Het is nu za nov 18, 2017 3:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: mannetje of vrouwtje
BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 6:46 pm 

Hilde schreef:
Heb je genoeg leuke dingen binnen en buiten de kooi om mee te spelen? Goedkope dingetjes dingetjes als doosjes of een berg krantenslierten kunnen al hilarisch zijn voor ratten. En hoe handtam en mensgericht zijn ze?

De kooi hangt nog zeker niet vol genoeg, maar ze hebben nu wel al een paar dingen waar ze mee aan de slag kunnen gaan. Keukenrol en tissues en lappen stof. Vooral Victor sjouwt wat af! Hij is dol op hele tissues.
Ik ben van plan morgen naar een dierenwinkel te gaan en dan nog wat dingetjes te halen zoals buizen. Heb zelf een buis gemaakt (van een stuk PVC regenpijp) maar dat is teveel gedoe. Kan net zo goed voor 6 euries een kant en klare kopen.
De hangmatjes die erin hangen gebruiken ze niet.
En misschien een renwiel ofzo.

Ik heb ze bij een rattery vandaan (Rivka in Sliedrecht) en daar reageerden ze meteen op mensen, maar daar zaten ze ook met een grotere groep bij elkaar, dus als er 1 reageerde, kwam de rest ook wel.
Ik geloof dat ze wel redelijk tam zijn? Zeer af en toe bijt Victor, maar dat is dan ook niet hard, eerder kietelend eigenlijk.

Het is niet zo dat ze blijven slapen als er iemand bij de kooi komt, maar het is ook niet zo dat ze super enthousiast reageren, zoals ze wel nog bij Rivka deden.

Dit zijn mijn eerste ratjes en ondanks dat ik veel heb opgezocht de afgelopen paar maanden moest de praktijk toch maar uitwijzen hoe en wat.
Dat ze nu zo reageren is wel een beetje frustrerend, maar de band moet nog groeien, toch? Dat gebeurt niet in een weekje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 8:12 pm 
Ere-lid

Gewoon veel bij je nemen en veel (gezond) lekkers geven tussendoor.
Weet je hoeveel ze wegen?

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 8:54 pm 

Heb hetzelfde advies als Jolanda, ze moeten er snel achterkomen dat jij heel leuk bent en dan hangen ze ook in de tralies zodra je langs loopt ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 9:47 pm 

Gewicht weet ik eigenlijk niet nee, zal morgen eens wegen.
Zoveel mogelijk bij me houden doe ik ook, maar vind het soms nog moeilijk om met ze om te gaan.
Moet het allemaal nog leren.
Qua tussendoortjes heb ik gemerkt dat ze kaas erg lekker vinden en gedroogde eierkoek. Tomaat, komkommer, wortel laten ze allemaal links liggen. Oh, en die Reggie Rat sticks zijn ze dol op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 9:53 pm 
Moderator

Misschien omdat ze die dingen niet gewend zijn....hier lieten ze het ook links liggen eerst maar als je ze niks anders geeft gaan ze er vanzelf wel mee aan de haal :lol: kaas en eierkoeken zijn nou niet echt gezond om steeds te geven...witlof en boerenkool is wel altijd een hit trouwens :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 10:02 pm 

Ik geef het ze ook niet steeds, heb kaas twee keer gegeven (vandaag en een paar dagen geleden) en eierkoek zelfs nog maar 1 keer.
Zal morgen gelijk nog naar de supermarkt wat inkopen doen voor de heren. :fluiten:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 14, 2010 5:06 pm 

Gisteravond ging het ineens wat beter, Victor kwam naar me toe en ook Darcy deed een beetje leuk mee.
M'n relatie met Victor heb ik vanochtend echter toch een beetje verkloot, want ik moetst een druppel Propolis direct in z'n mond doen. Hij niest best veel. Verder hoor ik geen ademhalingsproblemen, geen rode neus en ogen, alleen het niezen.

Heb ze ook allebei gewogen, ze zijn allebei rond de 200 gram.

Heb vandaag nog een stoffen buis voor ze gekocht, maar die ritselt een beetje, zit een soort isolatiemateriaal in verwerkt lijkt het wel, geen idee, ik kan het ritselen niet relateren aan iets anders. Maar hoe dan ook, daar schrikken ze een beetje van. Dus had wat lekkers in de buis gedaan en vervolgens kwam Mr. Darcy er wel in, Victor durft er ook een beetje in, maar niet helemaal.

Ik heb ze nou precies een week, dan is het toch niet raar dat ze nu nog niet gewend aan alles zijn? Of wel?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 14, 2010 6:15 pm 

Misschien is degene waar ze vandaan komen er niet zoveel mee bezig geweest, en ze dus niet zoveel gewend zijn. Een dagje wat afwachtender zijn is niet zo gek maar dat duurt hier meestal geen week. Gewoon lekker met ze bezig blijven en hun vertrouwen winnen en dan komt het vast goed, het duurt gewoon iets langer. :knikt:

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]