Het is nu za nov 18, 2017 9:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wel of geen ratjes?
BerichtGeplaatst: zo mei 09, 2010 3:15 pm 
Hallo,

Ik ben een student van 21 jaar en woon sinds bijna drie jaar op kamers. Aangezien ik binnenkort naar een veel grotere kamer verhuis, speelde ik met de gedachte weer ratjes te nemen. Er spoken alleen nogal wat vragen in mijn hoofd rond en ik dacht dat jullie die misschien wel zouden kunnen beantwoorden.

1. Zal ik vrouwtjes nemen of mannetjes?

Zelf heb ik alleen ervaring met vrouwtjes:
+ Stinken niet (echt); laten geen urine lopen; zijn nieuwsgierig/actief.
- Kunnen vaak niet goed stilzitten; minder goed mee te nemen naar buiten; minder knuffelbaar; zijn niet zo groot van formaat.

Wat mij bekend is over mannetjes:
+ Ze kunnen lekker 'hangen' en genieten van lekker bij je liggen en geaaid worden; het lijkt me dat ze makkelijker mee naar buiten te nemen zijn; en ze zijn lekker groot van formaat.
- Ze stinken meer; ze schijnen vaker urine te laten lopen; en ik weet niet of ze net zoals vrouwtjes ook lekker actief door hun kooitje kunnen rennen om nieuwe dingen 'te ontdekken'.

Jullie ervaring:
- Stinken mannetjes echt meer dan vrouwtjes? --> rekening gehouden met een 'tralie/gaas-kooi' dus doorgelucht, met verdiepingen van dik gaas (lees: niet pijnlijk aan pootjes, maar ook geen plasmogelijkheden)
- Valt het 'urine laten lopen' af te leren? --> Mijn twee vrouwtjes kregen door de ouderdom een zwakkere blaas en lieten als gevolg ook wel 's wat lopen. Voordat ik ze uit de kooi haalde, zette ik ze dan op hun wc'tje waardoor ze wisten dat ze moesten plassen. Hierdoor was hun blaas leeg en lieten ze geen urine meer lopen. Ik vroeg mij af of dit ook bij mannetjes mogelijk is?