Het is nu za nov 18, 2017 4:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Twee nieuwe rittens
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 4:11 pm 

Pff, wat een dag. Vanmorgen was ik op het werk en een collega vertelde mij dat ze op de verjaardag was geweest van een vriendin van haar. Die vriendin kreeg van een andere vriendin twee ratjes (rittens uit de dierenwinkel). Dat meisje had dat besproken met de vader van haar vriendin en die vond dat een goed idee, dus ze had die ratjes gekocht. Vervolgens gaf ze dus die ratjes en die moeder vond dat dus écht niet leuk. Ze vond het vieze, onhygiënische beesten en wilde na de hamster die was overleden eigenlijk geen nieuwe dieren meer.
Dus die moeder zei dat die ratjes er weer uit moesten, maar ze kenden niemand met ratjes.
Vervolgens dacht mijn collega dus aan mij, omdat ik net een van mijn ratjes in heb moeten laten slapen. Ik heb dus direct gezegd dat dat wel ok was, baal alleen dat ze uit een dierenwinkel komen. Had het deze keer liever anders gedaan.
Dus heb ik net die vriendin van mijn collega gebeld, dat meisje zowat in tranen omdat ze zo graag een diertje wilde.. maar ja, haar moeder hield voet bij stuk dus nu hebben we afgesproken dat ik ze dinsdag ga halen.
Het zijn ventjes van een week of 6, maar ik ben vergeten te vragen hoe ze eruit zien. Is verder niet belangrijk, maar wel leuk om te weten.

Wat nu mijn vraag is (om een lang verhaal kort te maken ;))

Tam maken heb ik hier wel het een en ander over gelezen, heb ik wel het idee dat ik hier veel info kan vinden, maar wat ik me afvraag is of zo'n introductie met dierenwinkelratjes anders is dan met gewone ratjes? Waar kan ik beter op letten ed?
Liefs, Ladetje

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

Berichttitel: Re: Twee nieuwe rittens
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 4:22 pm 
Moderator

Maakt denk ik weinig verschil...het ligt aan de karaktertjes van de ratten...de ene is gewoon super makkelijk en de ander is een etter :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 4:41 pm 

ik had twee dierenwinkel ratjes.... :oops: toen heb ik er een maadn later twee ratjes uit een opvang bij gedaan
en dat was echt een intro van niks... Er gebeurde helemaal niets raars na 15 minuten maar gewoon allemaal in
de grote kooi gedaan en klaar....

Meester Splinter† Misty† Dirk† Roosje† en Moor† Ik mis jullie heel erg lieverds!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 5:57 pm 

met een beetje mazzel zijn ze in de dierenwinkel terecht gekomen omdat mensen perongelijk een nestje ofzo hadden dan zijn ze nog een beetje tam inplaats van de broodfok.. succes :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2009 5:23 pm 

Nou, heb er zaterdag uiteindelijk eentje op kunnen halen.. was een beetje vreemd, ze had haar moeder weten over te halen dat ze er ééntje mocht houden (heb het nog uit haar hoofd proberen te halen, maar ze was zo blij dat het mocht..) en dat de ander dan naar mij toe ging. Mocht haar moeder er nog last van krijgen, dan gaat de ander ook naar mij toe.
Snap het niet helemaal, ik heb uitgelegd dat je ratjes niet alleen enzo moet houden, maar ze is niet om te praten. Nou goed, dus ik heb de ander zaterdag toch op kunnen halen (mijn moeder was onverwachts thuis)
Het is een zwart Japanner en een dondersteen! Zo, niet te geloven. En het was idd een intro van niks, ze snuffelden wat aan elkaar en daarna negeerden ze elkaar, gingen ze kijken hoe ze van mijn bed af moesten. Vervolgens heb ik ze dus op de stoel van de ratten gezet, waar ze een hele poos samen hebben gezeten terwijl ik de kooi grondig schoon heb gemaakt. Samen liggen slapen, ging prima.
In de kooi gezet, het kleintje jaagde de grote de buis uit toen die het waagde erin te komen ;)
Nu zitten ze dus alweer twee dagen samen en het gaat goed, maar ik merk wel dat er nog een ritten bij zou moeten komen. Mijn ratje heeft geen moment rust meer met die dondersteen.

Hij is niet heel tam, maar ook niet heel schuw. Hij komt wel als ik hem roep en laat zich ook oppakken. Houdt alleen niet zo van eten, dus kan hem niet paaien, helaas. Maar ik heb goede moed, want hij laat het wel allemaal toe.

En een dondersteen dus! Zo, hij deed alles wat mijn eerdere ratjes pas na een paar weken deden, of zelfs nooit gedaan hebben. Ik had hem in de kooi gezet en het eerste wat hij doet is naar boven rennen en de hele kooi van onder tot boven doorzoeken. Mijn vorige ratjes bleven heel lang beneden voor ze eindelijk de grote tocht naar boven durfden te ondernemen.
Toen had ik hem op de rattenstoel gezet en hij sprong zo zo'n meter naar de kooi! En op de eettafelstoel sprong hij op de leuning, nu zit hij bij me op de computer en wipt steeds op het bureautje.. ik kan wel om 'm lachen.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]