Het is nu do nov 23, 2017 3:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Overhalen
BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 1:44 pm 

Hoi Jasper!

Nou, voor de vakantie zou ik ze in ieder geval niet meenemen! En er is vast wel iemand die op kan gaan passen dan. Daar is een speciaal plekje voor hier op het forum!
En wat voor kooi wil je ze in gaan stoppen? Misschien is het het beste als je samen met je ouders gaat kijken bij een rattery of opvang (of gewoon bij iemand van het forum? Ik woon in Zutphen, dat is misschien een beetje ver..), dan weten zij ook een beetje wat ze kunnen verwachten. Dat lijkt mij redelijk belangrijk, want gezien je leeftijd hebben je ouders er nog zeker veel mee te maken! Mijn ratjes staan op de studeerkamer (jaja, luxe hè? ;) ) en ik hoor ze best wel eens 's nachts, maar vooral als ze drinken en (af en toe) een beetje ruzie maken! Heb je de site (http://www.ratjes.nl" target="_blank) verder al eens bekeken? Ik denk dat je hier al heel veel antwoorden kunt vinden op eventuele vragen! Succes!

Groetjes :rattenpootje: ,
Marion

Amirah en Cleopatra!! Mijn meissies!

Dag Lisa, Najla, Misty, Dora en Bandito.. Ik mis jullie...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 2:17 pm 

Op het forum vind ik niet echt veel ratten opvang aderessen :( maar we kennen wel een paar dieren pension zou je daar ook rattten even daar laten of moet ej daar echt een ratten pension? of kan je ze bij een rattery laten?
ik Heb ook nog een vraag: Bijv. als 2 mannetjes(of 2 vrouwtjes)hebt en ze in een kooi zet kunnen ze dan beter met elkaar overweg dan 2 ratten(van hetzelfde geslacht) die geen familie zijn?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 2:17 pm 

Jasper. W schreef:
En ze hebben me gezegd dat ik zelf is moet gaan kijken of ratten stinken dus dat ik een keer naar een rattery kan gaan. ik heb al eentje gevonden in Delft: Ben's place, kennen julie die mischien?
ojaa tijdens het slapen moet er dan een deken of doen over de kooi? en piepen ze veel snachts?

Goed dat je bent gaan kijken naar ratteries! En ja, Ben's place kennen we, maar daar kun je beter geen ratjes halen. Er zijn verschillende ratteries, goede en slechte. Ben's place is (in mijn ogen) een slechte rattery. Er zijn hier vast mensen die je precies kunnen uitleggen waarom Ben's place niet goed is.

En een doek over de kooi hoeft niet hoor. Je kan het wel doen, maar dan heb je heel snel een doek met veel gaten er in ;)
Sommige ratjes piepen veel 's nachts, anderen niet, scheelt enorm. Ik heb altijd mn ratjes op mn slaapkamer gehad, en in het begin moest ik wel wennen aan het geluid, maar daar wen je snel aan hoor. Hier staan ze nu in de woonkamer, maar er zit geen deur tussen onze slaapkamer en woonkamer, en we hebben er zelden last van.

Samen met een kat kan wel hoor. Als je de ratjes uit de kooi hebt, moet je wel oppassen met de kat, maar als ze in de kooi zitten, is er niks aan de hand.
Maarja, als ze in de rommelkamer komen te staan, is dat geen probleem toch> Dan kun je de kat mooi buiten de rommelkamer houden.

Ratten houden niet echt van temperatuursschommelingen. Kou is op zich niet erg (als het maar boven de.. 15 graden ofzo blijft), maar ze kunnen heel slecht tegen warmte. Mijn vriend en ik zijn net verhuisd, en ik ben bang dat het heel warmn gaat worden hier in de zomer, dus wij moeten ook wat gaan verzinnen voor de ratjes...

Succes met het overhalen van je ouders.
Hou je er wel rekening mee dat ratjes gemakkelijk ziek worden en dat je er dan wel mee naar de dierenarts moet? Je ouders moeten het hier natuurlijk wel mee eens zijn!

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 2:51 pm 

Janneke schreef:
Jasper. W schreef:
En ze hebben me gezegd dat ik zelf is moet gaan kijken of ratten stinken dus dat ik een keer naar een rattery kan gaan. ik heb al eentje gevonden in Delft: Ben's place, kennen julie die mischien?
ojaa tijdens het slapen moet er dan een deken of doen over de kooi? en piepen ze veel snachts?

Goed dat je bent gaan kijken naar ratteries! En ja, Ben's place kennen we, maar daar kun je beter geen ratjes halen. Er zijn verschillende ratteries, goede en slechte. Ben's place is (in mijn ogen) een slechte rattery. Er zijn hier vast mensen die je precies kunnen uitleggen waarom Ben's place niet goed is.

En een doek over de kooi hoeft niet hoor. Je kan het wel doen, maar dan heb je heel snel een doek met veel gaten er in ;)
Sommige ratjes piepen veel 's nachts, anderen niet, scheelt enorm. Ik heb altijd mn ratjes op mn slaapkamer gehad, en in het begin moest ik wel wennen aan het geluid, maar daar wen je snel aan hoor. Hier staan ze nu in de woonkamer, maar er zit geen deur tussen onze slaapkamer en woonkamer, en we hebben er zelden last van.

Samen met een kat kan wel hoor. Als je de ratjes uit de kooi hebt, moet je wel oppassen met de kat, maar als ze in de kooi zitten, is er niks aan de hand.
Maarja, als ze in de rommelkamer komen te staan, is dat geen probleem toch> Dan kun je de kat mooi buiten de rommelkamer houden.

Ratten houden niet echt van temperatuursschommelingen. Kou is op zich niet erg (als het maar boven de.. 15 graden ofzo blijft), maar ze kunnen heel slecht tegen warmte. Mijn vriend en ik zijn net verhuisd, en ik ben bang dat het heel warmn gaat worden hier in de zomer, dus wij moeten ook wat gaan verzinnen voor de ratjes...

Succes met het overhalen van je ouders.
Hou je er wel rekening mee dat ratjes gemakkelijk ziek worden en dat je er dan wel mee naar de dierenarts moet? Je ouders moeten het hier natuurlijk wel mee eens zijn!

Kan iemand me dan uitleggen waarom ben's place niet zoon goede rattery is? :P
En natuurlijk ga ik goed voor de ratjes zorgen:P maar waarom krijgen ratten zo vaak en tumor?
komt dat omdat mensen te weinig verchonen?(denk het eigenlijk niet maarja)
of ligt het aan de ouders?
weten julie een winkel(niet online graag) in de buurt van Den Haag of Delft die goede spullen voor ratten(of fretten) verkopen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 3:12 pm 

De tumoren zit in de genen.

Pas als je het hok bijna niet verschoont beginnen ze pas te stinken, maar die amonialucht is ook niet goed voor de ratten.

Ik weet wel een goede webwinkel voor rattenspullen (is ook goedkoper als een dierenwinkel)

http://www.fretten.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 3:26 pm 

Hai Jasper!

Ik woon in Den Haag, je mag natuurlijk wel bij mij komen kijken hoor! Ik heb zelf 4 ratjes, en af en toe vang ik ratjes op. Ik woon ook nog bij mijn ouders (ik ben alleen al wat ouder, namelijk 18) en de ratten wonen op mijn slaapkamer.

Ik moet het eerst met mijn ouders overleggen, maar als je ratjes mag, mogen ze bij mij logeren als jij op vakantie bent hoor! Heb je MSN? Dan mag je me wel toevoegen als je dat leuk vindt, of als je nog wat meer wilt weten. Stuur me maar even een PM (of, als je niet weet hoe dat moet, moet je gewoon hier weer even reageren en dan krijg je mijn emailadres!).

Dan kan ik je misschien ook wat vertellen over dierenwinkels in Den Haag.

Vind je dat misschien leuk?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 3:52 pm 
Ere-lid

Niemand die om z'n ratten geeft zal Ben's Place goed vinden. Onlangs heeft men een heel nest gedood alleen omdat ik vroeg (op een ander forum en meer mensen gingen vragen stellen) waarom ze die nestcombi had gedaan omdat er een risico was op MC (= een dodelijke darmaandoening).

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 4:00 pm 

tss :nee:
gekke mensen :duh:
dat s
is gewoon te wreed :cry:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 5:19 pm 

Ik heb er twee en ik vind dat ze af en toe erg stinken. Ze staan bij mij in de woonkamer en soms kan ik er echt 'bijna misselijk' van worden. Ze krijgen bij mij nagenoeg iedere week een schone kooi en ik haal iedere dag een natte doek over de plateautjes. Nu ben ik vrij recent gestopt met roken en ruik dus veel beter (soms, zoals hier, een nadeel ;) ). Hou er dus rekening mee dat je iedere week (± één uur) bezig bent met het verschonen van de kooi.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 5:48 pm 

Ik wil trouwens wel even zeggen dat het ook uitmaakt wat voor bodembedekking je hebt.

Ik had eerst beukensnippers, en toen kon ik de kooi van mijn 3 ventjes wel 2 keer in de week schoonmaken omdat hij begon te ruiken. Nu heb ik gelukkig weer aubiose, en ruik ik na een week nog niks (natuurlijk dan wel de kooi verschonen)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 6:09 pm 

Gaby schreef:
Hai Jasper!

Ik woon in Den Haag, je mag natuurlijk wel bij mij komen kijken hoor!

Vind ik heel slim plan!

En in een berging staan, klinkt niet zo leuk eigenlijk. Heb je wel genoeg tijd om ze 's avonds dan veel aandacht te geven?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 6:14 pm 

meer dan een uur?
lijkt mij erg veel :eh:
Alhoewel ik denk wel dat je geleik hebt.
maar het is toch onderbak legen schoonmaken en nieuwe bodem bedekker erin doen, platoos schoonmaken en speeltjes schoonmaken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 6:18 pm 

Ja dat is het wel zo ongeveer.

Zelf maak ik 1 keer in de 2 weken de tralies ook nog goed schoon.

Ik zet de kooien dan in de douche, en maak ze eerst nat. Dan maak ik ze eerst met dettol schoon, en spoel dat af. Dan schrob ik de hele kooi nog 2 keer na met zeep om zeker te weten dat de dettol eraf is.

over 1 kooi, inclusief alle hangmatjes eruit halen, en neiuwe erin doen, ben ik zo een uur per kooi bezig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 6:36 pm 

Ik zal maar niet zeggen dan dat ik rustig 3 uur bezig ben met de kooi schoonmaken? :oops: :lol: En ik heb maar drie ratten...
Maar voorheen met een kleinere kooi lukte het ook wel in 1 of 1 1/2 uur. Het is iig veel meer werk dan bv een caviahok. Ze klimmen en lopen overal overheen, en vaak plassen ze dus ook overal. Alles moet dus schoongemaakt worden; huisjes, hangmatten, plateaus, buizen, speelgoed, en dan de tralies afnemen. Als je het niet bijhoudt gaat het wel stinken hoor.
Misschien kan je eens op iemands ratjes passen, en kijken of je het echt wel wat vindt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 23, 2008 6:44 pm 

Hilde schreef:
Gaby schreef:
Hai Jasper!

Ik woon in Den Haag, je mag natuurlijk wel bij mij komen kijken hoor!

Vind ik heel slim plan!

En in een berging staan, klinkt niet zo leuk eigenlijk. Heb je wel genoeg tijd om ze 's avonds dan veel aandacht te geven?

Ik heb meestal s'avonds wel tijd. wnat meestal s'avonds lees ik nog een half uurtje ofzo en inplaats van lezen kan ik ze aandacht geven :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]