Het is nu zo nov 19, 2017 5:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: wat moet ik hier nu mee?
BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 12:54 pm 
Sorry voor het storen tussendoor :)
Ik kreeg toch een rare mail van het ratten huis in Bergeijk! Ik heb dus al een onderwerpje geplaats een paar dagen geleden waar veel reacties op gekregen heb en veel wijzer van geworden ben, heel tof!

Ik had dus die zelfde vraag "stinken ze" naar het ratten huis gemaild. Ik heb daar ook een antwoord op gekregen, dit antwoord (op 22 mei):

Een man heeft een sterkere lichaams en urine geur dan het vrouwtje.
Maar dit wordt vaak niet als storend ervaren.
Het is dus wel zo dat de dames langer geurloos zijn dan de heren.
De geur is ook afhankelijk van het beestje zelf, en afhankelijk van het aantal ratten wat je houdt in één kooi uiterraard
Want de ene rat is meer met zijn hygiene bezig dan de ander.
Over het algemeen is de rat ook een schoon beestje, en wast zich heel vaak per dag.
Maar met een goeie ratten / fretten shampoo is een aanwezige lichaamsgeur te verhelpen.
Het is wel zo dat de stank ook te maken kan hebben met de kwaliteit van voer en het soort bodembedekking en hoe groot de opervlakte is van de kooi.
over het algemeen stinken 2 mannen niet maar is het wel nodig 1 x per week de kooi te poetsen en bodembedekking te verversen.

Het is ook zo dat de man(nen) sterker gaan ruiken als er in de zelfde ruimte ook vrouwen gehouden worden.
En zal de huisvesting ook vaker gereinigd moeten worden.

Wij hopen jou hiermee je vragen te hebben beantwoord.
groetjes het rattenhuis.

Dus ik was daar tevreden mee, maar ik heb verder niet terug gemaild omdat ik info genoeg had en met jullie info had begrepen dat deze opvang niet zo geweldig was.

Nu krijg ik opeens deze mail op 25 mei:

Heel erg bedankt voor je goeie fatsoen!.
Mensen doen veel moeite om vragen te beantwoorden en al die moeite blijkt dan voor niks te zijn!.
Dus bij deze erg bedankt voor het niet terug reageren op mijn mailtje waarin ik tijd en moeite heb gestopt om jou vragen te beantwoorden !.

groetjes het rattenhuis

Ik heb toch niks verkeerd gedaan? :scratch:
Echt raar!!!

Nu ik heb trouwens wel besloten om dus 2 ratjes te kopen bij een goede fokker of opvang, zeker niet meer bij hun.

Sorry, ff mijn frustratie kwijt! :evil:

BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 1:11 pm 

Wat kinderachtig van die "rattery". :nee: Niet iedereen heeft tijd om achter de computer te zitten en mailtjes te beantwoorden.

Ik zou idd naar een andere rattery op zoek gaan want deze is niet echt bekend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 1:14 pm 

Nou, ik kan het wel begrijpen, vind het zelf ook niet zo fatsoenlijk dat je geen antwoord stuurt als je zo'n uitgebreide mail met antwoord en uitleg hebt gehad. Dan is het toch een kleine moeite om even een mailtje terug te sturen met een bedankje erin. Doe ik zelf ook altijd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 2:04 pm 

Mwa, ik stuur ook vaal wel even een bedankje. Maar ik vind het wel raar om zo'n e-mail te sturen. Voor hetzelfde geldt had Inge gewoon drie dagen geen mail gelezen omdat ze een weekend weg was ofzo. Daarom laat ik het altijd maar zitten als ik geen bedankje krijg. So be it. Hier jaagt ze dr klanten wel mee weg! Maargoed, haar heeft het Rattenhuis uiteindelijk alleen zichzelf mee.

En Inge, storen doe je hier niet. Daar is het een forum voor ;) :D

Dag lieve Hermien, Puck, Isis, Dumbo, Gizzy, Pyry en Nilou. Ik mis jullie

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 2:25 pm 

Een dank je wel vind ik ook wel zo fijn. Ik beantwoord de mail van ratjes.nl en soms doe je heel veel moeite en hoor je niets terug. Maar ja, dat zij zo. Ik heb wel een keer iemand een dergelijk berichtje gestuurd die heel veel commentaar had op het artikel over rattenverkoop in dierenwinkels en heel veel vragen stelde. Ik heb al die vragen uitgebreid beantwoord en vragen terug gesteld. En die liet niets meer van zich horen. Toen was ik er ook wel even klaar mee.

Overigens vind ik dat advies over shampoo niet goed, dus vergeet dat stukje maar ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 2:38 pm 
Nou, ik heb een mailtje terug gestuurd. Gewoon heel kort, dat ik gewoon niet vaak mijn mail check, maar dat ik zo'n mail na zo'n korte tijd niet echt fijn vond. Ja, ik geef toe, het is ook niet netjes van mij geweest dat ik niet bedankt heb, maar dit was zeer zeker niet met kwade opzet.
Ik zal er dan ook in de toekomst rekening mee houden!

Ondertussen ga ik me lekker bezig houden om 2 ratjes te vinden. Maar eerst ga ik gezellig 3 weken op vakantie in de Ardennen, over een dikke week is het zover. :dance:

BerichtGeplaatst: wo mei 27, 2009 2:46 pm 

nou wat belachelijk.

Ik krijg ook wel eens mensen die me mailen met weet ik veel wat voor vragen, soms hoor je inderdaad niets terug, maar het zij dan zo. Dan weet ik in ieder geval dat ze miss wel wat aan mijn advies gehad hebben.

Maar als je dan een mail erachteraan stuurt wat ze zelf gedaan hebben, dan kun je gewoonweg verwachten datj e niet meer serieus genomen wordt.

Dat van die shampoo is inderdaad niet echt goed. Zo haal je ook een beschermende vetlaag van de huid af waardoor ze misschien wel problemen kunnen krijgen met de huid.

Een keer wassen met shampo als ze bijvoorbeeld in hun eigen poepies hebben liggen rollebollen kan, maar wassen om de lichaamsgeur weg te halen is absoluut niet waar.

De ratten ruiken dan ergens anders na, en dan gaan ze juist meer stinken om die rare shampo lucht weg te krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 12:37 am 
Moderator

Als je rats echt tegen de klippen op meuren omdat je de kooi net iets te laat verschoond hebt is even soppen in warm water meer dan genoeg hoor.
Enne, klein dankjewel berichtje was best netjes geweest. Je mag altijd weglaten wat je niet zeggen wil. Dus: "Bedankt voor de uitgebreide informatie en je tijd" is genoeg ;).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 31, 2009 8:11 pm 

Als je als rattery de gewoonte hebt om duidelijk en uitgebreid te antwoorden, en je krijgt echt keer op keer niet eens een bedankje terug, dan heb je de keuze:
- je raakt gefrustreerd en wordt dan maar kwaad op mensen, zoals het rattenhuis
- of je raakt gefrustreerd en geeft in de toekomst gewoon de URL's van een paar websites door, en zegt dat mensen je maar moeten terugmailen als ze daar nog vragen bij hebben. En ook daar hoor je dan gegarandeerd niks meer van terug :mrgreen: (maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dat zo doe nu - echt tijd steken in het beantwoorden van mails doe ik pas als mensen echt oprecht interesse lijken te betonen. In de toekomst is het wel de bedoeling om FAQ's op mijn website te zetten, en telkens iemand mij een vraag stelt, die info gewoon op mijn website te zetten, zodat ook anderen ervan kunnen genieten :)).

Overigens ben ik nog nooit een geurloze rat tegengekomen waar niks mis mee is. Dus het idee dat vrouwtjes lang geurloos blijven, vergeet dat maar :lol:

En welke halvegare gaat nu ratten wassen met frettenshampoo! Ik ken niks van fretten, maar ik weet wél dat zij een compleet andere vacht hebben dan ratten.

Veela & Vendetta, Lily & Molly, Polyjuice, Styx & 't Klein Ding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]