Het is nu zo nov 19, 2017 6:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Overhalen
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 12:38 pm 

Heeft iemand enig idee hoe ik me ouders kan overhalen dat ik een rat mag? :(

Profiel  

Berichttitel: Re: Overhalen
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 1:44 pm 

Allereerst moet je dan wel even meer informatie geven over waarom je dat nu niet mag ;) . Misschien geven zij redenen op die niet kloppen.

En je weet wel dat je minstens twee ratten moet hebben en niet eentje!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 1:52 pm 

Hilde schreef:
Allereerst moet je dan wel even meer informatie geven over waarom je dat nu niet mag ;) . Misschien geven zij redenen op die niet kloppen.

En je weet wel dat je minstens twee ratten moet hebben en niet eentje!

Tja dat hebben ze eigenlijk niet gezegd, ga ik maar eens uitzoeken, en ja ik weet dat ik er minstens twee moet, maar ik zeg het dan altijd gewoon in enkelvoud :P :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 2:19 pm 

Oké, laat maar weten als je erachter bent :-) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 2:24 pm 

Ze zeggen dat ik er dan niet voor zorg :bleh: maar dat is niet zo en dat willen ze niet geloven :argh: :pruil:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 3:22 pm 

Ik begrijp die opmerking ergens wel...ja sorry :P Ik zeg absoluut niet dat je niet verantwoordelijk bent, moge dat duidelijk zijn. Maar ik merk wel dat vaak de ouders uiteindelijk voor het diertje zorgen omdat junior het te druk heeft met andere dingen. Natuurlijk is het niet gezegd dat dat ook bij jou zal gebeuren, dit is niet bedoeld als belediging naar jou ;) maar ik snap wel waarom je ouders dan wat aarzelen.

Ik zou vooral altijd rustig blijven, niet schreeuwen of zeuren of wat dan ook. Ga je vooral heel goed inlezen (dit forum, en zoveel andere, zijn daar natuurlijk ideaal voor) zodat je weet wat je kan verwachten, en zodat je je ouders dat ook kan voorleggen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou kunnen overwegen een baantje te nemen zodat je zoveel mogelijk zelf kan betalen. (Als je nog niet mag werken: zakgeld opsparen.)
Leg een dierenartspot aan! Daarmee laat je zien dat je ook dat aspect hebt overwogen. Kan je zelf naar een dierenarts (fiets, openbaar vervoer)? Zo ja, heel mooi, dan hoeven je ouders je niet te brengen, weer iets wat je zelf kan doen.

Maak een prijslijst met verwachte aanschafkosten (dwz kooi, dingen voor de kooi, ratten zelf), maar ook eentje met bijvoorbeeld "kosten per maand". Hoe meer voorbereiding, hoe beter. Bekijk dan, objectief, of je echt wel in staat bent dat te betalen....of dat je ouders alsnog moeten bijspringen.

Eh zomaar een gedachte, misschien vinden ze het idee van ratten ook een beetje onwennig. Zou ik me ook kunnen voorstellen. Mocht dat zo zijn, misschien woont er iemand in de buurt met ratten zodat jullie kunnen kijken hoe leuk ze eigenlijk zijn?

Engeltjes: Bantam, Face, Norris, Chuck, Remi en Guus

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 3:31 pm 

Sithy schreef:
Ik begrijp die opmerking ergens wel...ja sorry :P Ik zeg absoluut niet dat je niet verantwoordelijk bent, moge dat duidelijk zijn. Maar ik merk wel dat vaak de ouders uiteindelijk voor het diertje zorgen omdat junior het te druk heeft met andere dingen. Natuurlijk is het niet gezegd dat dat ook bij jou zal gebeuren, dit is niet bedoeld als belediging naar jou ;) maar ik snap wel waarom je ouders dan wat aarzelen.

Ik zou vooral altijd rustig blijven, niet schreeuwen of zeuren of wat dan ook. Ga je vooral heel goed inlezen (dit forum, en zoveel andere, zijn daar natuurlijk ideaal voor) zodat je weet wat je kan verwachten, en zodat je je ouders dat ook kan voorleggen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou kunnen overwegen een baantje te nemen zodat je zoveel mogelijk zelf kan betalen. (Als je nog niet mag werken: zakgeld opsparen.)
Leg een dierenartspot aan! Daarmee laat je zien dat je ook dat aspect hebt overwogen. Kan je zelf naar een dierenarts (fiets, openbaar vervoer)? Zo ja, heel mooi, dan hoeven je ouders je niet te brengen, weer iets wat je zelf kan doen.

Maak een prijslijst met verwachte aanschafkosten (dwz kooi, dingen voor de kooi, ratten zelf), maar ook eentje met bijvoorbeeld "kosten per maand". Hoe meer voorbereiding, hoe beter. Bekijk dan, objectief, of je echt wel in staat bent dat te betalen....of dat je ouders alsnog moeten bijspringen.

Eh zomaar een gedachte, misschien vinden ze het idee van ratten ook een beetje onwennig. Zou ik me ook kunnen voorstellen. Mocht dat zo zijn, misschien woont er iemand in de buurt met ratten zodat jullie kunnen kijken hoe leuk ze eigenlijk zijn?

Tja ik heb wel een baantje, maar ben er eigenlijk te jong voor maar doe een kranenwijkje met me broer... en ik ben over een maand jarig, dus dan zou ik de kooi enzo willen vragen.. Ik denk dat ik dat idee van die lijst wil proberen, ik geloof dat er een paar huizen verder op ook iemand met ratten zit.

En er is nog een reden waarom ze dat zeggen... >.<

Want ik heb een hamster gehad, ik verschoonde zijn kooi wel, maar gaf hem niet te eten... dat was wel een jaar of iets langer geleden, en ik heb al heel veel gelezen wat je allemaal moet doen, (verschonen 1x per week, 1 keer per dag water verschonen, en als het nodig is ook het eten, vertroetelen natuurlijk(wat ik zoiezo wel wil doen! :D) maar het kwam ook want die hamster kooi stond beneden, en ik wil het liefst die ratten kooi (ondanks me kleine kamer) op mijn kamer neerzetten, en dan denk ik als ik de ratten kooi zie van: WATER, ETEN, VERSCHONEN. Snap je? en ik kan nu ook wel wat meer verantwoordelijkheid op me dragen... :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 4:18 pm 

Vergat je dan je hamster eten te geven??
Of moest je moeder dat doen??

Sweety ( ...?? - 07-03-08), rust zacht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 5:02 pm 

Om eerlijk te zijn vind ik het ook wel onverantwoordelijk overkomen, dat je je hamster vergeet eten te geven. Ik kan me wel voorstellen dat je ouders bang zijn de verzorging van je over te moeten nemen. Daar moeten ze ook maar net zin in hebben.
Mijn dochter is 10, en heeft ook een hamster. Ik controleer het wel altijd, maar zij vergeet zelden haar hamster eten te geven, en de kooi staat ook niet in haar kamer. Een hamster is ook heel wat minder werk dan ratten hoor, vergis je daar niet in. Hangmatten en nestmateriaal moet je regelmatig verschonen, en de kooi en alles erin moet je echt goed schoonmaken als je de kooi doet, want ze maken het een stuk viezer dan een hamstertje. ;)

Het enige wat ik voor je kan verzinnen, dat je twee oudere ratten uit de opvang een fijne oude dag bij je geeft. Mocht je ze toch niet zo goed verzorgen, dan zitten je ouders er niet zo lang mee. En gaat het wel goed, dan mag je daarna misschien wel twee jonge ratjes.
Maar aan de andere kant zou het ook wel erg sneu zijn als jij de oude beestjes niet goed verzorgt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 5:37 pm 

Fiedel schreef:
Vergat je dan je hamster eten te geven??
Of moest je moeder dat doen??

Eigenlij alle2 :oops: :roll: heb er wel echt spij tvan...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 5:40 pm 

Dat denk ik wel ja :D

Het duid wel op verantwoordelijkheid en kun je dat wel aan, als je vergat om je hamster eten te geven??
Kun je het dan wel aan om 2 ratjes aandacht, eten en drinken te geven?? ( + de rest). :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 5:41 pm 

mirjam schreef:
Om eerlijk te zijn vind ik het ook wel onverantwoordelijk overkomen, dat je je hamster vergeet eten te geven. Ik kan me wel voorstellen dat je ouders bang zijn de verzorging van je over te moeten nemen. Daar moeten ze ook maar net zin in hebben.
Mijn dochter is 10, en heeft ook een hamster. Ik controleer het wel altijd, maar zij vergeet zelden haar hamster eten te geven, en de kooi staat ook niet in haar kamer. Een hamster is ook heel wat minder werk dan ratten hoor, vergis je daar niet in. Hangmatten en nestmateriaal moet je regelmatig verschonen, en de kooi en alles erin moet je echt goed schoonmaken als je de kooi doet, want ze maken het een stuk viezer dan een hamstertje. ;)

Het enige wat ik voor je kan verzinnen, dat je twee oudere ratten uit de opvang een fijne oude dag bij je geeft. Mocht je ze toch niet zo goed verzorgen, dan zitten je ouders er niet zo lang mee. En gaat het wel goed, dan mag je daarna misschien wel twee jonge ratjes.
Maar aan de andere kant zou het ook wel erg sneu zijn als jij de oude beestjes niet goed verzorgt.

Hmm misschien kan ik dat wel doen.. maar denk niet dat het mag. En dan heb ik het toch voor mezelf verpest... maarja, alleen maar hopen :pray:

Als ik het nu over mocht doen, had ik het helemaal anders aangepakt, het zijn zulke kleine dingen verschonen en eten geven.. water.. >.< heb er echt spij tvan :( :pruil:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 7:02 pm 

En ik lees mijn post nu over.. en ik gaf me hamster wel eten, nmaar vergat het wel is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 7:02 pm 

cava schreef:
En ik lees mijn post nu over.. en ik gaf me hamster wel eten, nmaar vergat het wel is.

en dan deed me ma het.. :fluiten:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2008 7:05 pm 

Maar dan nog vind ik dat als je ratten neemt, er zelf de verantwoording voor moet dragen en niet je moeder :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]