Het is nu zo nov 19, 2017 9:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Rattery zoeken?!
BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 12:37 am 

Ik overweeg om ratjes aan te schaffen.. :)

Nou ben ik al aan het rond zoeken naar Ratteries.. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer!

Google levert weinig op, en verschillende fora's hebben erg verschillende meningen over verschillende Ratteries.
Ook lopen de meeste Rattery links dood omdat ze niet meer bestaan of omdat de link het niet doet!

:weetniet:

Wie kan mij concrete namen geven van Ratteries (met een werkende link? ;) ) met een goede onderbouwing waarom ze wel of niet geschikt zijn??
Ik woon zelf in Leeuwarden, een Rattery in het noorden van het land zou dus handig zijn, maar ik ben bereid te reizen voor een paar lieve ratjes! :knikt:

Wie o wie kan mij helpen kiezen? :)

P.S Ik weet dat hier meerdere topics over geopend zijn.. maar ik in geen enkel topic een duidelijk antwoord vinden, en vaak staan ook hier inmiddels doodlopende links in.. Mocht ik wat over het hoofd hebben gezien hoor ik het natuurlijk ook graag!

Profiel  

Berichttitel: Re: Rattery zoeken?!
BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 12:59 am 

Sabrina zit in leeuwarden ;)
ze heeft alleen net haar a nest gehad en weet niet of er al een B nestje in de planning was.
http://www.ratteryhavyn.nl/
en anders anouk in drenthe :)
http://www.ratteryamicitia.tk/
meer weet ik zo gauw even niet :oops:

Gelukt zit hem in de piep kleine dingen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 12:10 pm 

Hoi! Welkom hier! Super dat je weloverwogen aan ratjes begint! :thumbsup:

Dan de ratteries, is lastig he...? Ze geven op verschillende fora verschillende adviezen omdat de meningen over wat wel of geen goede rattery is nogal uiteen lopen.

Mijn vraag is dus eerst: wat zoek jij in je toekomstige ratjes? Wat vind jij het aller belangrijkst? Een bepaald karakter? Een dijk van een gezondheid? Een heel betrokken fokker? Een mooi kleurtje?

Ik adviseer je om gewoon eens goed rond te kijken op sites. Mocht je nou een rattery hebben gevonden die jou wel aanspreekt, kun je hier vragen naar onze ervaringen met die rattery. Daarna is het weer aan jou wat je doet met onze mening ;)

Succes en vooral ook heel veel plezier!

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 1:26 pm 
Janneke schreef:
Mijn vraag is dus eerst: wat zoek jij in je toekomstige ratjes? Wat vind jij het aller belangrijkst? Een bepaald karakter? Een dijk van een gezondheid? Een heel betrokken fokker? Een mooi kleurtje?

Ik heb geen rare eisen, ik wil gewoon een gezond lief ratje, ik heb besloten voor mannetjes te gaan omdat een rustiger karakter mij meer aan staat. Natuurlijk betekend dat dat ik een goede fokker die om zijn ratjes geeft zoek!

Ik heb gekeken bij http://www.ratteryamicitia.tk/ en zij heeft een nestje in de planning, hebben jullie ervaringen met amicitia?

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 2:17 pm 

In dit topic staat een hele discussie over ratteries waar Amicitia ook aan deelneemt. viewtopic.php?f=11&t=1796&start=15 Ik zou zeggen, neem op je gemak alle pagina's eens door dan weet je meteen een beetje over het hoe en wat in het rattery wereldje. Soms zijn discussies hier op het forum heftig maar heel veel mensen houden er dan ook een andere mening op na wat een goede fokker is. Zie ook: viewtopic.php?f=11&t=3012 (even helemaal lezen want het eerste deel van het topic is oud.)

De eerste link die ik je gaf is ook verouderd dus ik weet niet hoe het op dit moment gaat met fokken bij Amicitia dus daar kan ik je helaas niets over zeggen. ;)

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 4:58 pm 

Ik zie dat ik de vorige keer ben vergeten in te loggen.. Dit keer beter :)
Ik heb wat mailtjes rondgestuurd, en ik heb nu al reactie van Rattery Reizele, zij heeft rittens die ik op zou kunnen halen. Het liefst zeg ik natuurlijk direct jaaah!! ;) Maar ik denk, toch nog maar even hier peilen, met de zoekfunctie kan ik niet heel veel vinden..

Het is een eind weg, maar dat heb ik er eventueel wel voor over!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 5:06 pm 
Moderator

Als je op Rivka zoekt dan vind je wel wat geloof ik, dit is daar een afsplitsing van en als er stambomen online staan kan je daar vast ook uit opmaken met welke ze samenwerken en daar weer op zoeken.

Als je Rotterdam niet te ver vind is Rattery Woods! wel aan te raden (Woods! hier op het forum)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 5:26 pm 

Buiten Reizele en Rivka zelf vind ik nergens waar ze ratjes vandaan hebben en wat stambomen zijn van huidige en geplande nestjes en nestjes in het verleden..... Kan er dus niets over zeggen. Rattery Woods kan ik ook aanraden in Rotterdam!

Angela met 27 engeltjes

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 5:28 pm 

Edit: Op de home pagina staan 6 foto's van rittens die nu beschikbaar zijn. Als het 6 verschillende rittens zijn dan vind ik het vreemd dat deze "over" zijn. Een rattery die goed bekend staat heeft meestal al alles gereserveerd voordat ze geboren zijn of ze zijn ze allemaal in ieder geval kwijt voordat ze 6 weken zijn....

Angela met 27 engeltjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 5:45 pm 

Als ik zo snel even kijk bij de "Geplande en actuele nestjes" dan staat er niets eens bij wie de ouder ratten zijn, laat staan een stamboom...
op basis van de site zou ik zelf geen rittens reserveren bij deze rattery

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 5:53 pm 

Fokken met GD ratten (grotendeels)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 6:49 pm 

Blazed-Amigo's schreef:

Wat zijn GD ratten? En hoe weet je dat ze fokken met 'GD ratten'?

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 7:39 pm 

Ik zou zeker geen ratjes halen bij Rivka of Reizele. :nee: Het lijkt me sowieso verstandig dat je eerst eens rustig rond kijkt - zelfs al zou een goède fokker nog rittens op die leeftijd over hebben (waar ik al zo mijn twijfels bij heb) dan zou ook diegene verstandig moeten zijn en jou niet meteen de eerste de beste rittens meegeven zodat ze ervan af is. Stel op sprong ratten in huis halen kan alleen maar kwaad doen. Zoek een rattery die een nestje in de planning heeft en geniet van alle voorpret, de dekking, zwangerschap, en als het nest er uiteindelijk is kun je ze zien opgroeien enzo, veel leuker. ;) Ratteries die momenteel nestjes gepland hebben en die ik aan zou kunnen raden zijn bijvoorbeeld Rapalje, Woods en Ratzoo.

34 engeltjes in gedachten †

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 8:47 pm 

Blazed-Amigo's schreef:

Green Dream? Dit soort karige informatie vind ik niets toevoegen in een topic van een nieuw iemand, licht dan toe wat je bedoelt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 9:12 pm 

Bovendien is het fokken met GreenDreamers niet per definitie slecht. Die gast heeft zó veel gefokt dat er uiteraard ook een keer een goede rat tussen zit die best ingezet zou kunnen worden voor de fok ;)

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]