Het is nu za nov 25, 2017 9:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 4:54 pm 

Hoi,

Een vriendin van mij werkt bij een zorgboederij, maar ze gaan daar niet zo goed met de dieren om. Zo zit er ook een rat, helemaal in zn uppie in een hok van 30 x 40. Hij heeft nog nooit een soortgenoot gehad, en wordt tochal over een jaar geschat (ik denk wel ouder als ik het zo hoor). En nou vroeg ik me af, hoe groot is de kans dat als ik hem probeer te koppelen aan mijn groepje van 3, dat dat gaat werken? Ik ben gewoon bang dat het fout gaat gezien hij al zn hele leven alleen zit. En wil mijn oude Faithie ook niet al teveel stress geven, maar kwil ook niet dat die ander een rot leven blijft houden. Ik weet gewoon niett zo goed wat ik nu moet daarmee. Ik ben er verder nog niet wezen kijken, het is ook ver hier vandaan, maar ik geloof wel wat ze zegt en ik vind het eigenlijk heel moeilijk om hem daar zo te laten zitten. Maarja, het komt er dus op neer dat ik graag wil weten hoe jullie er tegenover kijken. En of het een reeele kans van slagen heeft of niet..

Liefs, Yami, Yil, Jiminy, Kaito, Faith †, Jaiden †, Hope † en mij < :3 )~~~~

Faith mis je lieve schat :cry: - 06-09-'09 - †

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 5:19 pm 

mij lijkt het het proberen waard om het te proberen,
omdat het voor hem veel beter en leuker is.
Maar zijn die van jou geen vrouwtjes???
Misschien kan die vriendin beter contact opnemen met een opvang???

Gelukt zit hem in de piep kleine dingen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 8:12 pm 
Moderator

Jolly heeft meer dan een jaar alleen gezeten, en dat ging vrij goed toen we haar aan Gizzy koppelde...met Cheetah erbij werd ze wel wat rustiger en leerde ze beter met andere rats omgaan.

Maar volgens Jolanda was ze ook best relaxed voor een rat die zo lang alleen heeft gezeten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2009 12:42 pm 

Het kan wel idd. Mijn inmiddels overleden Storm had ook altijd alleen gezeten en was ook helemaal sociaal verknipt geraakt, maar het is wel gelukt hem bij mijn groep te introduceren, en toen heb ik hem ook helemaal zien veranderen, hij werd veel blijer en gelukkiger :-) . Dus het was alle moeite ook wel waard. Proberen kan altijd en zou ik ook zeker doen. Het kan alleen een hoop tijd en moeite kosten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2009 3:35 pm 

@ christa, nee ik heb ook gewoon ventjes hoor:P met mss iets te vrouwelijk namen :mrgreen:

Ik denk ook dat ik het maar gewoon ga proberen, als we die mensen tenminste maar zo ver krijgen die rat af te staan (hoop dat dat niet teveel gedoe word :roll: , maarja tis voor de rat zn bestwil). Ik wacht dan alleen og even 2 weekjes af op de nieuwe kooi, hebben ze gelijk een neutrale ruimte. Lijkt me echt super zo'n beestje helemaal te zien opbloeien :inlove: . Bedankt voor jullie verhalen :-)

Liefs, Yami, Yil, Jiminy, Kaito, Faith †, Jaiden †, Hope † en mij < :3 )~~~~

Faith mis je lieve schat :cry: - 06-09-'09 - †

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 15, 2009 12:28 pm 
Ik heb ook een aantal weken geleden een vrouwtje in mijn groep geplaatst die ruim een jaar alleen heeft gezeten.
Iets waar je rekening mee moet houden is dat deze ratten niet weten hoe zij zich moeten gedragen iets wat problemen met de intro kan geven.
Zelf heb ik ervoor gekozen de ratten eerst in een lage kooi te houden, zodat de nieuwe rat niet omhoog kon klimmen en dus ook niet met aan haar poten nar benedfen werd getrokken door de rest. De nieuwe rat heeft wel opvallend stil in een hoekje gezeten.
Al snel ben ik erachter gekomen met welke ratten ze goed op kon schieten en heb ik deze na 2 dagen met z'n allen in hun eigen kooi gezet.
Zo heeft de nieuwe rat de kooi kunnen verkennen en rattengedrag geleerd.
Ik bleef alleen problemen houden met 1 van mijn ratten. Zij vloog de nieuwe om de haverklap aan en was erg gefrustreerd. Ook zaten ze allebei in een andere hoek van de lage kooi.
Daarom hebben ze samen met een erg stabiele rat in een kleinen hamsterkooi gezeten. Hun problemen zijn uitgevochten. Volgende dag met z'n allen in de grote kooi en alles gaat goed. Iedereen slaapt op een hoop en ook de ratten die eerst niet met elkaar overweg konden liggen veel bij elkaar.
Het valt wel op dat de nieuwe rat veel meer piept tijdens het stoeien dan de rest.
Succes ermee ik hoop dat de intro een beetje goed verloopt.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]