Het is nu vr nov 17, 2017 7:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De Moozjes
BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 6:17 pm 

Schurfie schreef:
Wat me opvalt is dat als ik een fout maakt, iedereen er als de kippen bij is om te zeggen dat ze het niet snappen en weet ik veel wat, maar als ik een ander topic open over vragen, dat daar steeds door dezelfden antwoord worden gegeven. Maar goed.

anne schreef:
mm.. in dat laatste heb je maybe wel beetje gelijk, maar misschien kon je deze reacties ook wel een klein beetje verwachten..

Ik snap het dus niet. In deze topics van jou denken veel mensen met je mee: viewtopic.php?f=14&t=3543 en viewtopic.php?f=15&t=3504&start=15 . In welke topics doen we het dan anders volgens jou :weetniet: ???

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 6:45 pm 

Schurfie schreef:
Wat me opvalt is dat als ik een fout maakt, iedereen er als de kippen bij is om te zeggen dat ze het niet snappen en weet ik veel wat, maar als ik een ander topic open over vragen, dat daar steeds door dezelfden antwoord worden gegeven. Maar goed.

Ik praat nu even alleen voor mezelf... ;) Ik geef bijv. geen medische informatie behalve over dingen die ik zeker weet (zoals behandeling met Antiluchtpijpmijt). En over dingen die ik gewoon weet of heb geleerd hier op het forum. Ik leer nog iedere dag en heb ook vanaf het begin dingen 'fout' gedaan. Maar mensen leren van hun fouten. Ik ben bijvoorbeeld al opgegroeid met het feit dat je dieren niet bij een DW haalt/koopt. Vanaf dat ik een kleuter was heb ik kleine huisdieren gehad zoals cavia's e.d. maar nooit uit een dierenwinkel. Ik wist overigens ook niet van het bestaan van opvang en rattery's hoor... en mijn eerste ratjes komen wel bij een rattery vandaan maar naar later bleek ook niet echt een hele goede. En daarna heb ik alleen maar opvangers gehad en nu een duo van een goede rattery. Dus de mensen met de meeste kennis over specifieke vragen zullen je antwoord geven. En op algemene vragen zullen dan ook meer mensen reageren. Logisch toch?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 11, 2009 10:51 pm 

Hilde schreef:
Schurfie schreef:

anne schreef:
mm.. in dat laatste heb je maybe wel beetje gelijk, maar misschien kon je deze reacties ook wel een klein beetje verwachten..

Ik snap het dus niet. In deze topics van jou denken veel mensen met je mee: viewtopic.php?f=14&t=3543" target="_blank en viewtopic.php?f=15&t=3504&start=15" target="_blank . In welke topics doen we het dan anders volgens jou :weetniet: ???

Hmm, nee, daar had ik het ook niet over. Het kwam er ongelukkig uit, maar ik bedoelde: Een ander bericht. Ik had het nl over dit topic. Want ik weet heus wel dat er verder wel meegedacht wordt. Sorry, dat was niet helemaal duidelijk.

RIP mijn lieve, kleine vetzak Schurfie. Forever in my heart.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 8:12 am 

Dan snap ik er nog niets van. Je hebt welgeteld één vraag gesteld en daar heeft Mandy keurig op geantwoord. Vind het een beetje flauw dat je halfslachtige beschuldigingen uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 8:31 am 

Hilde schreef:
Dan snap ik er nog niets van. Je hebt welgeteld één vraag gesteld en daar heeft Mandy keurig op geantwoord. Vind het een beetje flauw dat je halfslachtige beschuldigingen uit.

Ik kan het me anders best voorstellen.. natuurlijk is het niet fijn om in 1 topic zoveel negatieve reacties te krijgen. Maar misschien weerhoud het je/hem de volgende ervan om het weer te doen, hope so.

Liefs, Yami, Yil, Jiminy, Kaito, Faith †, Jaiden †, Hope † en mij < :3 )~~~~

Faith mis je lieve schat :cry: - 06-09-'09 - †

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 2:48 pm 

Goed, dit vind ik dus de druppel.
Ik zit me al langer te ergeren aan hoe het hier gaat, maar ik heb hier geen zin meer in. Om zo behandelt te worden alleen maar omdat ik iets doe wat jullie niet zouden doen. Bekrompen vind ik dat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 2:50 pm 

Het enige dat ik probeer is boven tafel te krijgen waar het aan schort. Je geeft hier zelf geen duidelijk antwoord op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 2:53 pm 

Kijk, ik vertel hier iets, daar krijg ik negatieve reacties op. Prima, dat snap ik. Maar dan stel ik hier een vraag, waarvan ik hoop dat ik antwoord krijg, en ik krijg één antwoord en verder alleen maar negatieve reacties.
En het valt me op dat bijv. Rattepa bijna nooit reageert op mijn berichten, als hij dat wel doet, doet hij dat om iets tegen anderen te zeggen.. maar als ik dan een fout maak, dan is hij er direct bij.

Ik zit hier nu zo'n anderhalve week en ik reageer op best veel dingen, maar ik krijg echt weinig respons. Jullie zijn gewoon een groep waar moeilijk tussen valt te komen. En dat is prima, maar niets voor mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 3:04 pm 

Mensen hebben hier een hele uitgesproken mening over DW's.

Je weet hoe iedereen over DW's denkt. Of de ratjes nou van bf's komen of in jouw geval van die school. In mijn ogen zijn ook DW's op zich niet goed met dieren. Ik heb je wel wat kritiek gegeven, maar ik vind het alsnog leuk voor je dat je na Schurfie weer ratjes hebt. En ik heb het beste met ratjes voor, ook met de jouwe!
En aangezien Mandy's antwoord goed was, heb ik geen antwoord meer gegeven. Plus dat ik er overheen gelezen had ;).
De meeste mensen zullen het niet persoonlijk tegenover jou bedoelen. Ik in ieder geval niet!
Kijk, als je eigenwijs bent en nog 3 ratten uit een DW haalt, dan zullen mensen het wat persoonlijker gaan bedoelen, denk ik. Maar nu nog niet. Als ik dan in elk geval voor mezelf spreek.

Voel je niet te aangevallen! :hug:

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 3:42 pm 

Rechtsboven op dit forum staat "Ja wel goede ratteries en opvang." en "Nee, geen dierenwinkel en tuincentra." Dit forum is simpelweg niet voor Dierenwinkels al mocht die DW dan ook zoveel beter zijn dan andere DW's. Feit blijft dat die ratten daar worden verkocht aan alles en iedereen die een portemonnee zwaait. Gecontroleerd of ze naar een goed tehuis gaan word niet gedaan. Daarbij kansen zijn groot dat DW ratten allerlei problemen hebben omdat ze op kleur worden gefokt - zodat ze beter verkopen - en niet op 'kwaliteit'. En al mochten ze nooit problemen krijgen en lekker lang leven, dan heb je gewoon geluk gehad en dat neemt ook niet weg dat je bij hun aankoop de DW's en dus de broodfok en dus dierenmishandeling heb gestimuleerd. Dat onwetende mensen op dit forum komen, die ratten bij een dierenwinkel hebben gekocht en op dit forum vragen om hulp, daar word best positief op gereageerd. Immers zijn ze onwetend. Iedereen heeft zijn recht op fouten, zolang je daar maar van leert en het de volgende keer dus niet weer doet. Iemand die wel beter weet en dan alsnog naar de DW rent - en dus niet leert van zijn fouten - omdat het eventjes wat langer duurt bij ratteries en opvang. Die persoon die geen geduld kan opbrengen en dan toegeeft aan gemakzucht - die mensen kun je wel wat kwalijk nemen. Die mensen weten van de nadelen van een dierenwinkel en weten van de broodfok. Dus, nee, ik vind het niet meer dan terecht dat hier vele negatieve reacties worden geuit. Want je weet dat ratten in een DW niet goed gefokt worden en ook niet op die dierverzorgingsschool in Meppel. Want zouden ze dat wel doen, dan zouden ze hun ratten niet aan de DW geven. Je weet dat en toch koop De Moozjes. In feite help je daarmee de de DW's, dus de broodfok en dus dierenmishandeling.

Misschien een wat felle reactie, maar ik wilde je laten begrijpen dat die negatieve reacties, die zijn er met een reden. Als je dieren wil kopen in een Dierenwinkel, dan mag dat best. Wie ben ik - of wij - om te zeggen dat dat niet mag, maar verwacht niet al te veel positieve reacties, want dit forum is zoals de sticker bovenin zegt niet voor Dierenwinkels.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 3:47 pm 

EDIT: Maar goed, De Moozjes zijn er nu en ik wens je veel plezier met ze.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 6:13 pm 

Ik heb hier al zeker vijf verschillende en zeer uitgebreide antwoorden getypt en steeds gooi ik ze weer weg in plaats van te posten. Ik kan jouw beleving van je forumbezoek niet veranderen, dat is jouw waarheid. Ik wil je wel meegeven: kijk eens waar je post: in topics als 'wat eten mijn ratjes vandaag', 'wat doen mijn ratjes vandaag', 'foto's van ratten' en 'in memoriam'. Wat verwacht je dan voor reacties van ons? Na elke post een 'dank je wel voor je bijdrage'? En weet dat niet elke forummer het forum op dezelfde manier bezoekt en gebruikt. Ikzelf bijvoorbeeld ben veel aanwezig, maar klets in heel veel topics niet mee, simpelweg omdat ik ze niet interessant vind. Als admin/moderator kan ik in diezelfde topics wel reageren als dat nodig is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 7:48 pm 

Je hebt gelijk als je het hebt over de vraag die je hebt gesteld en het aantal reacties daarop maar voor mezelf kreeg ik het idee dat je er een beetje 'omheen draaide' m.b.t. hoe je de moozjes hebt gekregen. En ik heb je vraag absoluut gelezen maar ik heb er eerlijk gezegd niet bij nagedacht omdat ik het nooit zo heb ervaren. Tuurlijk liggen de broertjes die ik heb wel eens bij elkaar maar ook heel vaak liggen ze met z'n tweetjes of in de hangmat of in de Noje en dan is het één van de oudere broertjes met één van de jongere broertjes. En soms liggen ze met z'n viertjes en er ligt er ook wel eens een in z'n uppie.... maar vraag me niet waarom.

Ik ben overigens van mening dat je op dit forum als nieuweling heel goed tussen kan komen. En je kunt het wel of niet met ons eens zijn maar zoveel mensen zoveel meningen. Dat wil echter niet zeggen dat iemand niet welkom is. Ik vind het wel prettig om een goede discussie te kunnen voeren. En als je na zo'n korte tijd hier op het forum al wil afhaken is dat jouw keuze maar ik vind het een beetje 'kort door de bocht'. Er zijn forumleden die al lang op dit forum zitten en ook wel eens hun 'vet' hebben gekregen omdat ze iets niet helemaal goed hebben gedaan (volgens de kenners) en dat is niet altijd leuk maar de waarheid is soms hard.

En wij (nu praat ik even in het algemeen) hebben het niet zo op de DW's en tuincentra om bekende redenen. Misschien had je beter even bij meer mensen kunnen informeren over de Moozjes en hun herkomst :weetniet: . Misschien had je dan een andere keuze gemaakt. En zelfs bij sommige rattery's hebben mensen twijfels. Ik heb de mensen die hier zitten heel hoog zitten als het gaat om kennis en kunde en ik ga graag af op hun advies. Ik heb geen verstand van fokken/kweken maar weet wel dat er veeeeel meer achter zit dan gewoon een mannetje en een vrouwtje bij elkaar zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 9:58 pm 

Wat je vraag betreft, heb ik inderdaad gelezen maar ging er stiekem van uit dat anderen zouden antwoorden of dat je het ergens anders op het forum zou vinden bij een ander topic. Enfin, ze hoeven niet steeds bijeen te liggen. De ene rat is speels en de andere niet.

Wat betreft de dw, ik ben tegenstander maar dat zijn heel veel mensen. Het mooie aan een opvang/rattery is ook de informatie die ze je erbij geven. Over het gedrag, de verzorging etc. Ik heb heel veel opvangers van Jolanda M hier op het forum en bij vragen, problemen of als ik verdriet heb of mijn ei kwijt moet kan ik haar altijd bellen! Mensen die een goede rattery hebben (en ja, daar verschillen de meningen ook over) of een fijne opvang, weten zoveel meer dan een dierenwinkel. De reacties op je topic vind ik echter niet zo vervelend dat je daarvoor niet meer op het forum zou moeten komen. Ik waardeer je eerlijkheid door het hier te posten, terwijl je zelf al aangeeft dat je weet dat veel mensen ertegen zijn, en jij eigenlijk ook. Ik hoop wel dat je door de reacties en het forum van je moozjes kan gaan genieten en dat als je ooit nog voor uitbreiding van je groep kiest, je door de kennis en antwoorden die je hier krijgt, voor een opvang of fijne rattery kiest. ;)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 12, 2009 10:10 pm 
Moderator

Het mag nu wel duidelijk zijn dat DW's hier écht niet gewaardeerd worden. Ik heb in Richard's topic ook al aangegeven dat hij (en jij dus nu ook) toch echt even door de zure appel heen moet! Als dat gelukt is zonder ervoor weg te rennen zul je merken dat je nog steeds om hulp en steun kunt vragen en het ook krijgt.

Als je ons wil beschuldigen van kliekvorming moet ik je teleurstellen: we zijn dit nieuwe forum doorgestart met een man of 50. Dat is inmiddels uitgegroeid tot 628 waarvan de helft regelmatig hier minstens leest!

En wat je rats betreft: ja, het is normaal dat ze de ene keer als dikke maatjes óp elkaar slapen en de andere keer zo ongeveer zo ver mogelijk uit elkaar liggen. Doen ze bij mij ook. Soms ligt er op elk attribuut (plankje, hangmat) maar één rat.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]