Het is nu za nov 25, 2017 12:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: zieke rat gekocht
BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 9:16 am 

Ik schaam me diep maar ik heb mijn ratjes bij een dierenwinkel gekocht ( wist nog niet beter) het derde ratje heb ik nu ong 4 weken en na 1 week kreeg hij huidproblemen en veel niezen. Het is trouwens een albino dumbo.
Ik ben naar de dierenarts gegaan en die dacht aan schurft behandeling enz. Nu gisteren weer terug geweest en de dierenarts schrok van mijn beestje. Ze denkt nu aan schimmel en er is een kweek opgestuurd naar utrecht.
Het doet mij en mijn zoontje zoveel pijn dat dit arme diertje dit door moet maken, hij is zo lief. Hij zit nu al 2 weken apart in een klein kooitje en mist echt zijn vrienjes. Zelf heb ik ook rare plekken op mijn huid waar ik voor naar de huisarts moet van de dierenarts. Mijn vraag is hier iets aan te doen ? Ik heb al een klacht ingediend maar dit moet eerst overlegd worden en dan wordt ik teruggebeld (denk het niet)
Ik ben zo kwaad en verdrietig buiten dat het zielig is voor het beestje zit ik nu ook met behoorlijke dierenartsrekeningen.

alvast bedankt voor het aanhoren/lezen van mijn verhaal en graag jullie advies leon/tanja

Profiel  

Berichttitel: Re: zieke rat gekocht
BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 9:36 am 

Hoe zien de huidproblemen eruit?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 11:08 am 

wat vervelend allemaal:(. maar hoe zien jou huidproblemen eruit? ik heb ringworm gehad (dat zijn kleine droge plekken in de vorm van een kring en kan wat rood worden en schilferen) en 1 van mijn ratjes had ook ineens kale poten .

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 11:27 am 

Wat naar nou voor jou en je ratje!

Ik ben natuurlijk geen arts, maar heb wel ervaring met huiduitslag door ratten...
Ik had zelf ook een tijdje droge rode vlekjes en heb zalf gekregen ervoor van mij huisarts...
Hij adviseerde mij om mijn ratten niet meer op blote huid in aanraking te laten komen, handen kon niet zoveel kwaad, maar armen en benen wel... Bij mij kropen mijn ratten weleens in mijn trui... Dat kon dus niet meer, maar als dat het ergste is... je kan ze ook op je kleding laten lopen... Mijn vlekjes gingen weg na die aanpassing en zalf.... Misschien heeft mijn rat destijds wel hetzelfde gehad....
Het is goed dat je naar de dierenarts bent gegaan en jouw dierenarts verder wilt onderzoeken.... Ik heb alleen maar een antibiotica gekregen tegen het niezen...

Veel sterkte!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 12:00 pm 

hallo bedankt voor jullie reacties,

Op zijn rug is het een grote ronde plek van ong 4 cm ( en het is nog een klein ratje) verder over z'n hele lichaam kleine plekjes, het begint met korstjes en dan worden de plekken helemaal kaal. Door de antibiotica is het vurige eraf maar zijn oren en balletjes zijn ook rood en ruw.

ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen zal nog proberen een foto op te sturen

groetjes leon/tanja

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 12:24 pm 

Ik moet ook gelijk aan ringworm denken - beterschap!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 1:20 pm 

Heel veel beterschap. De dierenwinkel gaat waarschijnlijk zeggen dat je het diertje terug mag brengen en een nieuwe mag uitzoeken. Dat zou ik in ieder geval niet doen. Heel veel sterkte voor jullie allebei!

Angela met 27 engeltjes
Opvang in Limburg voor Parzival

"Enjoy the little things in life... for one day you'll look back and realize they where the big things"

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 8:10 pm 

ja ringworm kwam ook bij mij op. Heeft een van mijn katten gehad toen hij nog heel klein was. Wat een vreselijke medicatie was dat zeg :S

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 9:36 pm 

Hoi,

dus een heleboel van jullie denken aan ringworm, ik ga even verder zoeken want de uitslag van de schimmeltest duurt 4 weken lang voor dat zieke schatje van me.
En de dierenwinkel krijgt hem echt nooit terug van mij :shoot: ga er liever voor zorgen dat ze geen ratten meer mogen verkopen

groetjes leon/tanja

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 10:30 pm 

Ik zou geen vier weken wachten voor je gaat behandelen. Ringworm heeft karakteristieke ronde plekken en is ook besmettelijk voor mensen en andere dieren, volgens mij zijn er niet zoveel andere dingen die erop lijken. Vraag of je daar vast iets tegen kunt krijgen. Als ze toch al met antibiotica aan het smijten zijn voor ze weten wat er aan de hand is, denk ik dat ze oook wel een middeltje tegen schimmel mee zullen geven.

Ook zeker even naar de huisarts om iets voor jezelf te halen! En daar ook even laten weten dat je rat ook iets heeft.

Verder is het misschien te proberen om de winkel de behandelingen te laten betalen, als het echt ringworm blijkt... Ik vind het ongelooflijk asociaal om dieren met zoiets te verkopen dus daar mogen ze best voor opdraaien!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 11:17 pm 

Ik ben op jullie aanwijzing verder gaan zoeken en ringworm wordt veroorzaakt door een schimmel, misschien dat de da daarom een kweek heeft opgestuurd naar utrecht. Ik heb gevraagd of ze het niet alvast kon behandelen maar dat mocht volgens haar niet :huh: ga toch nog maar even zelf zoeken :google: of ik zelf alvast wat kan doen en hopen dat me ventje snel beter wordt

groetjes leon/tanja

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 11:33 pm 

Misschien staat hier wat nuttigs voor je: viewtopic.php?f=15&t=2124&hilit=ringworm

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 1:58 am 

Kan je ook geen foto proberen te plaatsen hier??

Zo heb ik hier een paar maanden geleden ook schimmel gehad bij één ratje.

Er is eerst gelijk onder de microscoop gekeken naar sporen van die schimmel door wat haartjes met wortel en al uit het ratje te trekken aan de buitenkant van de ronde kale plek die mijn ratje had. Uit het onderzoek onder de microscoop bleken al één spoortje van die schimmel te zien. Dat zagen ze dus eigenlijk al direct. Daarna zijn die haren op kweek gezet en moest ik 2 weken wachten.
Dat potje had ik hier zelf thuis staan (mijn dochter liep toen stage bij DA en had dus de schimmelkweek gedaan) en ik zag nu duidelijk na die 2 weken dat het schimmel was. :(

We hebben toen alles moeten schoonmaken(met chloor en dettol, gloeiend heet water en op de plaatsen waar de ratjes liepen bv de bank, die van stof is heb ik ingesprayd met voetschimmel spray) en de ratjes heb ik allemaal het medicijn Intrafungol moeten geven.
Hier nog een link http://diergeneesmiddelen.info/bestande ... ungol.html

Mijn zoon is de enige die ook een plekje heeft op zijn arm en heeft bij de dokter een zalf voorgeschreven gekregen.

Dit is die plek en later werd het helmaal kaal...
Afbeelding

Hopelijk heeft je ratje geen schimmel.. :bleh:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 11:28 am 

Jeetje, wat een ellende!
Veel succes en beterschap met je ratje... :(

En eens overleggen met de dierenwinkel ivm de kosten, kan denk ik geen kwaad nee. Mochten ze niet meteen willen toegeven en wil je vervelend worden, kun je best eens een beetje stennis schoppen op een zaterdagmiddag wanneer er veel klanten in de winkel staan :fluiten:

Uit: Koningin van Amerika - Rita Mae Brown

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 1:14 pm 

Janneke schreef:
.. kun je best eens een beetje stennis schoppen op een zaterdagmiddag wanneer er veel klanten in de winkel staan :fluiten:

Mag ik mee... Gna Gna Gna... :mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]