Het is nu vr nov 24, 2017 8:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 05, 2010 2:44 pm 

Ik zou het niet zo snel doen al bij elkaar zetten.
Stel je voor dat het misgaat en je moet net overstappen ofzo dan is het wel erg stressen. Of als het echt heel misgaat moet je ook naar de da kunnen.
Ik zorg bij intro's er altijd wel voor dat ik alle tijd heb om erbij te blijven en in te grijpen als dat moet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 05, 2010 3:04 pm 

Ik heb dat overigens wél gedaan.
Ik had ze eerst bij de opvang met zijn alle (5en dus) op de bank gezet om te kijken wat er gebeurde.
Wat gesnuffel en dat was het.
Toen heb ik ze gewoon allemaal bij elkaar gezet in de transportbox en ik heb ze daar in laten zitten terwijl ik de papieren tekende enz.
Bleek niets aan de hand te zijn, en ze zijn zo meegegaan
Onderweg zijn ze allemaal op elkaar in slaap gevallen :p

Maar dat verschilt natuurlijk per rat!

Groetjes

†Chanel,Yara

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 05, 2010 3:32 pm 

Feline schreef:
Ik zou het niet zo snel doen al bij elkaar zetten.
Stel je voor dat het misgaat en je moet net overstappen ofzo dan is het wel erg stressen. Of als het echt heel misgaat moet je ook naar de da kunnen.
Ik zorg bij intro's er altijd wel voor dat ik alle tijd heb om erbij te blijven en in te grijpen als dat moet.

Oke, dus beter voor de zekerheid apart houden. ;)
Qua dierenartsbezoeken; dat heb ik tot nu toe nooit hoeven doen na intro's.
Heb hooguit eens wat plukken haar zien rondvliegen en wat gekrijs en gestuiter gehoord, maar tot nu toe nog nooit gaatjes oid.
Esmeee schreef:
Ik heb dat overigens wél gedaan.
Ik had ze eerst bij de opvang met zijn alle (5en dus) op de bank gezet om te kijken wat er gebeurde.
Wat gesnuffel en dat was het.
Toen heb ik ze gewoon allemaal bij elkaar gezet in de transportbox en ik heb ze daar in laten zitten terwijl ik de papieren tekende enz.
Bleek niets aan de hand te zijn, en ze zijn zo meegegaan
Onderweg zijn ze allemaal op elkaar in slaap gevallen :p

Maar dat verschilt natuurlijk per rat!

Groetjes

De grootste moeilijkheden van mijn ratten verwacht ik met Houdini (castraat), die wil nl graag ff laten weten dat hij de baas is, maar toont de nieuwkomer meteen respect is er eigenlijk niks aan de hand en gedraaft Houdini zich ook keurig.
Bono werd bij de intro zonder problemen geaccepteerd en die gooide Houdini gisteren nog even op z'n rug, wat Houdini ook gewoon accepteerde.

Op komst:
voorlopig niets

RIP:
Al mijn engeltjes...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 05, 2010 4:02 pm 

Ik heb tot nu toe twee keer mijn eigen ratten meegenomen om te kijken of het klikte, en beide keren zijn ze allemaal in één vervoersbakje mee naar huis gegaan. Mijn ervaring is dat ratten zich in zo'n vervoersbakje, met een enge omgeving zoals de trein, echt wel koest houden. Als het escaleerde, dan gebeurde dat later, wanneer ze thuis waren en wat meer ruimte hadden. Natuurlijk kun je net de uitzondering hebben die de regel bevestigt, maar de meeste ratten gaan alleen maar slapen in een vervoersbakje. Vaak is het juist wel handig voor de intro, ze raken zo alvast aan elkaars geur gewend zonder dat ze knokken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]