Het is nu vr nov 24, 2017 5:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: mannetje of vrouwtje
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2009 3:32 pm 

Ik kan dan pech hebben hoor, maar ik heb drie castraten gehad waarvan 1 met 1 tumor (1,5 jaar, niet overleefd) en 1 met 2 tumoren (1,5 jaar en 2 jaar). Ik zeg dus niet meer dat mannen minder tumoren hebben, of het moet zijn omdat ze gecastreerd waren ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: do dec 31, 2009 3:44 pm 

Ik heb tien mannen met elkaar in de kooi. Ze zijn allemaal heel zachtaardig. Introducties met nieuwe ratten zijn echt nooit een probleem. Er is eigenlijk nooit ruzie en haast geen tekenen van dominantie. Het is een rustige gezellige grote groep. Ik had eerst twee groepen; mannen en vrouwen. Geweldige en lieve vrouwen maar mijn voorkeur gaat toch naar mannen. Ik heb er een paar drukke schatten tussen zitten maar ook meer dan genoeg die op mijn schoot liggen omdat ze verwend willen worden. Dat heb ik tot nu toe niet echt bij een vrouwtje gehad. En de ballen, in het begin vond ik het ook niet echt... Mooi. Het stoot sommige vriendinnen van mij nog steeds voor de borst. Ik vind het echter geen enkel probleem. Het is gewoon huid en op zich heeft het nog wel iets schattigs.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 02, 2010 11:22 pm 

Ik vind ze juist geweldig :lol: . Heb dus zelf geen mannen, ook nooit gehad, maar als ik bij mensen ben die ze wel hebben wil ik ook altijd even met de ballen spelen, ze zijn zo lekker zacht :P .

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 11:37 am 

Ik heb alleen nog maar vrouwen gehad en heb er op het moment 5.. Ze zijn allemaal lief, maar ik heb er maar één (de oudste) die echt van knuffelen houd. De anderen willen lekker onderzoeken en komen af en toe voor een snelle knuffel langs! Maar dat vind ik juist leuk aan dames.. Dat actieve en nieuwsgierige! Soms zijn er ook dagen dat ze lekker de hele dag willen luieren, en dan ben ik blij dat ze de volgende dag weer lekker vrolijk rond rennen. :-) Het is dus maar net waar je van houd.. En natuurlijk hoe je ratten zijn. Wel kunnen dames (naar mijn ervaring) wat dominant doen tijdens intro's.. Maargoed, dat zal ook wel zo bij mannen kunnen zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 12:58 pm 
Ik heb dus liever dan drie mannetjes met een kans op dat er één wat wilder is, dan drie vrouwen met een kans dat er één maar rustig is.
Oké, toegegeven zal ik wel de lollige momenten met de vrouwtjes missen, maar zo verschrikkelijk saai kunnen de mannetjes toch ook weer niet zijn?

Dus mijn besluit staat definitief vast; het worden mannen.
Dit ook omdat ik me realizeer dat ik misschien wat grotere ratten prettiger vind.

BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 12:59 pm 

Vergeten in te loggen, stom!
Maar ^ dat was dus mijn bericht, haha.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 1:17 pm 

Mijn mannen zijn zeker niet saai! :D Allemaal heel verschillende karaktertjes. Ik merk wel dat degenen die druk waren in de eerste maanden, als ze zo tegen een jaar oud zijn, ook rustiger worden en lang op schoot kunnen knuffelen. En de rustigste mannen rennen ook nog rond, dus er is genoeg te zien.
Veel plezier met de mannen :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 1:49 pm 

cowgirl schreef:
Mijn mannen zijn zeker niet saai! :D Allemaal heel verschillende karaktertjes. Ik merk wel dat degenen die druk waren in de eerste maanden, als ze zo tegen een jaar oud zijn, ook rustiger worden en lang op schoot kunnen knuffelen. En de rustigste mannen rennen ook nog rond, dus er is genoeg te zien.
Veel plezier met de mannen :D

Helemaal mee eens! Ik heb nu nog twee mannen, die ondanks dat ze in maart al 2 worden, nog heel hard door de kooi kunnen racen. Maar ze zitten sinds een jaar ook heel rustig uren op je schoot hoor, dat vinden ze heerlijk.
Leuk dat je mannetjes neemt :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 03, 2010 2:11 pm 
Moderator

Stiekem hou ik van vrouwtjes...als ze flapperig zijn is het ook enorm grappig maar ik mis het knuffelen soms wel...al doen de castraten dat ook voor geen meter en zijn van de ratten Lynx en Jolly (vrouwtjes) het meeste in mijn vest te vinden :P en de grote van de castraten vind ik ook heerlijk, alleen is het voor mij soms niet goed te tillen en dan ben ik erg blij met de vrouwtjes die wat kleiner zijn :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 5:19 pm 

Nog bedankt iedereen voor de reacties.
Ik heb nu een kleine week m'n ventjes en er is 1 ding wat me heel erg opvalt. . . Dat geslaap.
Het is echt. . . CONTINU! 'S avonds zijn ze soms wel 's een half uurtje wat actiever, maar daar blijft het bij. En soms als ze wat moeten drinken of eten, maar daarna gaan ze ook weer meteen terug slapen.

Als ze uit de kooi zijn, zijn ze ook niet super actief, maar ze lopen teminste dan wel rond.

Is dit nou omdat het mannetjes zijn of omdat het nog maar rittens zijn? (Gisteren precies 2 maanden geworden).

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 5:36 pm 

Mijn ervaring met rittens is wel dat die heel veel slapen, maar 's avonds toch wel actief zijn. En als ze dan actief zijn, dan is het ook een enorm gestuiter. Maar ik heb alleen maar dames (gehad).

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 5:44 pm 

Isilmë schreef:
Mijn ervaring met rittens is wel dat die heel veel slapen, maar 's avonds toch wel actief zijn. En als ze dan actief zijn, dan is het ook een enorm gestuiter. Maar ik heb alleen maar dames (gehad).

Dat gestuiter is herkenbaar. Ze lopen niet meer over de trappetjes maar vliegen bijna! Ze maken veel grote sprongen over de etages enzo.
Ze reageren soms nog wel 's schrikachtig (bijv. met openen van kooi), dus ik dacht dat het gehyper ermee te maken had.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 6:14 pm 

Dat vele slapen herken ik eigenlijk niet zo hoor.. Ze lagen hier wel in een hangmat ofzo maar als ik binnen kwam dan stonden ze altijd gelijk aan het deurtje te bedelen om aandacht. Soms kregen ze alleen een aai over hun bol en zullen ze vast verder zijn gaan slapen maar als ik ze eruit wilde hebben om te spelen of knuffelen dan gebeurde dat ook gewoon en niet bepaald tegen hun zin in :P op welk moment van de dag dan ook. En dat is met mijn (volwassen) ratten nu nogsteeds zo.

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 6:18 pm 

Kleine beestjes in de groei slapen veel, dat geldt voor pups en kittens en ook voor rittens, maar zeker niet de hele dag door. Tussendoor zijn ze juist heel actief en doen ze allemaal gekke dingen om je aandacht te trekken. Heb je genoeg leuke dingen binnen en buiten de kooi om mee te spelen? Goedkope dingetjes dingetjes als doosjes of een berg krantenslierten kunnen al hilarisch zijn voor ratten. En hoe handtam en mensgericht zijn ze?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 12, 2010 6:20 pm 

Alathariel schreef:
Ik vind ze juist geweldig :lol: . Heb dus zelf geen mannen, ook nooit gehad, maar als ik bij mensen ben die ze wel hebben wil ik ook altijd even met de ballen spelen, ze zijn zo lekker zacht :P .

:rolling:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]