Het is nu za nov 18, 2017 8:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 15, 2010 7:57 pm 

Sinds ik weer bij mijn ouders (tijdelijk) inwoon, ben ik ook vegetarisch, heel af en toe is er een beetje vlees, maar meestal kunstmatig vlees, hoe noem je dat ook alweer? Oh ja Valez.... Het smaakt net zo lekker als gewoon vlees vind ik zelf, je wordt er niet suffig van, geeft voldoende energie... Dus prima vervangmiddel...

Mensen denken er niet bewust bij na wat voor effect een lekker karbonaadje heeft voor de varkens, die nog niet eens ruimte hebben om normaal te staan in een stal.... en daarna worden afgemaakt voor ons heerlijke karbonaadje... De vrachtwagens die je op de weg tegenkomt met volgeladen varkens, koeien, schapen, noem maar op, kippen niet te vergeten...

En dan nog niet na te denken over het feit wat er allemaal in het vlees zit... wat voor toevoegingen en antibiotica bleh...

En ja wat je al zegt dat je zelfs voor je hondje, waar je zo druk om maakt en heerlijk wilt verwennen met een stukje vlees...
Honden hebben wel vlees nodig, mensen niet echt.... Misschien de honden ook maar Valez geven, mijn hondje lust het wel, maar ach wat lust ze niet, het is echt een lekkerbek.... :mrgreen:

Maar over de broodfok in winkels nog even....
Ik ken een winkel in België, dat is echt het toppunt!!! :shock:
Daar verkopen ze van alles, van honden, katten, konijnen, ratten, cavia's, muizen... maar ook andere aparte dieren zoals fretten, chinchilla's, degoes en prairiehondjes en dat soort dieren... Van alles, zelfs kippen, hanen, verschillende soorten vogels, exotische ook....
Niet normaal, allemaal op het terrein achter de winkel in benches, kooien, het ziet er niet uit....
Het heet Klein Amerika http://www.klein-amerika.be/index.php
Op de website laten ze zeker niet alles zien... scheinheilig... of ze moeten het snel verandert hebben, ben er een tijdje geleden nog geweest,....

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 15, 2010 8:06 pm 

En dan worden hier in Nederland 'slechts' kleine dieren bij dierenwinkels verkocht. In Amerika stond ik helemaal te kijken toen er puppy's in glazen bakken aan de wand zaten! Toen ik nogal verbaast naar een puppy stond te kijken kwam er een een verkoper naar me toe met de vraag of ik even met die puppy wilde spelen. Blijken ze daar speciale 'speelkamertjes' te hebben waar je met een pup naar keuze kunt spelen alvorens je een keuze maakt. :duh:

Maar goed, het beste zou zijn als er gewoon geen enkel dier meer bij de dierenwinkels zou worden verkocht. Helaas heb je dan altijd nog de mensen die op Marktplaats adverteren of vage 'ratteries', of rare hondenfokkers. Nou ja, ieder mens dat een beetje bewust probeert te leven is er één toch?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 15, 2010 9:01 pm 

Belgie verkoopt niet overal meer álle dieren.
Om het jaar gaat onze school op excursie naar Antwerpen, met als onderdeel een bezoek aan de dierenwinkels daar, om leerlingen te laten zien hoe het in Belgie gaat ( en het andere jaar gaan ze naar Parijs, daar is het nog extremer?)
Maar vorig jaar in Antwerpen waren de dierenwinkels aangepast, en werden er alleen nog 'standaard' diertjes verkocht.
Dus volgens mij veranderd Belgie ook?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 17, 2010 11:54 am 

Dierenwinkel-ratjes he :scratch: . Vorige week ben ik dan ook op Exoknaag geweest, dacht echt dat t alleen een show voor knagers was. Hoe stom kan ik zijn :shifty: . Wat ik daar zag vond ik nou ook niet echt wat je zegt diervriendelijk. Muisjes, ratten reptielen enz het was aanwezig en je kon ze kopen alsof je een stuk vlees bij de slager haalt, maar om te zeggen dat deze diertjes er tof uitzagen :huh: :huh: . Inderdaad ik stond ook in de verkeerde hal maar ik vond het minstens net zo erg om te zien, eigenlijk nog erger, dan in een dierenwinkel. Voordat jullie wat gaan zeggen: nee uit de dierenwinkel koop ik geen diertjes.

Overigens was ik wel nog aan de goede kant van Exoknaag, waar je ik weet niet hoeveel speeltjes kon kopen en leuke gesprekken kon voeren met rattery's etc. Dat maakte mn dag toch nog een beetje goed.

Oja, Belgen hebben het inderdaad altijd over "kweken", dat is ook zo in de paardenbusiness. Klinkt voor ons erg vreemd maar ach.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 2:48 pm 

Ik had laatst zoiets.. Stond in de dierenwinkel, waar ze me dus wel kennen en ik altijd met ze praat over de ratjes enzo. En toen zag ik een ferplast Mary staan, waar bij stond: "XL Hamsterkooi. Ook geschikt voor ratjes"
Dus ik heb dat even aangegeven, en die vrouw snapte eerst niet waar ik het over had, dus liep even met me mee. Ik zeg: "Dat is veel te klein voor ratjes"
Zegt ze: "Ja, voor jouw standaard wel."
Nou goed, dus ik uitleggen wat de minimummaten zijn, zegt ze: "Ja, voor onzer dierenharten gaat dat op, maar de meeste mensen kopen niet zo'n grote kooi" (Nee, hè hè, als er bij staat dat het geschikt voor ratjes is als ik er geen verstand van heb, koop ik ook niet een grote kooi)
En toen legde ze uit dat ze liever hadden dat mensen zo'n kooi kochten dan een 'normale' hamsterkooi.
Dat vond ik nogal vreemd.. maar goed.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 2:51 pm 

Ik vind dat ze wel gelijk heeft. Lang niet iedereen is het eens over die 'minimummaten', das inderdaad voor onze extremistische rattenliefde wel ff wat anders dan voor de rest van de wereld :P

Maar of je dat als dierenwinkel dan maar moet gaan faciliteren is weer een andere vraag natuurlijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 8:19 pm 

Hij is op zich wel geschikt voor ratten, alleen het aantal is natuurlijk wel van belang....
Wij weten als rattenkenners dat een grotere kooi liever en leuker voor de ratjes is...
Ik vind wel dat ze erbij moeten informeren voor hoeveel ratten dat ongeveer geschikt is.... beter inderdaad dan een hamsterkooi verkopen...

Ik had voor mijn 6 ratten een Gabber Jolly, ook veel te klein vind ik nu.... Maar er werd me niet geïnformeerd, de ratten hoorde ik niet klagen, waren er ook wel vaak uit moet ik zeggen.... Als ik weet wat ik nu weet, dan had ik een grotere gekocht en voor een volière gegaan, zoals nu...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]