Het is nu zo nov 19, 2017 6:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Master & Slave
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 9:04 pm 

Ik heb een collega die in een dierenasiel in drachten werkt, en daar hebben ze 2 mannetjesratten zitten. Een totaal verschimmelde, witte rat en een deels verschimmelde grijze rat. Ze heeft verteld dat als ze daar ratjes hebben, ze daar heel lang zitten.. dus nu zit ik heel hard te denken of ik ze niet wil adopteren. Het enige probleem is dat mijn vader het niet zo ziet zitten. Ik zeg wel: Het zijn mijn ratten, wat is voor jou het verschil als er 2 of 4 ratten zijn? Nouja, ik ga nog erg op hem inpraten en hoop echt dat het wat wordt.
Ze heten Master en Slave (wat een namen) en ik hoop dat jullie voor me willen duimen of misschien nog goede argumenten weten, haha.
Ik heb nu een ferplast Jenny, zou dan tzt een nieuwe (grotere) kooi kopen omdat ik 4 echt het maximum vind in deze kooi.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

Berichttitel: Re: Master & Slave
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 9:32 pm 

Ik heb geen tips voor je om hem`over te halen` maar zal wel voor je duimen! :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 9:39 pm 

Hmm, denk dat ik hem wel overgehaald had, maar hij kwam net met betere argumenten.

"Eerst wilde je er een, dat was zielig dus toen moest er eentje bij en nu moeten het er 4 worden? Wat komt hierna"

En nog eentje dat hij vond dat ze stonken, maar dat is alleen als ik ze een paar dagen te laat verschoon, normaal ben ik daar heel secuur in en veeg ik ook de plankjes af.
En hij vond ook dat de ferplast jenny te klein is, maar wil dan ook naar een grotere kooi. Hij ziet het liever andersom.
Denk wel dat het me gaat lukken, hoewel mijn vaders nee vaak nee blijft.

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 8:28 pm 

Hoera! Het mag! Maar niet uit het asiel, want dat wil mijn vader niet omdat we niets weten over de leeftijd enzo. Ga dus even kijken voor oepsnestjes hier in de buurt, want mijn ouders willen niet te ver rijden.
Hoera!

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 10:15 pm 

Neem je Master en Slave nu over of ga je voor twee 'andere' ratjes? En hoezo weet je bij de opvang niets over de leeftijd? Ik heb net twee hele lieve rittens en weet precies wanneer die geboren zijn dus dat is onzin.... en ga in godesnaam niet bij een broodfokker of zo kijken omdat je ouders niet te ver willen rijden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 10:44 pm 

Neenee, sorry, ik ben weer eens onduidelijk. Master en Slave zijn in het asiel in drachten gekomen omdat hun baasje is overleden. Niemand weet hoe oud de ratten zijn, en mijn vader vind dat niet zo fijn, omdat ze dus ook al 2 kunnen zijn. Mij maakt het niets uit, voor de duidelijkheid, maar mijn vader wil mij beschermen omdat hij weet hoe kapot ik ervan ben als er eentje doodgaat. En dan als een van deze na 3 of vier maanden doodgaat, denkt hij dat ik niet genoeg vreugde ervan heb gehad om het te relativeren. Ik snap het ergens wel, maar probeerde hem wel te overtuigen dat de vreugde meer zou zijn, maar dat mocht niet. Toen zei hij dat ik net zo goed naar de dw kon gaan, maar dat wil ik niet, dus nu kijk ik op mp. Er staan twee ads, bij wie ik allebei geen goed gevoel heb (de ene: We hebben nog 2 mannetjes en 3 vrouwtjes, dus wees er snel bij! - de andere: We weten niet wat voor geslacht het is, dat bekijken we pas na 3 weken. En ik zag op de foto een zwart berken die ze zwart husky noemden. Vond ik niet zo vertrouwenswaardig) dus ik wacht gewoon rustig af. Eind januari gaat de pup van onze hond de wijde wereld in (naar mijn zus, want dan is hij 8 weken) en tegen die tijd zoek ik dus ook 2 ratjes erbij.
Hoop dat ik nu duidelijk ben, sorry.

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 11:05 pm 

Ohja, en nog even voor de duidelijkheid: Dat asiel in drachten is een honden- en kattenasiel. Dus ze hebben daar normaal geen ratjes.

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 11:18 pm 
Moderator

Ikke niet snap: je wil twee zielige rats redden uit een asiel. Héél loffelijk want die diertjes horen daar niet. Het asiel weet de ballen van ratten. Tot zover alles heel goed.
Maar nu: na de nodige aandrang mag je 2 ratten maar niet Master en Slave want die zijn wel zielig maar mss ook (te) oud. Je had geen plan uit te breiden anders dan om ze te redden. Dat redden gaat niet door maar uitbreiding wel? En dan ga je op de slechtst mogelijke (markt)plaats zoeken? Ik vind dit een vreemde actie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 11:22 pm 

Applaus voor paps voor zijn lesje in verantwoordelijkheid :dance: je mag wel dieren, maar niet te oud want dan word je misschien verdrietig en niet te ver rijden voor een betrouwbare bron want dan word je misschien moe (weet ie hoeveel verdriet je kan krijgen van verkeerd gefokte/opgevoede pretnest beestjes?)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 11:33 pm 

Ik zoek niet op mp naar broodfokkers, maar naar mensen met een oepsnestje.

Nouja, ik heb niet zoveel overwicht. Maar ik snap dat het hier vreemd overkomt.. ik ben nogal impulsief. Sorry

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 11:38 pm 
Moderator

Leermomentje?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 11:44 pm 

Sorry hoor, maar ik doe niets fout. Ik doe mijn best om het hier zo goed mogelijk uit te leggen en ga echt heel erg goed opletten waar ik nieuwe ratten vandaan haal. En ja, het was al langer het plan om er 2 ratten bij te nemen, maar dat mocht steeds niet. Nu heeft mijn vader toegegeven omdat hij snapt dat het belangrijk voor me is, maar hij wil me wel beschermen.

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 11:58 pm 

Ik snap wel dat je blij bent dat je twee ratjes er bij mag van je vader maar hoe ga je opletten dat je 'goede' ratten krijgt. Naar mijn idee zijn mensen die (met welk dier dan ook) op Marktplaats adverteren al geen goede partij. Je wilt dan ratjes uit een oepsnestje. Ik vraag me altijd af hoe het oeps is ontstaan. En ik vind het excuus om niet te ver te hoeven rijden een flut excuus. Wat nu als een van je ratjes ziek blijkt te zijn en de dierenarts zit 20 km van je vandaan? Zal je vader dan wel gaan rijden? En ik snap dat je liever zo jong mogelijke ratjes wil hebben (dat wil ik ook het liefst) maar ze worden ooit ook ouder en krijgen dan waarschijnlijk ook kwaaltjes en dan gaan ze ook dood. Ik ben elke keer als een ratje van mij overlijdt zwaar verdrietig en heb ook al enkele malen overwogen te gaan stoppen maar doe het niet omdat ze me ook zoveel geven waar ik intens van kan genieten. En als er bij een opvang een leuk stel rittens is bestaat er ook nog zoiets als een rattentaxi. Ik heb een keer een ritten helemaal vanuit België, via Arnhem naar Epe gekregen. Dus er zijn best mogelijkheden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2009 12:06 am 

Nou, dat quoten werkt dus niet. Iemand mag die berichtjes verwijderen, dan plaats ik het zo even

Monique en Harem schreef:
Je wilt dan ratjes uit een oepsnestje. Ik vraag me altijd af hoe het oeps is ontstaan.

Heb er net een gevonden, van een rat die ze uit de dw hebben gehaald. Ze houden er zelf een vrouwtje van, evt. nog meer, maar willen graag dat de rest een goed tehuis krijgt. En dat leek allemaal wel ok, alleen dat ze ze te vroeg weg wil doen (met 4 en een halve week + 75 gram), maar denk dat ik de ratjes dan eerst in een kleinere kooi houd, tot ze groot genoeg zijn voor de intro. Maar zal haar dat ook vertellen

En ik vind het excuus om niet te ver te hoeven rijden een flut excuus. Wat nu als een van je ratjes ziek blijkt te zijn en de dierenarts zit 20 km van je vandaan? Zal je vader dan wel gaan rijden?

Mijn vader vind het over het algemeen onzin dat ik naar de da ga, maar tot nu toe heb ik altijd gelijk gekregen als het echt nodig was. Maar de da zit op zo'n 3 km afstand, dus dat kan ook nog op andere manieren, als hij niet wil rijden.

En ik snap dat je liever zo jong mogelijke ratjes wil hebben (dat wil ik ook het liefst) maar ze worden ooit ook ouder en krijgen dan waarschijnlijk ook kwaaltjes en dan gaan ze ook dood. Ik ben elke keer als een ratje van mij overlijdt zwaar verdrietig en heb ook al enkele malen overwogen te gaan stoppen maar doe het niet omdat ze me ook zoveel geven waar ik intens van kan genieten.

Ik zeg niet dat ik zo jong mogelijke ratjes wil, wel wil ik graag de leeftijd weten. En op zich is het geen ramp als ik die weet, maar mijn vader vind dat ik mezelf voor dat soort dingen moet beschermen. Logisch, want hij snapt mijn rattenliefde niet.

En als er bij een opvang een leuk stel rittens is bestaat er ook nog zoiets als een rattentaxi. Ik heb een keer een ritten helemaal vanuit België, via Arnhem naar Epe gekregen. Dus er zijn best mogelijkheden.

Daar heb ik nog niet aan gedacht, maar heb nu dus al gereageerd op die ene ad.

*Aangepast door mod RP*

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2009 12:24 pm 

dat zou je wel heel makkelijk weer kunnen afzeggen ;)

Meester Splinter† Misty† Dirk† Roosje† en Moor† Ik mis jullie heel erg lieverds!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]