Het is nu wo nov 22, 2017 6:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: allergie
BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2009 2:49 pm 

Hallo,

Ik ben van plan om ratjes in huis te halen, ik vind het heerlijke dieren, zo schattig en intelligent.
Maar ik ben allergisch voor katten, honden,en voor zover ik weet konijnen haar. Zou ik dan ook allergisch zijn voor ratten? Want ik heb al is voor gehad met een konijntje dat ik als huis dier had en moest weg doen daarvoor. Dat was pijnlijk en ik wil dat niet nog is meemaken. DUs best geen of best wel ratjes?

alvast bedankt

marjan :D

Profiel  

Berichttitel: Re: allergie
BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2009 2:54 pm 

Hey

Ik ben ook allergisch van honden, katten en konijnen en jammer genoeg ook van de ratjes, maar in veel mindere mate als bij katten bijvoorbeeld.
Ik zou het eerst eens gaan uittesten bij iemand anders die ratjes heeft en zien hoe je reageert. Maar doe dit dan wel bij iemand met volwassen ratjes want ik ben bijvoorbeeld niet allergisch van rittens maar wel van de volwassen exemplaren (die hebben een andere vacht, dacht ik).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2009 2:56 pm 

Mijn zusje is ook allergisch voor katten(heel erg) honden vogels pollen en knaagdieren zoals konijnen.

Van ratten wist ze het nog niet maar toen ik mijn ratjes kreeg was ze er snak allergisch voor.
Toen ik de muisjes mee nam voor een weekend bleek ze daar zelfs nog erger op te reageren.

Ik zou het risico daarin niet nemen. Wat wel bestaat is anti allergie honden weet niet hoe oud je bent maar sommige overgroeien het. Ik heb ook wandelende takken tja zijn ook diertjes of misschien vissen? schildpad? zou geen ratjes doen want het risico is te groot dat je er niet tegen kan.. misschien bij iemand op bezoek gaan die ratten heeft en een paar keer gaan knuffelen zoals om de dag ofzo en als je dan een reactie krijgt weetje dat ook meteen..

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2009 2:59 pm 

misschien iemand die bij je in de buurt woont van het forum?
misschien dat je dan langs kunt en dan weet je het tenminste zeker ;)

waar kom je vandaan?

Gelukt zit hem in de piep kleine dingen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2009 3:13 pm 
Moderator

zelfs van naakt ratten kan je een allergische reactie krijgen omdat het vaak door de huidschilfers komt en niet de haren.

Dus zou het even proberen door bij iemand langs te gaan die ratten heeft :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2009 4:03 pm 

Ook ik ben allergisch voor kort harige honden en katten en kleine huisdieren(konijnen, cavia's, ratten, muizen )
Toch heb ik ratten in huis omdat ik het niet laten kan en er aardig mee kan leven.
(van mij ha mag ik eigenlijk helemaal geen ratten meer hebben :hardhuilen: maar dat maak ik zelf nog wel uit :knikt: )
Het heeft wel wat beperkingen voor mij, maar het ligt er ook helemaal aan in hoeverre je er allergisch voor bent.
Ik kan ze bij me nemen maar weet dat ik dan helemaal onder de dikke schrammen kom te zitten van de nageltjes (en dat jeukt en doet zeer) dus doe ik dat niet ik aai ze pak ze op en knuffel wel maar laat ze niet in mijn nek lopen daarna was ik direct mijn handen met water en zeep omdat ik anders als ik per ongeluk met mijn vingers in mijn ogen zit ik dan met het probleem kom te zitten van dikke ogen.
Dus het ligt er ook helemaal aan in hoeverre je allergisch bent, de ene kan het beter hebben dan de ander.

www.animalstuff.nl
info@animalstuff.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2009 4:23 pm 

Een bezoekje aan iemand met een behoorlijke groep ratten lijkt me heel verstandig. Waar woon je ergens?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 7:15 pm 

Ik ben allergisch voor veel dieren, waaronder mijn ratjes. Ik vind een huis zonder dieren echt niet leuk, en heb dus besloten dat ik ermee kan leven. Ik was mijn handen elke keer dat ik de ratten/ rattenspullen heb aangeraakt, en heb tegenwoordig hooikoorts tabletten en een neusspray tegen allergie van de huisarts. En oogdruppels die ik gebruik als het nodig is (het is meestal wel dagelijks nodig). Ik ben een beetje fanatiek met do kooi schoonhouden, maar het scheelt wel. En op de dagen dat ik echt de bodembedekking wissel, en de kooi volledig schoonmaak, gebruik ik mijn neusspray een keertje extra. Ik begon met berkensnippers als bodembedekking, dan kattenbakkorrels, op basis van papier, en heb nu Ecobed. Ik merk wel dat ik met Ecobed veel minder last heb van mijn allergieën. Weet niet precies waarom, maar het scheelt wel. En ik heb maar 2 ratjes. Ik zou nooit meer dan 3 nemen, omdat ik weet dat ik dan meer last zou ervan zou hebben.

Veel succes met je beslissing.

Groetjes,
Blossom

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2009 10:48 pm 

Ik vind het wel een goede tip om eens bij iemand met ratjes langs te gaan.
Als je in de buurt van Rotterdam woont, mag je hier wel eens langskomen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]