het danoontje geleert dat het er buiten ook leuk is, na nog paar dagen danoontje weg, en kroop ze zelf uit het washandje, de boel onderzoeken, maar als ze het niet vertrouwde kon ze nog snel terug in de washand. nu, maand later, is ze super makkelijk (soms wil ze nog niet altijd even goed uit de kooi) en vind het geweldig als ze aandacht krijg. Gewoon even 2weekjes tijd insteken flink belonen doet wonderen jongens!!

Jip en Pep komen uit DW 2, waarvan ik de medewerkster ken. Ze vertelde dat ze uit een rattery komen en dat ze het geweldig vinden op de arm, het berkje klom zelfs op je hand! geloof het of niet, maar het is echt zo!
Jip en Pep, allebei aandacht verslaafd, kwamen en komen gelijk op je af als je je hand in de kooi stopt of zelfs maar je stem horen. klimmmen op je arm, zijn tam, makkelijk in de omgang en heel heel lief. willen graag aandacht. In die dw, waar eigenaresse en medewerkster echt helemaal ratten fan zijn, krijgen ze elke dag aandacht, en komen ze, volgens hun weg by een rattery waar ze al van kleins af aan aandacht krijgen. Ze willen daar weten waar de ratten vandaan komen, de garantie dat het goede dieren zijn, en alleen maar mak en tam, anders hoeven ze ze niet. de dieren die daar zitten zijn tenminste 6 wkn oud, jonger willen ze ze niet.
Geloof dit verhaal of niet jongens1 maar Jip en Pep zijn 2 super ratjes, waar je alles mee kan. Pim en Joop zijn particuliere ratjes, die alleen dankzij onze inzet tam zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 07, 2009 1:54 pm 

btw. ik denk dat dit een mazzeltje is dan om het zomaar te noemen van jip en pep, doe het ook niet weer maar goed. deze zijn gezond en blij, daar gaat het me om.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 07, 2009 2:07 pm 

Ow, nee hoor, ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Mijn Gizzy en Dumbo zijn echt superlief. Gizzy is een heerlijk ratje dat altijd ronddolt. Als bijnaam heeft ze liefkozend 'Busy'. En ook Dumbo is een schat, maar die is heel erg voorzichtig. En ook Puck en Isis (Welkoop-ratjes) zijn ongelooflijk lief. Ze zijn allemaal tam, maar kwa gedrag heel anders. Gizzy en Isis (en ook Pyry) staan altijd direct bij het deurtje. Die willen loslopen en af en toe eens een knuffel hebben. Stilzitten kunnen ze namelijk niet :lol: . Dumbo en Puck zijn wat voorzichtiger, rustiger van aard. Zeker Dumbo wil zich niet altijd laten oppakken. Maar ze komt ook vrij regelmatig zelf naar me toe. En als ze dan bij me is kan ze vrij lang lekker in mn haar zitten knarsen en ploppen. Ze zijn allemaal onwijs tam, alleen net anders. Omdat het ook aan het baasje ligt hoe tam ze worden, wat jij nu zelf ook al aangeeft. Het kostte me met Dumbo 4 maanden lang een paar uur per dag, maar dan heb je ook wat :)

Maar kwa gezondheid, dan ga ik toch liever voortaan naar een rattery. Want het zaagsel in de DW heeft vooral Dumbo geen goed gedaan :(

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 07, 2009 2:33 pm 

Norelle schreef:
de garantie dat het goede dieren zijn

Hoe komen ze dan aan die garantie?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 07, 2009 4:47 pm 
Ere-lid

Norelle schreef:
In die dw, waar eigenaresse en medewerkster echt helemaal ratten fan zijn, krijgen ze elke dag aandacht, en komen ze, volgens hun weg by een rattery waar ze al van kleins af aan aandacht krijgen. Ze willen daar weten waar de ratten vandaan komen, de garantie dat het goede dieren zijn, en alleen maar mak en tam, anders hoeven ze ze niet. de dieren die daar zitten zijn tenminste 6 wkn oud, jonger willen ze ze niet.

Klinkt allemaal hartstikke mooi, maar hoe weet die rattery of het goede dieren zijn als de nesten niet gevolgd worden? Bovendien, een garantie kan nooit gegeven worden op levende dieren.
Wel kan een goede rattery z'n uiterste best doen om zo goed mogelijke combi's te maken waarbij gezondheid, leeftijd en karakter voorop staan. Juist doordat de nesten gevolgd worden is het mogelijk een redelijke inschatting te maken over de gezondheid en leeftijden van de lijn.
Een rattery die z'n nesten verkoopt aan een dw kan dit dus nooit.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 07, 2009 6:24 pm 

btw, iedereen reageert op de dw die dan volgens zich zelf de ratten van een rattery haalt, maar niemand op waar het eigenlijk om ging, 3 wkn oude ondervoede ratjes in dw1

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 07, 2009 6:31 pm 
Ere-lid

Omdat dit vrij normaal is voor een dw, rittens kunnen vanaf 3 weken gespeend worden en dus de verkoop in. Reden te meer dus om geen ratten bij een dw vandaan te halen!
Je zou kunnen proberen om bij die dw eea aan te geven maar dat levert in de meeste gevallen alleen maar een hoop frustratie op. Beter dus om mensen goed te informeren, hopelijk stopt de verkoop van dieren in dw's dan ooit.

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 10, 2009 7:27 pm 

Ik geloof best wel dat de dw beweert de ratten bij een "rattery" vandaan te halen. Maar het feit dat de naam van die rattery niet bekend gemaakt wordt, zegt genoeg :P

Veela & Vendetta, Lily & Molly, Polyjuice, Styx & 't Klein Ding

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2009 7:53 pm 

Ik heb mijn eerste twee ratten dames ook uit de dierenwinkel.
Wist toen inderdaad ook nog niet beter. (maar dat is geen excuus)
Één van die ratjes was heel makkelijk, gelijk al tam en ontzettend lief.
Aan de andere heb ik héél veel werk gehad. Het heeft echt wel maanden geduurd voordat ze mij vertrouwde. Ze beet ook en wou helemaal niet opgepakt worden de eerste paar weken. Met heel veel liefde en geduld dus eindelijk gelukt.
Daarna nooit meer ratjes uit een dierenwinkel gehaald.
De garantie heb je nooit in een dierenwinkel dat het gezonde ouders zijn.
Daarnaast vind ik dat in een dierenwinkel de ratjes vaak niet goed genoeg behandeld worden, te weinig aandacht en ik zie vaak vies water en te weinig eten. Hier geen dieren uit de dw dus;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 19, 2009 1:40 am 

Ik heb m'n ratten (huidige en in het verleden) vnl uit DW's.
Ik heb er in totaal 8 (van de 30 ofzo die ik tot nu toe heb/had) niet uit de DW.
2 kwamen bij een hobbyfokker vandaan die ze voor de slangen fokte, maar z'n best deed om lieve ratjes met mooie kleurtjes etc te fokken, dat waren een rex dumbo siamees en een dumbo siamees.
2 heb ik overgenomen van particulieren, ik ben sinds de fokker/DW wsl al de 3e eigenaar en ze gaan hier niet weg voor ze overlijden.
4 zijn eigen 'fok' (2 uit pretnesten, 2 uit een oepsnest).

De huidige 8 zijn 4 DWratjes, 2 herplaatsers en 2 oepsjes.
In de toekomst wil ik wel voor herplaatsers (particulier en opvang) en/of ratteryratjes gaan.

Op komst:
voorlopig niets

RIP:
Al mijn engeltjes...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]