Het is nu do nov 23, 2017 4:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Waar dan wel????
BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 8:21 am 

Nee Huizen is geen optie is zelfs een stuk verder dan Leusden vanuit mij dus dat gaat het niet worden.

En zwart jap en zwart berken zijn niet echt licht he ;)

Maar wel fijn dat je even meedenkt :D

groetjes Marit

Lieve panter ik zal je missen vriendje!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 10:00 am 
Moderator

En gecastreerde mannen, is dat geen optie? Want dan zou Parzival in Duiven wel gewoon kunnen.
En aangezien je niet ver kan reizen, is er misschien wel iemand die rattentaxi wilt zijn voor je, mits de desbetreffende opvang dat natuurlijk ook goed vind :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 10:16 am 

Maar gecastreerde mannen mogen toch alleen maar in een vrouwengroep???
Of zeg ik nou iets heel raars???Sorry als ik dom overkom maar van gecastreerde mannen heb ik echt geen verstand hahaha.

En ja maar ik denk dat mensen niet zomaar taxi voor mij,ben geen bekende natuurlijk,

groetjes Marit

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 10:36 am 

Gecastreerde ventjes kunnen bij zowel mannen als vrouwen :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 10:44 am 

Ik heb op het moment nog helemaal geen ratjes,maar zouden 2 gecastreerde mannen dan ook een optie zijn??

En wat is eigenlijk het verschil tussen een gecastreerd mannetje en een niet gecastreerd mannetje,ja snap dat bij de 1 de balletjes weg zijn en bij de ander niet :D
Maar voor de rest????

groetjes Marit

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 10:57 am 

2 gecastreerde mannetjes zijn zeker een optie. Dan kan je als je wil er later nog een mannetje of een vrouwtje bij zetten.
Het voordeel van een castraat is natuurlijk dat hij zowel bij mannen als vrouwen kan. En waarom ze ook vaak worden gecasteerd is omdat ze dan minder last hebben van hun hormonen en dus minder vechten onderling.
Verder zijn er denk ik niet echt veel verschillen... ja je kan er nooit een nestje mee krijgen mja dat is denk ik juist goed.
En verder... ben ik natuurlijk ook een beetje een nitwit :fluiten: dus ik kan een paar dingentje niet genoemd hebben.

Succes :bloempje:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 12:00 pm 
Moderator

Gecastreerde mannen kunnen in principe in een mannen of vrouwengroep. Maar de ene castraat is de andere niet, sommige vinden mannen na de castratie nog niks en soms blijft dat zo maar kunnen wel weer prima met vrouwen. Andere castraten kunnen gewoon goed met allemaal vriendjes zijn :-)

De opvang weet meestal wel wie goed gaat of zal gaan met wie en als je al eigen ratten zou hebben dan kan je ze altijd meenemen om te kijken of iets zal gaan of niet :)

Ik weet niet het echte verschil tussen mannen of castraten...naast het missen van de ballen en dat het hormonale probleem wat kan opspelen in de puberteit al is aangepakt :P
Wij hebben 2 castraten in een vrouwengroep en dat is ook echt heel erg leuk, een beetje van "alles" wat :) Leuke drukke en onderzoekende vrouwen en 2 dweilen :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 1:48 pm 

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden,dan weet ik dat dit ook een optie is.
Pfff wist niet dat het echt nog een hele zoektocht zou worden voor 2 ratjes hahahahaha,

groetjes Marit

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 7:00 pm 

Ik wil toch nog even reageren op het rattery-stukje.

Wat jij beschrijft is echt niet gebruikelijk onder de rattery's die ik ken.
Je schrijft dat je op een link klikte....was dat op Marktplaats? Sowieso vind ik ratterys die op marktplaats adverteren al niet helemaal "zuiver" klinken.
Het jammere is dat iedereen die dat wil zichzelf rattery mag noemen. En zo heb je dus ook heel veel niet goede ratterys.
Meteen het volgende punt: Wat maakt een rattery tot een goede rattery? Je kunt op fora en "gewoon" op internet heel veel over een ratery te weten komen. Zoek eens op de sites van rattery's (ff googelen of kijk eens op ratdebat.nl) Kijk wat je van de werkwijze van de rattey vind. Wat hun beleid is en hoe ze met hun dieren omgaan. Wat vind jij belangrijk in jouw dieren, vind de rattery dat ook? Denk je een rattery te hebben gevonden die past bij jouw ideen zoek dan eens verder op fora ect. Je kunt ze ook een mail sturen en eens vrijblijvend gaan kijken.

Het lastige van ratterys is ook dat je soms erg lang op een (euh bedoel twee natuurlijk) ratjes zal moeten wachten. Een goede rattery heeft geen "voorraad" ratjes. De meeste nestjes zijn al vol gereserveerd voordat de rittens daadwerkelijk geboren zijn, en natuurlijk is er niet altijd een nestje. Mijn eerstkomende nestje zal bv pas eind van het jaar weer zijn.

Ik hoop dat er snel 2 leuke ratten op je pad komen, veel succes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 8:14 pm 

hai hai,

nee kwam via via bij deze heren en precies de website hoe ik eraan kwam weet ik niet meer,heb zoveel website's afgesnuffeld de laatste tijd :D

En waarom is een rattery die op marktplaats staat dan niet helemaal zuiver???
Bedoel je moet toch mensen bereiken,althans daar ga ik vanuit of zie ik dat verkeerd??

Ik kijk zelf wel op marktplaats ook voor wat oudere ratjes die een goed huisje zoeken dat is toch de eerste plek waar mensen die van hun ratjes afwillen ze neer zetten en zo maak ik natuurlijk ook meer kans om 2 leuke mannetjes bij mij in de buurt te vinden,maar dat is dus niet verstandig of?

groetjes Marit

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 8:32 pm 

Nja echt goeie rattery's hoeven meestal geen moeite te doen om de rittens kwijt te kunnen. Daar overstijgt de vraag ver het aanbod.
Broodfokkers fokken er zoveel dat ze wel sites als marktplaats gebruiken om ze te verkopen.

Op marktplaats staan echter ook vaak afdankertjes. Ratjes van mensen die ze weg doen om wat voor reden dan ook.
Die zijn vergelijkbaar met ratjes uit een opvang behalve dat mensen op marktplaats graag van hun ratjes afwillen en dus welligt niet de waarheid vertellen.
Bv er staat bijna altijd, wegens allergie de deur uit... Maar in werkelijkheid is het bv omdat de rat beet of andere problemen veroozaakte. Je weet dus niet de achtergrond van de ratjes en er kan vanalles mee zijn. Bij de opvang vragen ze waar het ratje vandaan komt maar observeren ze ook zelf het gedrag en of er evt ziektes zijn.
Bij een opvang heb je een veel grotere zekerheid over het achtergrond verhaal.

Er zijn ook oepsnestjes op marktplaats en pasbeginnende ratteries of mensen die gewoon een keertje voor de fun een nesje doen.
Dit kan opzich wel, maar je weet dan niet hoe goed de ratjes zijn opgevoed. Of ze handtam zijn bv. Onervare mensen kunnen immers een hoop (beginners) fouten maken. Als je je daar bewust van bent, en controleert de ratjes goed bij het halen, dan moet het wel kunnen. ;)

Maar mischien zie ik nog wat over het hoofd hoor :shifty:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 9:02 pm 

hai hai,

bedankt voor je uitleg,maar bij broodfokkers merk je vaak ook dat ze veel rittens hebben in allerlei soorten en maten toch,en dat zijn neem ik aan de slechte "rattery's" als je het al rattery kan noemen.
Bedoel ratjes worden niet vanzelf tam daar zul je toch wat tijd in moeten steken en als je een heleboel nestjes hebt dan schiet dat er denk ik bij in,correct me if i am wrong.

Voor mij is het allerbelangrijkste het karakter,ik wil gewoon graag 2 hele lieve knuffel ratjes.
Ik wil geen nestje en hoef ook niet naar shows of wat dan ook.
Het worden gewoon 2 huisgenootjes waar ik veel mee wil kunnen knuffelen en er vaak uit zullen worden gehaald.

Maar als ik 2 ratjes vind die erg leuk zijn en ik ga kijken ik dan wel merk of ze lief zijn of niet,of is dit niet altijd het geval?

groetjes Marit

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 9:20 pm 

Als je sociale en mensgerichte ratjes wilt, dan kun je ze het beste halen bij een kleine rattery met maar een paar nestje per jaar of bij een goede rattenopvang die veel kan vertellen over het karakter van de ratjes. Grootschalige of onervaren fokkers zijn dan niet de juiste plaatsen. Succes met zoeken!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 26, 2010 9:35 pm 

Een goede ratterie maakt ratten niet alleen tam en houd ze gezond, maar observeert ook het gedrag van de ratjes en kijkt welk ratje het beste bij welke eigenaar past. Voor een goede opvang geld het zelfde.
Daarbij is de kans het grootst dat je dus vind wat je zoekt.

Als je bij een nestje gaat kijken ofzo, dan zie je alleen van de ratjes op dat moment, wat waarschijnlijk sterk afwijkt van het gedrag wat ze zullen vertonen als je eenmaal thuis bent. Voor rittens geld ook nog dat hun gedrag ook nog flink kan veranderen naarmate ze ouder worden.

Over het algemeen geld hoe houder de rat wordt hoe rustigger hij wordt. Ook zijn mannetjes over het algemeen rusiger dan vrouwtjes. Ik weet niet of er nog een verschil zit tussen castraten en "gewone" mannetjes.

In jou geval lijkt me dus het beste als je 2 (jong)volwassen mannetjes/castraten neemt van een goede opvang.
Hier op de site kan je een oproep doen voor een rattentaxie, maar dit lijkt me dan weer mindergeschikt omdat je dan niet zelf de ratjes kan beoordelen.
Dat maakt het natuurlijk wel wat lastiger.

Nog een wijze tip: neem geen overhaaste beslissingen omdat je zo graag ratjes wil. Voor je het weet heb je er 2 die helemaal niet bij je passen.

Heel veel succes!! en ik zou zeker ook tussen de castraten op de site kijken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 27, 2010 7:23 am 
Moderator

Dieren naar Duiven is niet zo ver toch? (In Duiven zit rattenopvang Parzival)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]